שתף קטע נבחר

מיקרוסופט נגד מיקרוסופט ישראל

במיקרוסופט העולמית זועמים על הסניף הישראלי עקב פרסומות שתומכות בפעילות צה"ל בשטחים. "העניין יטופל בתוך מיקרוסופט", נמסר מענקית התוכנה

מיקרוסופט העולמית מסתייגת מתמיכת מיקרוסופט ישראל במבצע "חומת מגן" בשטחים, כפי שמשתמע משלטי פרסומת שהוצבו לאחרונה בתל אביב במימון הסניף המקומי ובבאנר שפורסם באתר MSN ישראל.
שלטי הפרסומת, שהוסרו בינתיים, נשאו את הכיתוב "לכוחות הביטחון וההצלה – הלב אומר תודה" על רקע דגל ישראל. באנר בנוסח דומה פורסם באתר MSN ישראל.
בעקבות הצבת שלטי החוצות, פנה ארגון "גוש שלום" למיקרוסופט העולמית, ודרש מענקית התוכנה להבהיר אם היא תומכת בפעולות צה"ל נגד הפלסטינים בג'נין. דובר הארגון, אדם קלר, שלח מכתב ליו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, בו הוא מוחה על כך "שענקית התוכנה מסייעת בהפצת תעמולה מיליטריסטית ולאומנית ותומכת במבצע שזוכה לביקורת קשה בקהילה הבינלאומית ומעורר מחלוקת גם בתוך ישראל".
המכתב הסתיים במלים "אנו מבקשים ממך לדאוג כי פעילות זו תסתיים מיד, ושעשרות אלפי דולרים שהושקעו במסע הפרסום הזה יתועלו לפעילויות למען עצירת מרחץ הדמים וקידום שלום צודק בין ישראלים לפלסטינים".
במקביל, "גוש שלום" יזם קמפיין בדואר האלקטרוני, במסגרתו פנה הארגון לתומכיו ברחבי העולם וקרא להם לפנות לביל גייטס ולמחות נגד פעילות מיקרוסופט ישראל. העתק מכתבו של קלר לגייטס צורף לקמפיין הזה.
קלר פוסל את האפשרות כי מדובר בקמפיין שמודה לכוחות הביטחון וההצלה שנאבקים למנוע טרור. "אילו מיקרוסופט הייתה יוזמת קמפיין נגדי ברשות הפלסטינית, בנוסח 'תודה לשהידים' או 'תודה לנאבקים נגד הכיבוש' כל אדם במדינת ישראל היה מבין במה מדובר", הוא אומר בראיון ל-ynet.

אי נחת במיקרוסופט העולמית

הפרטים אודות התמיכה של מיקרוסופט ישראל במבצע חומת מגן נחשפו בנקודת זמן רגישה במיוחד עבור מיקרוסופט העולמית, עם פתיחת תערוכת "אי קומרס 2002" בערב הסעודית בשבוע שעבר, בה השתתפה. מיקרוסופט העולמית מחזיקה סניפים במצרים, לבנון, כווית, איחוד הנסיכויות הערביות, ערב הסעודית ובעלת אינטרסים במדינות ערב נוספות.
הקמפיין הישראלי עורר אי נחת בסניפי מיקרוסופט במדינות ערב ונציגי מיקרוסופט בתערוכה בערב הסעודית נאלצו להתנצל על פרסום הקמפיין בישראל. "מיקרוסופט ישראל לא קיבלה אישור ממיקרוסופט העולמית לממן ולהציב את הפרסומות, אך אינה נדרשת לבקש אישור כזה", אמר ג'ונתן מוריי, סגן נשיא לקוחות גלובליים במיקרוסופט, שנכח בתערוכה, בראיון לעיתון האינטרנט "פלסטיין כרוניקל". "מדובר בהחלטה עצמאית של מיקרוסופט ישראל" הוא הוסיף.
מוריי ציין, כי הקמפיין הפרסומי האחרון של מיקרוסופט ישראל אינו תואם למדיניות של מיקרוסופט העולמית. הוא הדגיש, כי "מיקרוסופט מאוד מודעת לרגישויות במזרח התיכון. הלקוחות הערביים מאוד חשובים למיקרוסופט ויעידו על כך הסכומים המשמעותיים שמשקיעה בהם ענקית התוכנה". לדבריו, התמיכה של מיקרוסופט ישראל בפעולות צה"ל בשטחים היא דוגמה לחסרון המובנה של חברות הבנות של מיקרוסופט העולמית, "שפועלות באופן עצמאי למדי".
מוריי הודה, כי בעוד מיקרוסופט העולמית אוכפת מדיניות מחמירה של בקרת פרסום לגבי חלק מפרסומי החברה, כמו הודעות לעיתונות, פרסומים אחרים כמו שלטי חוצות ובאנרים אינם חלק ממדיניות זו. כאשר נשאל כיצד מתכוונת מיקרוסופט העולמית להגיב כלפי עובדי הסניף הישראלי שמעורבים בקמפיין הפרסומי, אמר, כי, "העניין יטופל בתוך מיקרוסופט".
מאתר MSN ישראל נמסר כי, "הקמפיין הפרסומי תוכנן מראש להתפרסם בימים שלקראת יום העצמאות ולכן ירד לפני כמה ימים".
ממיקרוסופט ישראל נמסר, כי "הקמפיין 'הלב אומר תודה' הופק ביוזמת משרד הפרסום טמיר כהן לקראת יום העצמאות ונטלו בו חלק מספר ארגונים וחברות מסחריות. ההשתתפות בקמפיין היתה פרי יוזמה מקומית של מיקרוסופט ישראל שעיקרה היה הבעת תודה לכל אלה שפעילותם מסייעת להצלת חיים בישראל, ולא היתה בה משום הבעת עמדה פוליטית לגבי המצב באיזור".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : אינדימדיה
הקמפיין מעורר הסערה
צילום : אינדימדיה
מומלצים