תוכנית בפלאפון: השם והלוגו יוחלפו
ל-ynet נודע כי הנהלת החברה מגבשת תוכנית אסטרטגית, במסגרתה היא תתנער מהשם הישן , הסובל כיום מתדמית ירודה. ההנהלה החדשה, בראשות יעקב גלברד, סבורה כי לחברה אין כיום כל אסטרטגיה וכי המותג, שפעם נחשב ליוקרתי, הפך לזול והמוני. פלאפון: בשלב זה הנושא לא הפרק
לא חלפו אלא כמה חודשים מאז השינויים הפרסונליים בחברת פלאפון וכבר מנשבות רוחות חדשות בחברה. ל-ynet נודע, כי פלאפון מצויה בשלבים מתקדמים של תוכנית אסטרטגית רחבת היקף, במסגרתה נבחנים גם צעדים משמעותיים כשינוי שם החברה והלוגו.
בחברה עדיין לא הוחלט האם שם החברה יוחלף לשם בעל גוון בינלאומי (דוגמת אורנג') או שם בעל אורינטציה ישראלית, כפי שקיים היום.
המנכ"ל החדש, יעקב גלברד, שנכנס לתפקידו ביולי האחרון, שוקל להתנער מהמותג "פלאפון", מותג שבשנה וחצי האחרונות סובל מתדמית ירודה ומאסטרטגיית שיווק לא ברורה ולא ממוקדת. מאז נכנס גלברד לתפקיד הוחלפה למעשה כל הנהלת החברה. המינוי הבכיר ביותר שעשה הוא זה של גיל שרון, שמונה למשנה למנכ"ל ואחראי על השיווק והמכירות.
המותג הפך לזול והמוני
במסגרת ההיערכות המחודשת בפלאפון נערכו במהלך החודשיים האחרונים פרזנטציות, בהן צפו בכירי החברה בכל הקמפיינים שהפרסומיים שהעלתה בשנתיים האחרונות. ל-ynet נודע כי הבכירים הגיעו למסקנה כי לפלאפון אין למעשה אסטרטגיה שיווקית מובנית וכי המותג, שהדיף פעם ניחוחות של יוקרה, הפך לזול והמוני (קמפיין "יאללה לך הביתה מוטי" וכן הקמפיינים של פלאפון צ'אט, בו שומעים נערים מקללים). בהנהלה סבורים כי האוכלוסייה המבוגרת והמכובדת, זו שפעם החזיקה פלאפון כסמל סטטוס, כבר לא מוכנה להיות שותפה למותג המוני כל כך.
פלאפון השקיעה בשנתיים האחרונות מיליוני דולרים בפרסום, באמצעות משרד הפרסום קשר בראל, אך מטרותיה לא הושגו. בהקשר זה כבר פורסם כי גלברד היה מעוניין להתחיל לעבוד בהקדם עם משרד פרסום חדש, אולם קודמו יגאל בר-יוסף חתם טרם עזיבתו את התפקיד על הסכם חדש עם קשר בראל ועל כך נמתחה עליו ביקורת קשה מצד ההנהלה החדשה.
בשוק הסלולר אומרים היום כי התחושה הנה, שפלאפון היא החלשה מבין 3 חברות הסלולר הגדולות וכי היא מצויה הרחק מאחור מבחינה שיווקית. מבחינת מספר המינויים החברה עדיין מקדימה את פרטנר, אולם ההערכות הן כי זו תצליח לסגור את הפער בהרבה פחות זמן ממה שצפו בשוק. ההפרש בין החברות עומד כיום על כ-500 אלף מנויים.
פלאפון: בשלב זה הנושא לא הפרק
בפלאפון אמרו בתגובה לדברים, כי בשלב זה החברה אינה מתכוונת להחליף את השם והלוגו. עוד נמסר מהחברה, כי השם פלאפון הנו שם גנרי בעל ערכים מובילים ולכן בשלב זה הנושא לא על הפרק.