שתף קטע נבחר

קו הרכבת מושבת: "יותר מ-3 שעות נסיעה מחיפה לת"א"

עבודות התשתית במקטע בנימינה תל-אביב הותירו רבים מנוסעי הרכבת ללא מענה של ממש. "מתלבט אם לנסוע לעבודה", סיפר שי מחיפה. תורים ארוכים השתרכו בעלייה לאוטובוסים: "ההמתנה מייאשת". עומסים הורגשו גם לאורך כביש החוף: "אנשים נסעו על נת"צים"

 

עבודות התשתית שהחלו הבוקר (ג') במקטע הרכבת בנימינה-תל אביב ויימשכו עד ליום ראשון הותירו רבים ממשתמשי הרכבת ללא מענה תחבורתי של ממש. בניגוד למקרים קודמים, שבהם ארגן משרד התחבורה שאטלים מתחנות הרכבת בצפון לתחנות האחרות, החלופות היחידות שעמדו לנוסעי הרכבת מחיפה דרומה היו רכב פרטי או אוטובוס.

 

תחנת סבידור, הבוקר: "מגיעים ומגלים שאין רכבות" (צילום: חגי דקל) (צילום: חגי דקל)
תחנת סבידור, הבוקר: "מגיעים ומגלים שאין רכבות"(צילום: חגי דקל)

בעלי הרכבים הפרטיים גדשו בהמוניהם את כביש החוף עד שזה נפקק, ואילו מגרשי החניה הצמודים לתחנת חוף הכרמל ולחופי הים של חיפה נותרו שוממים בחלקם. בתחנה המרכזית הסמוכה בעיר תגברה חברת אגד את קווי האוטובוס לתל אביב, ובעיקר את קו 980 לתחנת הרכבת סבידור מרכז, שממנה ניתן להמשיך דרומה. למרות ההיערכות המתינו נוסעים רבים בתור לקופות, והחברה אף פתחה קופות ניידות ברציף הנסיעה לתל אביב.

 

"התרגלנו ל'נוחות הבלתי נסבלת' של הרכבת", סיפר הבוקר שי קונפורטי, תושב חיפה, שעובד בבתי ספר בחולון ובתל אביב. "כבר שש שנים שאני מגיע לעבודה בשעה וחצי. היום זה ייקח לפחות שלוש שעות של טרטורים", הוסיף. לדבריו, "במקרים קודמים הייתה יותר היערכות של שאטלים ואוטובוסים. במקביל אני שומע על פקקים בכביש החוף, אז אני מתלבט בכלל אם לנסוע היום".

 

אסמא משפרעם, סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, נאלצה להמתין זמן רב עד שהצליחה לעלות על אוטובוס: "ידענו שיש שינוי בזמני הרכבות, אבל לא היה לנו מושג שיהיו כאלה תורים - גם לקופה, גם לעלות לאוטובוס. במקום נסיעה של שעתיים כולל הכול, זה ייקח היום יותר משלוש שעות. זה לא רק הפסד של שעות לימוד, אלא גם עצבים ובזבוז זמן. פשוט חבל".

מוטי, סטודנט מחיפה, השכים קום ועלה ב-6:00 בבוקר על אוטובוס לתל אביב: "השעה 9:00 ורק עכשיו הגעתי לתל אביב - ואני מאחר לשיעור באוניברסיטה. אקח מכאן רכבת ובסך הכול ייקח לי יותר משלוש שעות". לדבריו, הפקקים בכביש החוף היו בלתי נסבלים: "אנשים נסעו על נתיב התחבורה הציבורית והמשטרה לא עצרה אותם אפילו".

 

עומסים בעלייה לאוטובוסים בחיפה (צילום: שמיר אלבז) (צילום: שמיר אלבז)
עומסים בעלייה לאוטובוסים בחיפה(צילום: שמיר אלבז)

חנה גליקמן מהקריות הגיעה לתל אביב אחרי שעות בכבישים, והיא כבר חושבת בדאגה על הדרך חזרה צפונה: "אני נוסעת פעמיים בשבוע מהקריות - פעם לגני תקווה ופעם לרעננה. ההמתנה לאוטובוסים מייאשת וכך גם הנסיעה הארוכה. עכשיו כדי להגיע מכאן בחזרה לקריות ייקח בין שלוש לארבע שעות".

 

מיכאל, עילם ואייל הם חיילים בחופשה שתכננו לטייל היום בצפון. "אנחנו חיילים ב'רגילה' שמנסים לטייל. רצינו להגיע צפונה, ודווקא ביום הטיול אין רכבות. בנוסף יש עומס משוגע על האוטובוסים וגם נראה שלא שינו את התדירות שלהם", התלונן אייל. "ניקח אוטובוס ונחכה, אין לנו מה לעשות", הוסיף מיכאל.

 

 (צילום: שמיר אלבז) (צילום: שמיר אלבז)
(צילום: שמיר אלבז)

שי, תושב בית שאן, ניסה הבוקר לחזור לביתו מתל אביב. "קמים בבוקר, מגיעים לרכבת ומגלים שאין רכבות ושצריך לחפש את הדרך הביתה", הוא מספר בתסכול. "אני שעתיים מנסה רק לצאת מתל אביב. לאחר שנכנסתי לרכבת ניסיתי לקבל זיכוי, ועד שנתנו לי כבר פספסתי את האוטובוס - וחיכיתי לאוטובוס שעה וחצי. בקיצור, בוקר מסריח, אבל אין מה לעשות".

 

 

יחיאל טובול, ראש אגף פקחים ברכבת ישראל, הבהיר בריאיון לאולפן ynet: "הבוקר רכבת ישראל מפעילה את הרכבות בקווים שבהם יש שירות מלא. בקווים שבהם הופסקו הקווים יש מענה באמצעות אוטובוסים. אנחנו מאפשרים מתן שירות מלא בקווים שבהם אין תחבורה סדירה, כמו הקו לנתב"ג, ששם יש שאטלים בכל שעות היממה, ומכל התחנות המושבתות. משרד התחבורה מפעיל אוטובוסים מתוגברים משאר המקומות".

 

לדבריו, בימי הסגירה "הרכבת מכינה את מסילה 531 מרעננה דרומה וצפונה כדי לאפשר את פתיחת התחנות ולהגדיל את קיבולת הרכבות בציר הזה. בנוסף מבוצעת הסטת מסילת הרכבת כדי להרחיב את נתיבי איילון בנתיב אחד".

 

במשרד התחבורה סירבו לשלוח מרואיין לאולפן ynet כדי לענות על ביקורות הנוסעים בדבר היעדרם של שאטלים כפי שהיו במקרי הסגירה הקודמים של הרכבת והשירות הבלתי מספק של אוטובוסים בתשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי דקל
עומסים בתחנות הרכבת
צילום: חגי דקל
מומלצים