שתף קטע נבחר

לצאת מהשגרה, מדי יום: Groupon מזהה הזדמנויות כיצד לשלוט בשוק

בעקבות השינויים שעבר שוק הקופונים, שהשפיעו בתורם גם על התנהגות הצרכנים, ועל מנת לעמוד באתגר שלה עצמה - להניע את הצרכנים להשקיע בעצמם ולצאת מהשגרה - Groupon מאתרת עבור לקוחותיה שירותים ובילויים שונים לשעות הפנאי המותאמים ישירות לצרכן, הרחיבה את שיתופי הפעולה ולומדת את העדפות חברי מועדון הלקוחות ומזהה הזדמנויות - הכל על מנת שהלקוח ייחשף להצעות האטרקטיביות ביותר בזמן בו הוא פנוי לבדוק ולרכוש אותן

בשיתוף Superbrands

 

לאחר שציינה מכירות של 10 מיליון קופונים בישראל בשנה שעברה, המשיכה Groupon באסטרטגיה אשר שינתה את פני שוק הצריכה בארץ בזכות ניהול מערכת יחסים קבועה עם לקוחותיה, ותחזוק אלפי מבצעים המתעדכנים באופן תדיר.

 

מותגי על נוספים ערוץ Superbrands

מקור לבילוי והנאה: המתכון של Café Café להצלחה

שילוב בין ערכים, דיגיטליות וחדשנות: Cal קוטפת פרסים בדרך להצלחה

מותג שנותן יותר: עץ הזית מביא בריאות מהטבע

 

Groupon ישראל החלה לפעול ב-2010, עם הקמתו של סטארטאפ מקומי בשם גרופר, שהיה האתר הישראלי הראשון בתחום הרכישות הקבוצתיות. בינואר 2011 נקנה האתר על ידי חברת Groupon העולמית, הפעילה כיום בעשרות מדינות ומעסיקה כ-10,000 עובדים ברחבי העולם.

 

בתחילת דרכה התמקדה Groupon ישראל בפורמט ה-Daily Deal, במסגרתו, מדי יום מוצעת ללקוחות עסקה אחת בתחום הפנאי בהנחה משמעותית. במהלך השנים התפתחה החברה לתחומים נוספים, וכיום היא מציעה אלפי עסקאות במגוון רחב של עולמות תוכן מדי יום - חבילות נופש בארץ ובחו"ל, כרטיסים להופעות, ריהוט, ביגוד, אלקטרוניקה, כושר, מסעדות, ספא ועוד.

 

ב-2017 נרכש גרעין השליטה בחברה על ידי ההנהלה וקרן Sky, תוך המשך השותפות עם Groupon העולמית כבעלת מניות.

 

הסביבה התחרותית

שוק ההטבות והקופונים בישראל כולל מספר שחקנים מרכזיים, שמרביתם מציע מגוון רחב של הטבות וקופונים בעולמות תוכן שונים. על פי נתוני מכון פאנלס, Groupon מחזיקה בכ-80% מהשוק. כמו כן, כ-61% מהישראלים רוכשים מדי פעם קופונים באינטרנט, ו-17% רוכשים קופונים באופן קבוע, כך על פי פאנלס.

 

האתגר השיווקי

בשנים האחרונות, שוק ההטבות והקופונים עבר שינויים מהותיים המשפיעים גם על התנהגות הצרכנים. השירות עבר מהפך מטרנד אטרקטיבי שהוביל לרכישות אימפולסיביות לעיתים, שחלקן אף לא מומשו, לשירות בו נעזרים כיום יותר ויותר צרכנים לתכנון הבילויים העתידיים שלהם בצורה אחראית, כמו גם לטובת רכישת מוצרים ושירותים להם הם זקוקים.

 

האתגר השיווקי עמו מתמודדת Groupon הוא הנעת הצרכנים להשקיע בעצמם ולצאת מהשגרה. מטרת השירות היא לאפשר יציאות למסעדות, סופי שבוע בארץ ובחו"ל וטיפולי ספא כדבר שבשגרה ולא כמאורע "חגיגי".

 

הפתרונות היצירתיים

כמובילה בתחום ההטבות והקופונים, Groupon פועלת באופן תדיר על מנת להביא ללקוחותיה את ההטבות המשתלמות ביותר לאורך כל השנה. מגוון ההטבות המוצעות באתר החברה מאפשר ללקוחות ליהנות ולבלות יותר תחת מגבלות התקציב החודשי שלהם, ובמקביל גם להיות ספונטניים - לתכנן פחות, לא לחכות לאירועים מיוחדים, ולפרגן לעצמם בילויים במסעדות, טיפולי יופי, חופשות, הצגות ועוד.

 

Discovery. מלבד הצעת הנחות משתלמות במיוחד, Groupon נוקטת בגישה לא שגרתית ביחס לשחקני eCommerece מובילים, כדוגמת Amazon או Ebay, ומציעה ללקוחותיה דילים למטרות גילוי - כאלו שהלקוח טרם שמע ונחשף אליהם.

 

בהתאם לסלוגן של המותג, "Make life less boring", החברה מעסיקה צוות של טרנדולוגים המאתרים עבור לקוחותיה שירותים ובילויים שונים לשעות הפנאי ומוצרים חדשניים בארץ ובעולם. כך, הרחיבה החברה את מגוון שיתופי הפעולה שלה, וכעת היא מציעה הנחות אטרקטיביות במספר לא מבוטל של מסעדות טבעוניות.

 

כמו כן, פעלה החברה לאיתור הצעות אטרקטיביות לבילויים משפחתיים, דוגמת פארקי טרמפולינות וסדנאות בישול, מגוון הצעות להתנסויות בענפי ספורט פופולריים, דוגמת גלישת סאפ וספינינג במים, הצעות בתחום הטיפוח האישי, כמו ניקוי רעלים הידרותרפי, מוצרים וגאדג'טים חדשנים ויעדי תיירות חדשים. כתוצאה מחשיפת לקוחותיה ליעדי תיירות חדשים הפכו היעדים גיאורגיה, האי קרפאטוס ו-ורשה לפופולריים ביותר בקרב הקהל הישראלי.

 

פנייה ממוקדת ללקוחות. על אף הצורך הברור ביצירת טראפיק משמעותי לאתר ולאפליקציה (המגיע לכ-7 מיליון ביקורים בחודשי הקיץ), מתנהלת Groupon כמועדון לקוחות. החברה מכירה את הצרכים של לקוחותיה, לומדת את העדפותיהם ומנהלת איתם מערכת יחסים שנמשכת כל השנה על ידי תחזוק מאות קטגוריות המתעדכנות באופן תדיר.

 

במסגרת זו פונה החברה ללקוחותיה עם הצעות רלוונטיות עבורם, בזמן המתאים ביותר עבור כל לקוח. כמו כן, שודרגה האפליקציה של החברה, כך שהיא מזהה באיזה מצב נמצא הלקוח בעת הגלישה - האם הוא בזמן הפסקה, עבודה או רק נכנס לרגע דרך הסמארטפון בדרך לפגישה. היצירתיות בזיהוי הזדמנויות מאפשרת ל-Groupon להתאים את שעות החשיפה להצעות השונות בהתאם לכל לקוח, ולייצר מצב בו הלקוח ייחשף להצעות האטרקטיביות ביותר עבורו בזמן בו הוא פנוי לבדוק ולרכוש אותן.

 

דברים שלא ידעת על גרופון

Groupon מכרה עד היום 12 מיליון שוברים.

53% מהקונים באתר הן נשים.

כ-2.5 מיליון ארוחות נאכלו לאורך השנים באמצעות הקופונים וההטבות של החברה.

1.1 מיליון ציפורניים נמשחו בלק באמצעות שירותי Groupon.

כ-200 אלף איש נסעו לחו"ל עם Groupon.

עד היום פרסמו ב-Groupon כ-13 אלף בתי עסק.

 

אבני דרך בחיי Groupon

2011 - Groupon ישראל מוקמת בעקבות רכישת סטארטאפ מקומי בשם גרופר.

2012 - החברה משיקה את תחומי המוצרים והתיירות.

2014 - החברה חוגגת מיליון הורדות לאפליקציה.

2015 - Groupon ישראל הופכת למטה הנהלה של אזור המדינות הצומחות ב-EMEA.

2016 - החברה מציינת את רכישת השובר ה-10 מיליון בישראל.

2017 - גרעין השליטה בחברה נרכש על ידי ההנהלה וקרן Sky, תוך המשך השותפות עם Groupon העולמית.

 

מותגי על נוספים ערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands


פורסם לראשונה 19/11/2017 23:26
לפנייה לכתב/ת
תומי שנפלד מנכ"ל גרופון ישראל
מעין קלר-שני סמנכ"לית השיווק
מומלצים