שתף קטע נבחר

פיירסטון - הסאגה נמשכת

ברידג'סטון שוב מפנה אצבע מאשימה לכיוונה של פורד. הצמיג עבר לידי היצרן

פרשת צמיגי פיירסטון הפגומים מסרבת להיעלם. הפעם עולה הנושא לכותרות ביוזמת ברידג'סטון, חברת האם של יצרנית הצמיגים בעין הסערה. נשיא ברידג'סטון האשים את חברת יצרנית הרכב פורד כאחראית לא פחות לתאונות הקטלניות שאירעו כתוצאה מכשלים בצמיגי החברה, תאונות שגבו עד היום 119 הרוגים בארה"ב בלבד.
האשמותיו של הנשיא הגיעו בתגובה להודעות חוזרות שפורסמו מטעם פורד בהן היא טוענת כי האשמה נופלת באופן בלעדי על הצמיגים הפגומים. לדבריו, לא ניתן להצביע על גורם אחד האחראי לתקלה. לטענת ברידג'סטון, אין להתעלם מהעובדה כי התאונות נגרמו ממספר תקלות אפשריות, בין היתר מהרכב עליו הורכבו הצמיגים, ולא פחות חשוב האופן בו נהגו בו.
האצבע המאשימה אותה מפנים אנשי ברידג'סטון לכיוונה של פורד זוכה לתמיכה וביסוס חלקי לפחות מחוות דעת מומחים שבדקו את הנושא. מהבדיקות שנערכו עולה כי לאקספלורר, רכב הכביש-שטח של פורד אשר היה מעורב במרבית התאונות, משקל לא מבוטל באירועים. בדיקה סטטיסטית העלתה ששכיחות התאונות באקספלורר נבעה בין היתר עקב בעיית תכנון ברכב עצמו. הוראותיה של פורד לניפוח הצמיגים בלחץ אוויר של 26 PSI, לחץ אוויר נמוך יחסית הגורם לדפנות הצמיג להתעוות תחת משקלו העצמי, תרמו ככל הנראה לבלאי מואץ של הצמיגים.
למרות הכחשותיה של פורד, ראוי לציין כי היצרן האמריקאי שינה את הוראותיו לבעלי הרכב והתאימה אותן להוראות פיירסטון הממליצות על לחץ אוויר גבוה יותר של 30 PSI.

הסוף?

בסיכום דבריו הודיע נשיא ברידג'סטון כי פרשת פיירסטון עומדת לקראת סיום, זאת לאחר שכבר הוחלפו 4.2 מיליון צמיגים מתוך ה-6.5 מיליון שנקראו להחזרה. פיירסטון הצהירה עם פרסום הפרשה כי ההחלפה תסתיים עד לקיץ 2001, ומאוחר יותר עדכנה את מועד הסיום לסתיו 2001. על-פי הדברים האחרונים ולאור קצב ההחלפה המהיר, ניתן להניח שההחלפה תסתיים עד לסוף חודש נובמבר. עד לפרשה הבאה...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיפור הצמיגים
הקרועים...
שוב נוחת על פורד?
וחזרתו של האקספלורר, עם אוויר בצמיגים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים