שתף קטע נבחר

הרכבת לאילת תקבל עדיפות כפרויקט לאומי

אור בקצה המנהרה: ליברמן יאשר את הפרויקט לאחר שיקבל את בדיקת הכדאיות הכלכלית שלו; המכרז להקמת נמל התעופה החדש של אילת יפורסם במחצית 2004

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, יאשר, ככל הנראה, בדצמבר, את הקמת קו הרכבת לאילת כפרויקט לאומי. ליברמן יאשר את הקמת הקו מיד לאחר שיקבל את בדיקת הכדאיות הכלכלית שלו. ליברמן, שסייר אתמול באילת, אמר כי ההשקעה הצפויה בהקמת הקו נאמדת במיליארד שקל, ותגיע מתוכנית החומש של הרכבת.

 

עוד אמר ליברמן, כי המכרז הבינלאומי להקמת נמל התעופה החדש של אילת בתמנע יפורסם באמצע 2004, מתוך כוונה להפעיל את הנמל בסוף 2006. שר התחבורה אמר, כי לקראת פרסום המכרז יופקו לקחים מהמכרז להקמת נתב"ג 2000. נמל התעופה של אילת יוקם 18 ק:מ צפונית לעיר, בעלות משוערת של 150 מיליון דולר, כש-50 מיליון דולר יתקבלו ממכירת הקרקע שעליה נמצא כיום נמל התעופה של אילת.

 

כפי שפורסם בידיעות אחרונות, שמואל סלבין, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, מונה לראשות הצוות שיבצע את בדיקת הכדאיות הכלכלית

של קו הרכבת לאילת. לדברי ליברמן, בשלב ראשון ישמש הקו, שאורכו 180 ק"מ (מנחל צין לאילת) להובלת מטענים, מאחר שלפי הסקרים שנערכו עד כה אין בשלב זה כל הצדקה להפעלת קו נוסעים לאילת.

 

להערכת ליברמן, יאפשר קו הרכבת לאילת לחסוך את המעבר דרך תעלת סואץ, הכרוך בעלות של 200-80 אלף דולר לאוניה. עם הקמת הקו ניתן יהיה להעביר סחורות לנמל אילת ולשנע אותו באמצעות הרכבת לנמל אשדוד תוך 3.5 שעות, ומשם לאירופה. לדבריו, צים מעבירה לפחות 100 אוניות בשנה דרך תעלת סואץ, והיא תהיה אחת הנהנות העיקריות מקו הרכבת החדש. גם ירדן תוכל ליהנות מהפעלת הקו.

 

 


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ו קוט
שדה התעופה לאילת: פרוייקט לאומי
צילום: ג'ו קוט
מומלצים