שתף קטע נבחר

הסמודי הישראלי בדרך לתאילנד

נציגי חברת סינגה התאילנדית - חברת המשקאות הגדולה במדינה האסיאתית, הגיעו השבוע לישראל במטרה לבחון את מכונת הברד האוטומטית הראשונה בעולם שפותחה בישראל ושיתופי פעולה נוספים בתחומי הפודטק, קלינטק, מדיה דיגיטלית וייצור מתקדם. "העולם מתעניין בתעשיית הפוד-טק הישראלית כי יש כאן מגוון חידושים"

Singha היא חברת המשקאות הגדולה בתאילנד אבל עסקיה רחבים הרבה יותר ומשתרעים החל מ-F&B לוגיסטיקה, מוצרי צריכה ועד למלונות בכל רחבי העולם. עכשיו כנראה גם בישראל. השבוע הגיעו נציגי החברה למפגש עם חברות ישראליות בתחום הפודטק, קלינטק, מדיה דיגיטלית וייצור מתקדם במטרה לבחון שיתוף פעולה ישראלי תאילנדי. צפו בווידיאו.

 

 

"מכון היצוא ביחד עם הנספחות הכלכלית בתאילנד יצרו את הביקור של חברת 'סינגה' שהגיעה במשך שבוע לארץ", אומרת סהר יזדנפור, ראש תחום הפודטק במכון היצוא. "החברה היא חברת משקאות מאוד גדולה, והיא באה לפה לבחון אופציות שיתופי פעולה או השקעה עם חברות פוד-טק ישראליות".

 

חברת Nicevend זו חברה שלמעשה פיתחה את הקווינזי משין, מכונת ברד אוטומטית הראשונה מסוגה בעולם. "בעצם כל דבר שרוצים להפוך אותו למשקה סמודי אנחנו יודעים לעשות את זה בזכות הטכנולוגיה של מכונת הקווינזי", אומר יוסי יטח, סמנכ"ל שיווק ב-Nicevend.

 

"ישראל היתה מאוד גדולה בסצנת הסטארט-אפ, בייחוד בפוד-טק, אנחנו כאן כדי לראות אם נוכל למצוא חדשנויות מעניינות שנוכל להשקיע בהן או לקחת אותן אפילו לפרוש בתאילנד, בין אם זה במוצרי הצריכה שלנו או במזון שלנו או אפילו פתרון ארגוני או עזרה עם הלוגיסטיקה שלנו", מוסיף חבר המשלחת נאינהוב ברומבקדי, דירקטור בחברת סינגה.

 

מישראל לחו"ל - ומחו"ל לישראל

"העולם מתעניין בתעשיית הפוד-טק הישראלית כי יש כאן מגוון חידושים, אנחנו תעשיית הסטארט-אפ ניישן, מכון הייצוא מביא גורמים מכל העולם וחושף אותם בפני התעשייה המתפתחת שקיימת פה. אז חברות פוד-טק ישראליות שמעוניינות בעצם לייצא לחו"ל, אני מזמינה אתכן לבוא למכון הייצוא, ולקבל מענה, ואנחנו נעזור לכם", מציינת יזדנפור.

 

סמודי תאילנדי בדרך לישראל ()
סמודי ישראלי בדרך לתאילנד - לא רק כמשקה, גם בשיתופי פעולה.

"התפקיד של הנציגויות הכלכליות של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה הוא לקדם את החברות הישראליות המעוניינות לייצא לשווקים ברחבי העולם וכמו כן לקדם השקעות זרות בישראל", אומר דגן אלוני, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בתאילנד. "אנחנו נותנים שירותי פיתוח עסקי ללא עלות לכל חברה ישראלית. בהתאם, אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת לחשוף את החברות התאילנדיות לטכנולוגיות הישראליות".

 

סינגה מבקרת בפעם הראשונה בישראל

שיתוף הפעולה עם חברת סינגה החל לפני מספר חודשים בפנייה יזומה של הנציגות הכלכלית בתאילנד. "הצגנו בפניהם את יתרונות האקו-סיסטם הישראלי וביררנו את הצרכים הטכנולוגיים שלהם לשנים הבאות. כחברת ריטייל גדולה, סיפרה הנהלת החברה שתחום הפוד-טק מעניין אותם מאוד הן להשקעה והן להטמעה בעסקי החברה. בהתאם, איתרנו עבורם חברות רלוונטיות ושכנענו אותם להגיע לישראל על מנת לפגוש את החברות בעצמם". יש לציין כי החברה מעולם לא ביקרה בישראל ומגיעה כעת בהרכב בכיר מאוד. "אנחנו מקווים שזה יוביל לעסקאות עם חברות ישראליות".

 

האם זהו פתח לחברות ענק תאילנדיות נוספות להגיע לישראל ולאתר פתרונות טכנולוגיים מתאימים?

"לביקור כזה ישנה משמעות גדולה. מדובר בחברה ותיקה, מאוד מוכרת ומאוד רווחית בשוק התאילנדי. אנו נעשה מאמצים על מנת למנף את הביקור על מנת למשוך חברות נוספות להגיע לישראל. אני יכול לספר שאנו מתכננים עוד 3-4 משלחות דומות מתאילנד עוד השנה. לא רק בתחום הפוד-טק אלא בתחומי הסייבר, החקלאות והציוד הרפואי וכו'".

 

מה אתה יכול לספר לנו על השוק התאילנדי?

"תאילנד חווה מהפכה דיגיטלית בשנתיים האחרונות וניתן לחוש במרוץ "התחמשות טכנולוגית" על ידי רוב התאגידים הגדולים במדינה", הוא אומר. לדבריו, מובילי המהפכה הינם התאגידים הגדולים אבל הם מקבלים רוח גבית ממוסדות הממשלה שדוחפת לנושא. כיום, ניתן למצוא עניין ברוב סוגי הטכנולוגיות וקיימת פתיחות גדולה מאוד לטכנולוגיה ישראלית שזוכה למוניטין גבוה בתאילנד. "להבנתנו, הטרנדים הבאים במדינה יהיו בתחומי הסייבר והייצור המתקדם שיקבלו מעמד בכורה בשנת 2019".

 

סמודי תאילנדי בדרך לישראל ()

מה היית ממליץ ליצואן ישראלי המעוניין לפתח הזדמנויות עסקיות בתאילנד לעשות?

"דבר ראשון הייתי ממליץ לפנות אלינו, הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בתאילנד, להתייעצות. אנחנו מקדמים את החברות הישראליות בשמחה רבה ויודעים לתת ערך גבוה לכל חברה, באמצעות חיבור לאנשים הנכונים בתאגידים הנכונים ובמעקב וליווי לאחר ביצוע החיבור".

 

"כך או כך", מסכם אלוני, "חשוב להבין שתאילנד היא שוק גדול אשר שמח לאמץ שותפויות יותר מאשר מוצרים. הכוונה היא שיצואן שמכוון לשוק התאילנדי צריך להגיע בגישת "טווח ארוך" ולהשקיע ביצירת קשרים ובאימון החברות המקומיות על מנת שיפיקו תועלת מירבית מהטכנולוגיה. אנו מאמינים שנכון מאוד לאתר מפיץ או שותף מקומי ואנו יודעים לסייע בכך".

 

בשיתוף מכון היצוא


פורסם לראשונה 05/09/2018 12:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים