שתף קטע נבחר

אובר משיקה שירות נסיעות במרכז: "נהיה זולים בעשרות אחוזים ממונית"

אובר מרחיבה את שעות הפעילות: UberDAY, שיפעל ממחר, יאפשר להזמין נסיעות מנהגים פרטיים באזור ת"א. בחברה מבטיחים מחיר משתלם, אבל לא בטוח שיש בינתיים מספיק נהגים לשירות

חלופה משתלמת למוניות בתל־אביב? ענקית הנסיעות הבינלאומית "אובר" (Uber) משיקה שירות הסעות של נהגים פרטיים במהלך שעות היום והלילה, בכל ימות השבוע, באזור תל־אביב. באובר מבטיחים כי העלות הממוצעת תהיה זולה משמעותית מנסיעה דומה במונית.

 

השירות החדש, UberDAY, יחל לפעול רשמית מחר (ה') בבוקר. הוא מהווה הרחבה של שירות UberNight שפעל בשנה האחרונה רק בלילה, כך שכעת הוא יפעל 24/7. במקביל, אובר תמשיך להפעיל בארץ גם את Uber Taxi, שירות הזמנת המוניות הרגילות דרך האפליקציה.

 

מתוך האפליקציה ()
מתוך האפליקציה
 

 

אובר משיקה כרטיס אשראי משלה

המתחרות של אובר בלונדון מריחות את הדם

 

איך יעבוד שירות UberDAY? נוסעים יכולים להוריד את אפליקציית Uber לטלפון הנייד ולבחור בהזמנת נסיעת UberDAY. אם נמצאה נסיעה, בתוך מספר דקות יגיע אליכם נהג, יאסוף אתכם ויוריד אתכם ביעדכם. התשלום יתבצע דרך האפליקציה, ומתחלק בין הנהג לבין אובר.

 

החוויה מבחינת הנוסע דומה להזמנת מוניות באפליקציה, רק שמי שאוסף אתכם הוא נהג פרטי ברכבו האישי. זאת בדומה לשירות Uber X שמפעילה החברה בחו"ל. ניתן להזמין נסיעות רק באזור תל־אביב, גבעתיים ורמת־גן, אך היעדים יכולים להיות מרוחקים יותר — למשל עד סביבות הרצליה או בת־ים.

 

מנכ"ל החברה יוני גרייפמן (צילום: אוראל כהן) ()
מנכ"ל החברה יוני גרייפמן (צילום: אוראל כהן)
  

בשיחה עם "ממון" אמר יוני גרייפמן, מנכ"ל אובר ישראל, כי "בממוצע, מחירי הנסיעה יהיו זולים בעשרות אחוזים ביחס למונית".

 

יתרון חשוב הוא שמחיר הנסיעה הסופי מוצג בפני הנוסע באפליקציה, עוד לפני ההזמנה. בנוסף, אין תעריפים משתנים לשעות היום והלילה או בשעות עומס, ואין תוספות על מזוודות, נוסע שלישי או דמי הזמנה. מחיר הנסיעה מחושב לפי המרחק ומשך הנסיעה הצפוי.

 

 

 

עם זאת, הנסיעה לא תהיה זולה תמיד: גרייפמן מעריך כי בעוד נסיעות רחוקות בלילה יעלו הרבה פחות, ייתכן שבנסיעות קצרות ביום, של נוסע בודד, הפער מול המוניות יהיה זניח. עלולות להיות גם בעיות זמינות באובר דיי: כמות הנהגים, לפחות בינתיים, מצומצמת — לכן הזמינות, בטח בשעות העומס, עלולה להיות נמוכה מאוד ביחס למוניות רגילות.

 

אובר צריכה גם להתמודד עם הבעיה החוקית: הסעת נוסעים בתשלום ללא רישיון מנוגדת לחוק בישראל. לכן אובר מגדירה את השירות כ"לא למטרות רווח" אלא למטרת החזר הוצאות אחזקת רכב – כך שעקרונית נהג לא אמור להרוויח כסף. גרייפמן הוסיף כי בחצי השנה האחרונה נרשמו לאובר 50 אלף ישראלים, רובם כדי להתנסות בשירות UberNight. "ראינו ביקוש גדול מנהגים ונוסעים לפתוח את השירות גם ביום. בשעות העומס יש היצע מוגבל של אפשרויות תחבורה, ו־UberDAY היא אופציה נוספת לרשות הנוסעים", אומר גרייפמן.

 

הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של עיתון "ידיעות אחרונות" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים