שתף קטע נבחר

הכאוס בכבישים יימשך, ברכבת מתכננים את העבודות הבאות

עומסי התנועה האדירים ששיתקו את התנועה צפויים להתגבר לקראת סוף השבוע. אחרי העבודות בקו בנימינה-תל אביב מתכננים ברכבת עוד סגירה בסוף חודש פברואר לטובת עבודות תשתית נוספות. תגבור האוטובוסים שבו התגאה משרד התחבורה לא הספיק

  

 

הכאוס בכבישים נמשך: עבודות התשתית ברכבת ישראל יימשכו גם היום (ד'), וכל התחנות שבין בנימינה לתל אביב יישארו סגורות עד ליום ראשון הקרוב לפנות בוקר. עומסי התנועה צפויים להתגבר אף יותר לקראת סוף השבוע.

 

שלב הסיכומים בעבודות הנוכחיות עוד רחוק, וברכבת ישראל מתכוננים כבר לסגירה הבאה של התחנות. ל-ynet נודע כי בסוף חודש פברואר מתוכננת סגירה נוספת של הקו לצורך עבודות תשתית בתחנת הרצליה לטובת הכפלת מסילות החוף. בפעם הקודמת שהתקיימו העבודות בוטל הקו שחיבר בין תל אביב לבית יהושע, וכך גם צפוי הפעם. ברכבת סירבו להתייחס לסגירה המתוכננת, אך אישרו את קיומן של סגירות נוספות בקרוב.

 

בניגוד לעבודות הקודמות, הפעם במשרד התחבורה נמנעו מלספק פתרונות אמת לנוסעי הרכבת. מערך השאטלים החינמיים שהונהג בדרך כלל סופק רק לנמל התעופה בן גוריון, שמנותק משאר התחבורה הציבורית. במשרד התהדרו בהוספת אוטובוסים, אך אלו לא הצליחו לעמוד בעומס הנוסעים ונדמה היה שזהו קרב אבוד מראש.

 

בשעות הבוקר מרבית הנוסעים ברכבת יוצאים מחיפה לכיוון תל אביב, ובימי חול נעות לא פחות מחמש רכבות בקו בין השעות 08:05-07:00. ברכבת עם שתי קומות נכנסים בין 800 ל-1,000 נוסעים, כך שבשעה אחת עוברים ברכבת עד 5,000 נוסעים בדרך לעבודה. הבוקר, באותן שעות עמוסות, יצאו ממרכזית חוף הכרמל לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב 19 אוטובוסים - 15 אוטובוסים יותר מביום רגיל - שיכולים להכיל 900 נוסעים בלבד. 

 

אל הפערים שמשרד התחבורה נכשל בגישורם, אפשר להוסיף גם את המחסור החמור בנהגי אוטובוס בישראל, שמוערך בכ-3,000 נהגים, שבלעדיו היה ניתן לספק פתרונות חלופיים לימי השבתת הרכבת.

 

הרכבת סגורה לרגל עבודות - הצפון והדרום מנותקים (צילום: חגי דקל) (צילום: חגי דקל)
הרכבת סגורה לרגל עבודות - הצפון והדרום מנותקים(צילום: חגי דקל)

ערב של פקקים בתל אביב ()
ערב של פקקים בתל אביב

 (צילום: אלרן לוי) (צילום: אלרן לוי)
(צילום: אלרן לוי)

כל רכבת שיוצאת מרציף המוצא שלה, מחליפה עשרות אוטובוסים ומאות רכבים פרטיים על הכביש, ועבודות התשתית הובילו את רבבות הנוסעים לגדוש את הכבישים הבין-עירוניים. למרות האזהרות והדיווחים באפליקציות הניווט והתחבורה, תלונות הנהגים והנתונים במרכז ניהול התנועה הלאומי - באגף התנועה במשטרה התעקשו כי העומסים בכבישים אינם חריגים כלל.

 

כאמור בשל סגירת קו הרכבת שמחבר בין בנימינה לתל אביב, תנועת הרכבות מהצפון תסתיים בתחנת חיפה חוף הכרמל או בתחנת בנימינה. הרכבות לדרום יתחילו את נסיעתן בתחנת סבידור מרכז בתל אביב - כך שהצפון והדרום התנתקו לחלוטין.

 

חברת "אגד" הודיעה שתתגבר את קווי האוטובוסים הבאים: 901, 910 ו-980 שנוסעים בקו חיפה-תל אביב, קו 872 מתל אביב לבנימינה יתוגבר גם כן בעזרת קו 873, וקו 701 יצטרף לקווים 852 ו-872 מתל אביב לחדרה והם יפעלו במתכונת מוגברת.

עוד נמסר כי הסדר נסיעה "חופשי חודשי" של רכבת ישראל בקו חיפה-ת"א יכובד בקווים 701, 873, 901, 910, 980.

 

מנהל אגף הפקחים ברכבת, יחיאל טובול, סיפר לאולפן ynet את מטרת העבודות שגרמו לסגירת הקו: "רכבת ישראל מכינה את מסילה 531 מרעננה לכיוון דרום וצפון כדי לאפשר את פתיחת התחנות ולהגדיל את קיבולת הרכבות בצי. בנוסף מבוצעת הסטה של מסילת הרכבת כדי לאפשר הוספת נתיב נסיעה בכביש איילון".

 

ברכבת ישראל הודיעו כי לקראת סוף היום הושלמה העבודה לפירוק המסילה באזור געש ושפיים לטובת הרחבת נתיבי איילון, והחלה העבודה על המבנה התחתון של תוואי המסילה החדש באזור הרצליה. עוד נמסר כי מחר יתחילו העבודות על מוביל המים החדש סמוך לתחנה חדרה מערב.

 

תל אביב נחסמה בגלל מרוץ הלילה

אחרי הפקקים: יותר מ-25 אלף רצים ורצות ואלפי מעודדים נוספים השתתפו אמש במרוץ הלילה של תל אביב-יפו ברחובות העיר. עוד לפני ההזנקה נרשמו פקקי ענק בעיר בשל החסימות לטובת המרוץ המרוץ ובגלל סגירת תחנות הרכבת בגוש דן.

 

ראש העיר רון חולדאי הזניק את המקצה הראשון, והקדיש אותו לנציגי המשפחות של אורון שאול ואברה מנגיסטו המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. חולדאי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לשחרר את השבויים הישראלים.  

מרוץ הלילה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מרוץ הלילה בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)
 

המרוץ השנתי, שנערך בפעם העשירית, כלל 5 מקצים של 10 קילומטרים שאליהם התלוו במות מוזיקה, תאורה צבעונית והפנינג סיום חגיגי בספורטק שבגני יהושע. מסלול המרוץ עבר בין הרחובות הראשיים של העיר ובאתריה המרכזיים, כמו גם במוקדים השונים של חיי הלילה: אבן גבירול, דיזינגוף, ככר הבימה, יהודה המכבי ועוד.

 

אך התנגשות האירוע ההמוני עם עבודות התשתית ברכבת רק החמירה את המצב בכבישים. שחר הגיע לחיפה מהתחנה המרכזית בת"א אחרי 3 שעות וחצי, כששלושת הקילומטרים הראשונים עד מרכז עזריאלי לקחו שעה וחצי: "השילוב בין היעדר הרכבות למרוץ הלילה בתל אביב היה פשוט קטלני", סיפר.


פורסם לראשונה 31/10/2017 23:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכאוס ממשיך גם היום. כך זה נראה בכביש החוף
מומלצים