שתף קטע נבחר
צילום: index open

טיול בפריז בשלושה תקציבים

גם למי שלוגם בפריז קפה בעמידה או למי שסועד במסעדת יוקרה במלון מפואר, העיר מציעה אינספור אפשרויות: רכיבה על אופניים, נסיעה בלימוזינה, סתלבט בפארק או שייט בסיין - עניין של מחיר

פריז היא אחת הערים היקרות באירופה, אך היא מציעה אפשרויות אירוח רבות, המתאימות למגוון סוגי מטיילים ותקציבים. המחירים נקבעים על פי הסיווג, הרובע שבו ממוקם המלון והתנאים שהוא מציע לאורחיו. ככלל יש להתכונן לכך שמדובר בעיר שממוצע המחירים במלונותיה הוא מהגבוהים ביותר באירופה. במקביל, כאמור, בשל גודלה וגיוונה, היא מספקת גם מגוון רחב של אטרקציות שאינן כרוכות בתשלום.

 

הערה: טווח המחירים מתייחס להוצאה ממוצעת של אדם ביום, כולל אוכל, לינה, כניסה לאתרים ובילויים (לא כולל קניות). יש לזכור כי בעונה החמה, ממאי עד סוף אוקטובר, המחירים עולים עד ל-30 אחוז יותר משיעורם הרגיל, כך שלמי שמנסה לחסוך בהוצאות מומלץ לתכנן חופשה בפריז ביתר חודשי השנה.

 

מזג האוויר בפריז בימים הקרובים: 

 

 

120 אירו: קפה בפארק ונסיעה במטרו

לינה:  אם תקציבכם דל, תוכלו למצוא אכסניות המציעות מיטה ללילה בכעשרה אירו. אלה המעדיפים את חיק הטבע יוכלו לשלב את הטיול עם מגורים באוהל. לפרטים נוספים על קמפינג בפריז - באתר.

 

אוכל: דרך טובה לשמור על חשבון הבנק כשאתם בפריז היא לאכול במסעדות שאינן נמצאות במרכז העיר. המחירים בפרברים זולים בהרבה, ובנוסף פריז מציעה שווקי אוכל רבים שמספקים חוויה קולינארית מעניינת וזולה. בשוק האוכל Grenelle ברובע ה-15 יש היצע גדול של תוצרת טרייה, דגים ופירות ים, מיני מאפה, גבינות ועוד.

 

השוק ברחוב Mouffetard ברובע החמישי מלא בחנויות, במסעדות ובבתי קפה, וקיים בו גם שוק אוכל פתוח. מומלץ לבקר בו בשעות הבוקר המוקדמות.

 

המסעדות ובתי הקפה בשדרת שאנז אליזה אינן זולות, אך תמיד אפשר לחוות את השדרה התוססת על-ידי זלילת קרואסון המלווה בקפה באחת מרשתות בתי הקפה הזולות כגון Brioche Dorée או Pomme de Pain, או לשבת על ספסל וליהנות מההמולה האנושית. מומלץ גם לחקות את השיטה הצרפתית: קנו באגט טרי וגבינה צהובה, שבו בגני הטווילרי, וחושו את האווירה הרומנטית.


רשתות קפה זולות יש גם בפריז (צילום: getty images)

 

תחבורה: בפריז פועלת תחבורה ציבורית הנחשבת לאחת היעילות בעולם, הכוללת רכבת תחתית (מטרו), רכבת פרוורים (RER) ואוטובוסים. ניתן לסייר בעיר תוך ניצול טוב של יתרונות השיטה הזו ולהרוויח זמן רב לאתרים עצמם. הדרך הטובה להגיע מנמל התעופה שארל דה גול למרכז העיר, גם אם לא הזולה ביותר, היא באמצעות שירות הסעות. כמה חברות אחדות מציעות הסעות במיני-ואנים ממוזגים, ואם אתם חולקים אותן עם נוסעים נוספים - הדבר משתלם מאוד.

 

אופציה זולה יותר היא ה-Paris City Bus. קווים 350 ו-351 יוצאים מדי יום עד 20:30, אף שזמני הנסיעה עלולים להיות ארוכים מעט בשל הפקקים, אפשר להתרשם מהנוף בזמן הנסיעה ולהביט בשכונותיה היפות של העיר. ניתן גם לרכוש את ה-Paris Visite Pass ליום, ליומיים, לשלושה או לחמישה ימים. הכרטיס כולל נסיעות באורלי-ואל, במטרו וב-RER.

 

הדרך החסכונית ביותר להגיע לעיר מנמל התעופה אורלי היא ה-Orlybus, שיוצא בתדירות די גבוהה. אם לא הגעתם לנמל התעופה אורלי בשעות העומס, הוא גם יביא אתכם לפריז במהירות. אם ברצונכם להימנע מעלותה היקרה של מונית, זוהי כנראה הדרך הטובה ביותר להגיע למרכז העיר. הקו פעיל בשעות 23:30-05:30 ויוצא מדי 20-15 דקות. זמן הנסיעה בו הוא כ-30 דקות.

 

רצוי שלא לקנות כרטיס בודד לנסיעה במטרו, כי ניתן לא מעט כסף בקניית כרטיסייה - "קארנה" (carnet) של עשרה כרטיסים. כרטיס מוזל נוסף לשימוש רב במטרו הוא קארט אוראנז' (Carte Orange - "כרטיס כתום"), מעין "חופשי חודשי", המצורף לכרטיס מגנטי ומאפשר נסיעה חופשית לשבוע או לחודש בקווי המטרו, ה-RER והאוטובוס.


קארט אוראנז' לאזורים 1 ו-2 מכסה את כל העיר, וניתן לרכוש כרטיסים התקפים גם לאזורים 8-2 שמחוץ לעיר. את כל סוגי הכרטיסים ניתן לקנות בתחנות המטרו, ואם הגעתם לעיר לתקופה של יותר מארבעה ימים, קניית קארט אוראנז' תהיה משתלמת ביותר.

 

כרטיסים מוזלים נוספים הם מוביליס (Mobilis) ופריז ויזיט (Paris Visite). הראשון תקף ליום אחד בלבד בשניים עד שמונה אזורים, והשני - ליום אחד עד חמישה ימים בשלושה, חמישה או שמונה אזורים. הוא מקנה גם הנחות בכניסה לאתרים ולמוזיאונים שונים בעיר. שני הכרטיסים תקפים למטרו, ל-RER, לאוטובוסים, לאוטובוסי לילה, למעלית מונמרטר, לחשמליות ולקווי הפרוורים של שירות הרכבות SNCF.

 

דרך מצוינת נוספת להגיע ממקום למקום ותוך כדי כך גם לטייל בעיר, היא ברכיבה על אופניים. העירייה הקימה מערכת השכרת האופניים מעולה הנקראת VÉLIB, שהלכה וגדלה מאז השקתה ב-2007 וכיום מציעה רבבות זוגות של אופניים פשוטים בכ-2,000 תחנות השכרה הפרושות ברחבי העיר. מפות של פרישת התחנות בעיר זמינות בכל קיוסק, ותיהנו לגלות כי בפריז יותר מ-370 ק"מ של שבילי המיועדים לרוכבי אופניים.


לא רק למקצוענים - אפשר לשכור אופניים בעיר גם לחובבנים (צילום: AP)

 

אתרים: אם אין בכוונתכם להיכנס ליותר משני מוזיאונים בעיר, אל תטרחו לרכוש כרטיסים כמו Paris Visite ו-The Paris Museum Pass, אלא קנו באינטרנט מראש את הכרטיסים הספציפיים בלבד וכך תוכלו לקבל הנחות בדמי הכניסה. כדי להתרשם מעוצמתו של מגדל אייפל, למשל, אין צורך לשלם ממיטב כספכם ולעלות עד לראשו.

 

ניתן גם לחצות את השאמפ דה מרס לכל אורכו עד שתגיעו למרגלות המגדל, ולהתרשם מענק הברזל גם מן הקרקע. דרך מצוינת נוספת, ולא פחות רומנטית, היא להגיע למגדל אייפל בלילה: בחמש הדקות הראשונות בכל שעה (מרדת החשיכה ועד 01:00 בחורף ו-02:00 בעונת הקיץ), תזכו לראות את המגדל מנצנץ באורות זוהרים.

 

 אטרקציה נוספת בעיר שמספקת תצפית מרהיבה וחינמית, היא בזיליקת סקרה קר, "הלב הקדוש". ניתן לטפס לעברה במדרגות שעל המדרון או לעלות אליה באמצעות רכבל קטן. ביום עם ראות טובה נשקף נוף ציורי של העיר מהרחבה שלפני הבזיליקה הלבנה והמרהיבה.

 

בילויים: עיר האורות מציעה שפע של מקומות בילוי - קברטים, קפה-תיאטרון, מועדוני ריקודים, סאלונים עם הופעות חיות וברים שמופיעים בהם תקליטנים ידועים ועוד. הבילוי לרוב אינו זול, כי מחירי המשקאות גבוהים וכך גם הכניסה והתשלום עבור שמירת המעילים.

 

אם מטרתכם היא לחסוך כסף - מומלץ לבלות במסעדןת שהופכות, החל מ-22:00 לרוב, לברים עם הופעה חיה. בעיר קיימות רבות כאלה. לעומת זאת, אם החלטתם ללכת לסרט בבית הקולנוע, מומלץ לוודא כי הוא מציג בשפת המקור או שמוקרנות בו כתוביות באנגלית, ואינו מדובב לצרפתית (כפי שמקובל בדרך כלל).


בילוי חינמי - לעלות לבזיליקת הסאקרה-קר (צילום: getty images)

 

250-130 אירו: לתפוס מונית לבילוי בקברט

לינה: בפריז תוכלו למצוא מלונות שלושה כוכבים רבים המציעים מיקום מצוין, שירותים נוחים ומגוונים ובעיקר -מחיר סביר. מלון Hotel Eiffel Capitol, למשל, ממוקם בקרבת מגדל אייפל ותחנות מטרו מרכזיות.

 

אוכל: אל תוותרו על טעימה מהמטבח הצרפתי הקלאסי. במסעדת des Philosophes Café, למשל, ברובע המארה, תוכלו ליהנות ממנות צרפתיות ידועות כמו הטארט טאטן. טל' 331-4887-4964.

 

תחבורה: ברחובות פריז מסתובבות כ-20 אלף מוניות. אפשר לעצור אותן ברחוב או להזמין בטלפון. כך או כך, אין אפשרות לקבוע מראש את מחיר הנסיעה במונית, שנקבע על פי מונה. מומלץ שלא לנסוע במוניות בשעות העומס (09:30-07:30, 19:00-17:00) כיוון שאז קיים סיכוי גדול להיקלע לפקק תנועה. אם החלטתם להזמין רכב מסוכנות בינלאומית, תוכלו לבצע את ההזמנה כבר מהארץ ולחסוך זמן יקר. ניתן להזמין גם באינטרנט.

 

אתרים: אם ברצונכם לבקר במספר רב של מוזיאונים ואתרים בפריז כדאי לרכוש את כרטיס "The Paris Museum Pass", שמציע כניסה ל-60 מוזיאונים ואתרים בעיר. ניתן לרכוש את הכרטיס ליומיים, לארבעה ימים או לששה ימים. הוא חוסך המתנה בתור ותקף לכל התערוכות הקבועות ברשימת המוזיאונים. ניתן לרכוש אותו במשרדי לשכת התיירות, ברבים מהמוזיאונים והאתרים וכן באינטרנט.

 

בילויים: ערב צרפתי אמיתי אינו שלם ללא מופע קברט. אפשר לבלות בקברט "Au Lapin Agile" או בקברט אחר, ולשמוע זמרים שרים את השנסונים הצרפתיים של הימים ההם: שיריהם של איב מונטן, ז'ורז' ברסנס ואחרים, ולאמיצים - להצטרף לשירה.

 

400 אירו ומעלה: נהג לימוזינה פרטי וסוויטה מלכותית

לינה: הגעתם לאחת הערים היפות והרומנטיות באירופה? פנקו את עצמכם והזמינו מקום באחד מהמלונות המפוארים בה - ה-The Westin Paris, שמציע הרבה מעבר לחמישה כוכבים. אם אתם ממש רוצים להתפנק: הזמינו את הסוויטה הנשיאותית הצופה אל מגדל אייפל. כל מילה נוספת מיותרת.


לא בדיוק אכסניית נוער. ה"ווסטרין פרי" (צילום: MCT)

 

אוכל: אם אתם מעוניינים לשלב נוף מרהיב וסעודת גורמה, הזמינו מקומות זמן רב מראש למסעדת "ז'ול ורן", בקומה השנייה של מגדל אייפל, שקרויה על שם הסופר הצרפתי מבשר הקידמה. השף, אלן דוקס, הוא אחד המוערכים ביותר בצרפת, והמחיר למנות שהוא רוקח לסועדים - בהתאם.

 

בשדרת שאנז אליזה 92, תמצאו את אחת המסעדות המפורסמות של העיר, ה-Fouquet's. המסעדה חביבה על אנשי קולנוע, במאים וכוכבים, אבל גם כל השאר יכולים להיכנס פנימה, לעלות לקומה העליונה אל הסלונים המפוארים, או לשבת בטראסה הקרקעית הצופה אל הרחוב ולהזמין ארוחה טובה. טל' 331-4723-3418.

 

תחבורה: נסיעה במונית לפריז יכולה להימשך בין 40 דקות לשעתיים. אולם, אתם יכולים ליהנות מנסיעה בלימוזינה, הנמצאת ליד היציאה מרוב הטרמינלים. כיוון שמדובר פעמים רבות בנהגים פיראטיים, דאגו לסכם את מחיר הנסיעה מראש.

 

גם אם בחרתם בדרכי תחבורה חלופיות מומלץ לנסות את הנסיעה במטרו כדי להתרשם מהמערכת המסועפת של רכבות, מנהרות ותחנות, המהווים עיר תת-קרקעית של ממש. במערכת המטרו 14 קווים, 380 תחנות ןיותר מ-211 ק"מ של מסילות. יותר מארבעה מיליון בני אדם נוסעים בה מדי יום!

 

בילויים: אי אפשר לבקר בפריז ולא לפקוד את אחד מהמועדונים הידועים בעולם, ה"מולין רוז'", את המקום תזהו לפי טחנת הרוח שעל גגו. הוא התפרסם עוד יותר בעקבות הסרט שנשא את אותו השם, שסיפר על העלילות שהתרחשו בו במאה ה-19. למבקרים במקום בשעות הערב מומלץ להזמין כרטיסים מראש, ומדובר בחוויה תיירותית לא זולה כלל, אבל מרשימה בהחלט.


אחרי זה יגידו שנצפיתם מבלים במולין רוז' (צילום: MCT)

 

אתרים: לאחר שנהג הלימוזינה החרוץ שלכם לקח אתכם לסיבוב בעיר והראה לכם את כל האתרים המפורסמים, תוכלו לצאת לשיט רומנטי הכולל ארוחת ערב, במחיר של כ-130 אירו לאדם, ולראות את העיר מזווית קצת אחרת.

קיימות כמה חברות המציעות סיורים שונים בספינות, ובטווח מחירים רחב: "הבאטו-בוס" למשל, מציע שיט על נהר הסיין בלב העיר, במסלול הכולל שמונה תחנות, ממגדל אייפל ועד השאנז אליזה. הכרטיס הינו יומי ומאפשר שיט ללא הגבלה. נסו גם את "באטו מושה" ואת "פרי קאנל".


שייט בנהר הסיין. חוויה של פעם בחיים (צילום: כנרת רוזנבלום)

 

לכתבות נוספות בסדרת "טיול לכל כיס":

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם בשאנז אליזה יש סיילים (אילוסטרציה)
צילום: Gettyimages Imagebank
מרוב הדברים אפשר להתרשם בחינם. שער הניצחון
צילום: AFP
אפשר לאכול גם אוכל פשוט
מומלצים