עשרת הגדולים של ורד קלפטר
לרגל צאת אלבומה החדש, "קו אדום, קו שחור", בוחרת ורד קלפטר ל"טייק-אוויי" את עשרת האלבומים שהיתה לוקחת איתה אל הנצח
(Joni Mitchell - Wild Things Run Fast (1982
זמרת מדהימה וגיטריסטית ליווי מעניינת, עם פרייזינג שירה שתמיד ריתק אותי.
(1971) The Who - Who's Next
פיט טאונסנד הוא גיטריסט וכותב שירים שתמיד אהבתי. אני עדיין אוהבת לשמוע את המהלכים ההרמוניים והאקורדים הפתוחים מהגיטרה שלו, שהיוו עבורי תמיד מקור השראה לנגינה ולהלחנה.
(Crosby, Stills & Nash And Young - Deja Vu (1970
בשנות ה-70 נהגתי להאזין הרבה לתקליט הזה ואהבתי את ההרמוניות הקוליות והגיטרות היפהפיות, שהותכו למפגש צלילים מעניין ולא שגרתי, שריתק אותי.
(1968) Love Sculpture - Blues Helping
אהבתי מאוד את הגיטריסט והזמר דייב אדמונדס, שרקח באלבום הזה גרסה מוצלחת במיוחד ל-"Summertime". צליל הגיטרה שלו היה ישיר, נקי, ללא אפקטים, למרות שהיו שם דיסטורשנים שנבעו מהעוצמה האדירה שהיתה למגבר בזמן ההקלטה.
(Neil Young - Harvest (1972
תמיד אהבתי את השירה שלו ואת הטקסטים, שסיפרו סיפורים ונתנו הרגשה שנכתבו מהמפגש שלו עם החיים.
(King Crimson - In the Court of the Crimson King (1969
רוברט פריפ עמד מאחורי הצליל וההפקה המוזיקלית. אהבתי את הסיפורים ההזויים והפסיכדליים שבטקסטים, והשירה שנעה בין פלייבק שקט לקיר גיטרות - דינמיקה שהדליקה אותי מאוד.
(1981) John Abercrombie And Ralph Towner - Five Years Later
אלבום בו שולטות שתי גיטרות של שני נגנים מדהימים, שיצרו מוזיקה בצלילים בודדים, שמכניסים עולם שלם ביניהם ובתוכם.
רמי פורטיס וברי סחרוף - סיפורים מהקופסא (1988)
לטעמי, הדיסק הישראלי הטוב ביותר של שנות ה-80. פורטיס וסחרוף הביאו צליל ישראלי חדש ואחר לארץ בהגשה וטקסטים שהדליקו לי את הדמיון.
(The Pretenders - Learning to Crawl (1984
כריסי היינד היא זמרת עם גוון קול שתמיד עינג אותי. גיטריסטית מצוינת, שגרמה לי להבין שגם אישה יכולה לעשות את זה ברוקנרול בלי להתיפייף, לקבל את כל הכבוד המגיעה לה בלי קשר להיותה אשה או גבר.
(The Beatles - Abbey Road (1969
בחיים הוא לא יישמע לי נדוש, אף פעם לא ימאס ותמיד תישאר התחושה שהם האבות של המוזיקה של היום. הכל כבר היה שם.
אלבומה השני של ורק קלפטר, "קן אדום, קו שחור", יצא לפני שבועיים לחנויות.