שתף קטע נבחר

הסטריט קא בדרך

אין פורד ספורטיבית בארץ? היבואן עשוי לחרוג ממנהגו ולהוסיף תבלין סקסי למבחר הדגמים. ויש גם תכניות יבוא, ועדכונים מעניינים

זוכרים את התקופה בה גולשי ערוץ הרכב ניסו להפעיל לחץ על חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, בדרישה להחזיר את ייבוא המיאטה הדו-מושבית לישראל? ובכן, אנחנו כמובן לא יודעים אם זה עזר. מה שבטוח, המיאטה אכן חזרה לישראל, ובאופן מוצלח למדי. כמות המכירות הייתה גבוהה מהצפוי, ולמרבה הפלא (של אנשי דלק, לא שלנו…) דווקא הגרסה הידנית התגלתה כנחשקת מכולן.
בכל מקרה, אם במקרה של מאזדה אפשר לנשום לרווחה, ולצפות אפילו לבואה של ה-RX8 החדשה בעתיד הלא רחוק, בכל הנוגע לפורד ניכרת עדיין חוסר אמביציה מסוימת. היבואן המקומי נמנע עד עתה לשווק בארץ את הדגמים הספורטיביים או המיוחדים יותר מבית היוצר של הנרי, ורשימת המכוניות האפשריות ארוכה כאן בהרבה מזו של מאזדה. נזכיר רק את הפוקוס ST170 ו-RS, מונדיאו ST220 ואפילו פיאסטה ST170 עתידית. אפילו את הקא המתוקה נמנעו מלהביא ארצה, עקב מחסור בתיבה אוטומטית.

סקס אפיל

אבל בדלק מוטורס, כך הובהר לנו לאחרונה, לא מתעלמים מהחשיבות של מקדמי התדמית. גם הם יודעים שאולם התצוגה נראה לאחרונה מעט אפרורי, וכי למותג פורד בארץ נחוץ מעט סקס-אפיל, כזה שפורד קונקט ואפילו פוקוס-סדאן לא יביאו לעולם.
אז זה אמנם לא רשמי, ואם תבדקו אצל היבואן, סביר להניח שתקבלו תשובה לא מעודדת. אבל אנחנו יכולים לבשר לכם כי יבואני פורד בפירוש בודקים את העניין, ועשויים אפילו להפתיע עם דגם קיצוני עוד יותר מבחינה שיווקית – כזה שיעמיד כאן בעתיד רודסטר קטנה מתוצרת פורד.
למעשה, במחשבה נוספת זה אינו מהלך יוצא דופן במיוחד. ראשית, למרות תלונות וטרוניות על חוסר העניין של הנהג הישראלי במכוניות נישה קיצוניות יחסית, מוכיחה המיאטה כי הכל תלוי במחיר, תזמון, צפי מתאים וקידום מכירות. שנית, הסטריט-קא החביבה והמבטיחה נראית כמו "עסקה בטוחה" עוד יותר מהמיאטה. מה שמסביר מדוע מתנהל כעת משא ומתן נמרץ בין היבואן ליצרן אודות יבוא עתידי.

יותר בולטת

הגרסה הפתוחה והמתקתקה לקא הוותיקה - המבוססת על הפומה, שאף היא השתמשה בפלטפורמת הפיאסטה היוצאת - הוצגה לראשונה בתערוכת פאריז האחרונה. להזכירכם, מקדמת המכירות העיקרית באותה הופעת בכורה הייתה הזמרת קיילי מינו. ולא בגלל שקיילי אהבה סטריט-קא, אלא מכיוון שפורד הייתה נותנת החסות לסיבוב ההופעות שלה. בכל מקרה, הסטריט-קא משווקת עם מנוע ה-1.6 ליטר 95 כ"ס, אשר הגיע גם לקא הרגילה בגרסת "ספורט", המשודך לתיבה ידנית.
והכיוון של דלק מוטורס בעניין זה ברור לחלוטין. מבחינה ויזואלית, הסטריט-קא היא המכונית הבולטת והמושכת ביותר בהיצע של פורד, ולבטח תביא לא מעט לקוחות סקרנים לאולם התצוגה. ולא, היא ממש לא יקרה במיוחד. לפחות לא באירופה, שם גובים עבורה סכום דומה לזה של פוקוס 1.6 ליטר. עם זאת, עקב פוטנציאל מכירות קטן בהרבה בארץ, יש להניח שמחירה יהיה בכל זאת יקר יותר - גם אם עדיין נמוך משמעותית מפיז'ו 206CC ומאזדה מיאטה.
אבל עד שתגיע הסטריט-קא לכאן, יש עוד מספר בעיות לפתור. ואנחנו לא מדברים על היעדר תיבה אוטומטית או תג-מחיר גבוה מדי. לפחות כרגע נראה כי נושא מועד האספקה הוא הבעיה הגדולה ביותר. המכונית הזו מיוצרת בכמויות קטנות במיוחד, ופורד יעדיפו – מן הסתם - להביא אותה ראשית לשווקים חשובים יותר. בעיקר מכיוון שעבורנו היא תיאלץ לעבור התאמות הכרחיות במערכת הקירור.
אז זה יקח זמן, אבל פורד סטריט-קא בהחלט עשויה להגיע אלינו, עוד בשנת הדגם הקרובה. אך כבר עכשיו ברור כי בדיוק כמו במקרה של המיאטה הידנית, היבוא יעשה במשורה, בכמויות קטנות מאד. המטרה תהיה בעיקר לצורך קידום מכירות. כמו במקרה של המיאטה, בעצם.

ועוד יבוא

ואם כבר בענייני יבוא, אנחנו גם יכולים לספר לכם כי פורד החליטו בינתיים שלא להביא ארצה את הפיוז'ן, הגרסה המוגבהת לפיאסטה, כמו-גם את ה-C מקס, גרסת המיניוואן של הפוקוס הבאה. אלה יאלצו להמתין באירופה, לפחות בזמן הקרוב. אגב, גם הפיאסטה 1.6 האוטומטית - שעדיין לא הגיעה אל פס הייצור – לא תגיע אלינו בשלב ראשון. מועד נחיתה משוער הוא שנת דגם 2005.
ולסיום, בשבוע הבא תפתח דלק מוטורס את פנקס ההזמנות לטובת המתעניינים במונדיאו 2004, אשר תגיע אלינו כבר בחודש יוני הקרוב לאחר מתיחת פנים קלילה. אגב, תחילת שיווק באירופה מתוכננת אפילו מאוחר יותר, בחודש ספטמבר. בכל מקרה, השינויים הקלים כוללים מעט עיטורי כרום במסגרות החלונות, תא המטען וסבכה קדמית, מראות בעיצוב שונה (כדי להקטין את רעש הרוח בתא הנוסעים), פגושים אחרים, פנסי ערפל זוויתיים במקום העגולים בעבר, מערכת שמע משופרת וקונסולה מרכזית מהודרת יותר.
לפי אנשי היבואן, כל אלה יגיעו אלינו, למעט מערכת השמע החדשה ושתי הפתעות חביבות נוספות. הראשונה היא מנוע בנזין רענן בנפח 1.8 ליטר מסדרת דוראטק SCI (או Smart Charge Injection) עם הזרקה ישירה, הספק מרבי של 130 כ"ס, מומנט משופר במעט וצריכת דלק קטנה ב-10% ממנוע ה-1.8 הוותיק (125 כ"ס), לדברי פורד.
ההפתעה השנייה מתייחסת לתיבת ההילוכים האוטומטית דוראשיפט 5-טרוניק, זו שתגיע באירופה גם עם מנועי הטורבו-דיזל, והאמורים להגיע גם אלינו. ובכן, את התיבה הזו, כך מבטיחים בפורד, ניתן יהיה מעתה לתפעל גם מגלגל ההגה. אלא שכאמור, לא אצלנו בינתיים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסטריט-קא כנראה תגיע...
אבל בלי קיילי...
ה-C-MAX לא מגיע בנתיים לישראל...
וגם פוקוס RS עדיין אין...
אבל מונדיאו מחודשת יש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים