שתף קטע נבחר

רנו מחדשת פנים לקליאו

הקטנה של רנו זוכה לעדכון ורענון. מול ה-206 המצליחה של פיז'ו היא חייבת

מליון ושבע מאות אלף מכוניות ושלוש שנים לאחר השקת הקליאו II (שמכונה אצלנו B), מציגה רנו גרסה מחודשת לסופר-מיני המצליחה. לכאורה, מול הצלחה מסחרית כה נאה יכולים היו ברנו להסתפק במתיחת פנים קלה או להמשיך בשיפורים שוטפים רגילים. אך מול ה-206 של פיז'ו והצלחתה המסחררת החליטו כנראה שדרוש קצת יותר.
לפי רנו אגב מדובר בהרבה יותר, בעיקר כאשר הם מצהירים על החלפת או חידוש יותר ממחצית חלקי המרכב והרצפה. האמת מן הסתם נמצאת היכן שהוא באמצע. בכל מקרה אנו חוזים במספר שינויים מהותיים – בין היתר מנועי דיזל חדשים, הגה כוח חדש ובעתיד גם תיבה חצי-אוטומטית.

בחוץ

אולם השינוי הגדול ביותר אותו עברה הקליאו קשור להופעה חיצונית. הסופר-מיני הצרפתית קבלה חזית מכובדת יותר בהשראת ספינת הדגל החדשה של רנו, הוול-סאטיס. בהתאם לכך, במרכז הסבכה הקדמית שוכן לוגו חדש ובפינות המרכב ממוקמות יחידות תאורה תאורה חדשות. עידכונים מרחיקי לכת יש גם מאחור, בעיקר תודות ליחידות תאורה חדשות. אגב, הקימור הכפול והמזוהה של הדלת-שמשה נותר.

בפנים

בתא הנוסעים מציגה רנו סביבת נהג מחודשת, שימוש בחומרים איכותיים מבעבר ועיצוב שונה ומתקדם ללוח המחוונים. יש יותר תאי אכסון, נוסף בהתאם לרוח התקופה מנשא ספלים נשלף והריפוד, תאמינו או לא, הוחלף.
וכמובן שאי אפשר בלי שדרוג של מערכות הבטיחות, לא ברנו של היום המעניקה לתדמית "הבטוחה" זמן, ענין וכסף לרוב. כך כריות אוויר "חכמות" מלפנים, מגבילי עומס למותחני חגורות הבטיחות מאחור, תושבות אינטגרליות למושבי בטיחות לילדים/תינוקות מאחור ומלפנים, אפשרות ניתוק כרית האוויר הקדמית לנוסע, חישני גשם ותאורה ופנסי קסנון חזקים ומתקדמים. חוץ מזה שונות כיום רמות הגימור והן מכונות מעתה - אוטנטיק, אקפסרשן ופרילויג'.

מתחת לעור

החידוש הטכני החשוב ביותר הוא בהצגת מנוע הטורבו-דיזל מסילה משותפת החדש של רנו. מדובר במנוע מסילה משותפת מהקטנים מסוגו (עליו סיפרנו בעבר) שרנו חשפה בתערוכת ז'נבה. המנוע המתקדם יוצע תחילה עם גרסה בעלת הספק מרבי של 65 כ"ס ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ. מאוחר יותר תגיע גם גרסת 80 כ"ס ו-18.9 קג"מ - זו עם מצנן ביניים. רנו טוענת שמנוע זה יהפוך או הקליאו לחסכונית והנקייה ביותר באירופה.
בתחום הבנזין החידושים קטנים יותר ומתמקדים במנוע בנפח 1.2 ליטר, ראש מנוע של 16 שסתומים והספק מרבי של 75 כ"ס - אשר הוצג כבר בקליאו. מנוע זה מצטרף ליחידות כוח חדשות ומתקדמות בנפח 1.2 ליטר שהופכות יותר ויותר פופולאריות באירופה לאחרונה. אגב, בעתיד יוצע מנוע זה גם עם תיבה חצי-אוטומטית בעלת תפעול סיקוונסיאלי (עם אפשרות למצב אוטומטי). חוץ מזה הבטיחו לנו רנו שיפור בזמינות הכוח במנוע ה-2.0 ליטר הספורטיבי.

ועוד מזה

שינוי לא פחות חשוב הוא החלפת הגה הכוח ההידראולי הרגיל, בהגה מתוגבר חשמלית. לפי רנו מתחשב מנגנון הסיוע במהירות הנסיעה ולכן יציע פעולה מדויקת יותר. אולם יש לזכור שיתרונם הגדול של הגאים כאלה הוא בעיקר בחסכון בדלק, לא בשיפור התחושות, מה שכנראה עמד בסדר עדיפות גבוה יותר אצל הצרפתים. מה שמסביר כמובן את העובדה שאין סיכוי למצוא אותו בעתיד הנראה לעין ב"ספורט".
הגרסאות הרגילות יעברו כיול מתלים חדש מאחור שיציב אותם על כיוון דומה לזה שבגרסאות הספורטיביות (1.6 ליטר) של הדגם היוצא. באותה הזדמנות יוחלפו אגב גם התושבות. בגרסת ה-2.0 ליטר זכה דווקא המתלה הקדמי לשיפורים ושינויים קלים. הגרסאות הרגילות יזכו לצמיגים בקוטר גדול יותר במידה "14 או "15. שינוי מעניין נוסף הוא הכנסת מערכת סיוע בבלימת חרום לגרסאות השונות - למעט ה-2.0 ליטר.

מתי?

שיווק הקליאו המחודשת יחל באירופה בחודשי הקיץ, אך אלינו היא תגיע רק בסתיו. למרות השינוי החשוב שעברה המכונית, בכל הנוגע למנועי דיזל, אין לשוק המקומי כל עניין בינתיים. אצלנו מצליחה בעיקר הגרסה אוטומטית, מה שמבטיח צפי חיובי לגרסת ה-1.2 ליטר החדשה עם תיבת האיזי-טרוניק. גרסה זו תידרש להיות זולה מהקליאו 1.4 ליטר אוטומטית, ולכן - באם תגיע - היא עשויה להציע מחיר תחרותי במיוחד לקורסה המקבילה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פנים חדשות לקליאו
מהצד מוכרת
מבפנים משופרת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים