שתף קטע נבחר

תחנת רכבת ברעננה תוך חמש שנים

הנהלת רכבת ישראל מתכננת להשקיע בשרון. בתוכנית: סלילת פסים שיחברו בין כפר סבא לתל אביב, בניית תחנה נוספת בכפר סבא, והקמת קו חדש שיחבר בין רעננה לכביש החוף. עלות העבודות: 1.7 מיליארד שקל. סיום משוער: שנת 2008

בחמש השנים הקרובות תשקיע רכבת ישראל כ- 1.7 מיליארד שקל בפיתוח קווי הרכבת בשרון. במסגרת העבודות תוכפל המסילה המחברת בין כפר סבא לתל אביב, תוקם בעיר תחנה נוספת ברחוב סוקולוב ויפתח קו חדש שיחבר בין רעננה לכביש החוף.
כיום קיימות בשרון שתי תחנות רכבת: התחנה בהרצליה, שהוקמה התחנה לפני שנים רבות, והתחנה כפר סבא שנחנכה לפני כארבעה חודשים. תושבי הוד השרון וכפר סבא, המרבים להשתמש בשירותי הרכבת החדשה, מספרים כי היא שינתה את איכות חייהם ושיחררה אותם מהפקקים המשתרכים לתל אביב. יצויין כי למרות הפיגוע הקשה שאירע במקום לפני כחודשיים, התושבים אינם מדירים את רגליהם מהמקום.
לאור ההצלחה, החליטה הרכבת להמשיך ולהשקיע בשרון בשלושה פרויקטים נוספים: עד סוף שנת 2004 תיבנה מסילה נוספת שתחבר בין תחנת הרכבת הנוכחית הנקראת "נורדאו" לבין תחנה נוספת שתוקם ברחוב סוקולוב. עלות הקמת התחנה החדשה מוערכת ב- 60 מיליון שקל. בנוסף, תשופץ בתקופה זו תחנת הרכבת בהרצליה. בהמשך, עד סוף שנת 2005, תוסיף הרכבת מסילה בקו החדש המקשר בין כפר סבא לתל אביב. המסילה החדשה תקשר בין תחנת השלום בתל אביב לתחנה החדשה שתוקם ברחוב סוקולוב.
הנהלת רכבת ישראל מתכננת להוסיף רכבות נוספות שייסעו במקביל על הקו החדש. העבודות יחלו לקראת סוף 2005, ועלות התוספת מוערכת בכ- 500 מיליון שקל.
בפרויקט הגדול מכולם, שעלותו מוערכת בכ- 1.15 מיליארד שקל, יוקם קו חדש שיקשר בין רעננה לכביש החוף, והעבודות צפויות להסתיים בשנת 2008. התוכנית הזו נמצאת כעת בחיתוליה, וטרם הוחלט האם הקו יתחיל בתחנת סוקולוב העתידית או שתוקם ברעננה תחנה נפרדת והמסילה תמשיך לכיוון ראש העין.
על פי תוכניתו של שר האוצר, בנימין נתניהו, כל יישוב בארץ בו יחיו יותר מ- 50 אלף תושבים, יחובר בחמש השנים הקרובות לרשת מסילות הרכבת. לשם כך הקציב משרד האוצר כ- 13 מיליארד שקל. כמו כן, הנהלת הרכבת מתכננת לגייס 7 מיליארד שקל נוספים ממקורות חוץ. את הסכום העצום תשקיע הרכבת גם ב- 21 פרויקטים נוספים שיתפרשו ברחבי הארץ.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק אוסרוביץ`
יוצאים מהפקקים. רכבת ברעננה עד שנת 2008
ברק אוסרוביץ`
מומלצים