שתף קטע נבחר

איך לעבור את הקיץ בשלום בהריון: 9 טיפים

למרות שמקובל לחשוב כי ההריון הוא שיא החוויה הנשית, לא בטוח שכך יתארו אותו כרגע הריוניות בחודשים מתקדמים. איך לשרוד את החום בחודש תשיעי כשחייבים לצאת מהמזגן

חוויית ההריון היא מהמדהימות, כידוע, אך היא לא פשוטה, ודאי שלא בימי הקיץ. ד"ר זהר נחום, גינקולוג במרכז הרפואי העמק של שירותי בריאות כללית, מציע עצות לנשים ההרות:

 

  • תזונה ושתייה - סכנת התייבשות קיימת בעיקר בשליש הראשון של ההריון, שבו שכיחה בעיית ההקאות. בנוסף, התייבשות בשליש האחרון עלולה לגרום לצירים מוקדמים. לכן חשוב להקפיד על שתייה מרובה, ובמקרה של התייבשות לפנות לקבלת עירוי נוזלים. אי אפשר להפריז בחשיבות השתייה, כיוון ששני שלישים מהגוף הם נוזלים, ומתוך עלייה ממוצעת של כ-12 ק"ג בהריון, כ-9 ק"ג הם נוזלים שונים, כגון מי השפיר, משקל העובר והשליה והעלייה בנפח הדם ובנוזל החוץ תאי.

 

  • מבחינת תזונה, אם אין בעיה מיוחדת, אפשר לאכול הכל, בלי הגבלה במלח. כל המרכיבים הדרושים מסופקים בתזונה מאוזנת, לבד מברזל ומחומצה פולית - בדרך כלל טבלייה או שתיים ליום יספיקו. יוכי עזיז, נטורופתית בכירה ומנהלת קו ייעוץ טלפוני בסולגאר, מזכירה שהתזונה צריכה להיות עשירה בירקות, בפירות, בדגנים, בקטניות ובדגים ודלה בסוכרים, במזון מעובד ובשומנים רוויים. רצוי לדבריה להימנע ממזון שמן, מטוגן או מתובל ולהקפיד על ארוחות קטנות שמפוזרות על פני היום.

 

  • פעילות גופנית - אם את בריאה וההריון תקין, אין צורך להגביל את הפעילות. שימי לב לכך שאת לא מגיעה למצבי עייפות שגורמים לדופק מהיר במידה קיצונית, גם אם את רגילה למצבים כאלה מלפני ההריון. אם את לא רגילה כלל למאמצים, הסתפקי בהליכה.

 

  • עבודה - הימנעי מעבודות שמחייבות מאמץ פיזי קשה. בזמן העבודה עשי כמה הפסקות למנוחה. אם יש לך עבר מיילדותי לא מוצלח, הגבילי עבודה פיזית למינימום.

 

  • נסיעות - חופשות הן עניין טוב לגוף ולנפש. אם את בריאה, אין שום מגבלה. הקפידי רק על תנועה מדי שעתיים בזמן טיסה ועל חגירת חגורת הבטיחות. התייעצי עם הרופא המטפל לפני קבלת החלטה על טיול או נסיעה כשאת קרובה למועד הלידה. ותהני.

 

  • הלבשה - העדיפי בגדים מאווררים ורפויים. התאימי לך חזייה גדולה יותר, הימנעי מגרביים לוחצים.

 

  • יציאות - קיימת נטייה לעצירות עקב השפעות ההריון ונטילת הברזל, בייחוד בקיץ בגלל התייבשות. לכן חיוני להקפיד על שתייה מרובה ועל הליכה/התעמלות יומית קלה ולהיעזר במשלשלים קלים - מיץ טבעי, פירות כמו שזיפים ועוד. לדברי עזיז, אפשר למנוע את העצירות בעזרת תזונה עשירה בסיבים ואכילה תוך לעיסה איטית של קרקרים, דגנים יבשים או טוסט על קיבה ריקה בבוקר.

 

  • יחסי מין - יחסי מין טובים הם בריאים ומהנים תמיד, גם בהריון, גם בקיץ. עם זאת, יש להימנע מקיום יחסים כשיש סיכון להפלה או ללידה מוקדמת. שימי לב, אין לנשוף אוויר לנרתיק בזמן סקס אוראלי. חוץ מזה, תיהני מהסקס.

 

  • טיפוח - הנטורופתית שמחה דגן ממליצה למרוח על כפות הרגליים קרם שמכיל צמחים מרגיעים כמו אלוורה, מרווה ופוליגונום להגברת זרימת הדם ולמניעת בצקות או להקלתן, למרוח על הבטן הנמתחת שמן שמכיל נבט חיטה או כל שמן אחר עשיר בוויטמין ‭,E‬ ואת הפנים למרוח בקרם לחות מזין שמכיל גם תרכובות גופרית, שתורמות לשיפור רקמת הקולגן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
סכנת התייבשות
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים