שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    התעמלות לילדים: לשיפור הריכוז וחיזוק הגב
    אחרי חודשיים של פריקת עול, הילדים חוזרים למסגרת ונדרשים לשבת שעות בכיתה אז הנה תרגילי מתיחה לשיפור הריכוז, הדרכה לישיבה נכונה, וגם תרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן, שיקלו את מלאכת נשיאת הילקוט התרגילים מיועדים לתלמידי כל הכיתות, אך הם בהחלט יועילו גם לקטנטנים, ועוד יותר למבוגרים

    טיילתם, ביזבזתם, ישנתם שעות על גבי שעות, ביליתם. אבל החופש נגמר, והגוף כבר רוצה לחזור למסגרת, ליציבות - וגם ללימודים. ואז אתם נזכרים ששוב צריך לשאת על גבכם את הילקוט העמוס, וזה ממש בלתי נסבל. כיוון שגם השנה רוב בתי הספר לא דאגו לתאי אחסון, אין לכם ברירה אלא לקחת רק את מה שתזדקקו לו באותו יום.

     

    יש לכם ילקוט נוח? אם לא, חפשו ילקוט שאורכו יהיה מגובה הכתפיים עד קו המותניים, כדי שיהיה מונח לאורך כל הגב, ואת רצועות הגב מתחו כך שהן יצמידו את הילקוט לגב, כדי שהמשקל לא ימשוך אתכם לאחור ולמטה, אלא יהיה חלק מגופכם. רצוי גם לבחור רצועות רחבות, שיהיו מונחות בדיוק בשקע שבחגורת הכתפיים.

     

    כשנושאים את הילקוט הכבד נוטים למשוך את הכתפיים למעלה, שהילקוט לא ייפול. זו תגובה אינסטינקטיבית של הגוף. כמו כן, הגב מוטה בזווית קדימה, מה שיוצר עומס על הגב התחתון ויוצר בו כאב מצטבר. כדי לשאת את התיק בצורה נכונה ויעילה יש צורך בגב חזק, בכתפיים חזקות ובבטן חזקה שתתמוך בגב. אז שנסו מותניים (או כתפיים) ובואו לתרגל.

     

    לחיזוק חגורת הכתפיים והגב


    התעמלות ילדים תרגילים מתיחות

    תרגיל ראשון

     

    (תמונה מס' 1) עמדו ברגליים צמודות וישרות מול קיר והניחו עליו את כפות הידיים בגובה הכתפיים, כשהידיים ישרות.

     

    (תמונה מס' 2) בנשיפה כופפו מרפקים החוצה, ובשאיפה ישרו אותם תוך הפעלת התנגדות על ידי הידיים. בצעו זאת 20 פעמים רצופות.

     


    התעמלות ילדים תרגילים מתיחות
     

    תרגיל שני

     

    (תמונה מס' 1) עמדו בפישוק רגליים, ידיים מתוחות לצדדים בגובה הכתפיים.

     

    (תמונה מס' 2) כופפו מרפקים והובילו אותם לכיוון המותניים ולאחור, וישרו חזרה. בצעו זאת 15 פעמים.

     

    לחיזוק שרירי הבטן וגמישות שרירי הגב התחתון


    התעמלות ילדים תרגילים מתיחות

    תרגיל ראשון

     

    (תמונה מס' 1) שכבו על הגב כשהידיים פרושות לצדדים, הברכיים כפופות וכל הגב שטוח על הרצפה. הובילו את הברכיים מצד לצד. בצעו זאת 10 פעמים לכל צד.

     
    התעמלות ילדים תרגילים מתיחות

    תרגיל שני

     

    (תמונה מס' 1) עמדו על הברכיים והידיים בעמידת 6

     

    (תמונה מס' 2) קמרו את הגב תוך לחיצת הבטן פנימה - בנשיפה, וישרו את הגב בשאיפת אוויר. בצעו זאת 10 פעמים.

    מרגישים טוב יותר?

     

    תרגילים לשיפור הקליטה

     

    כלל חשוב לשמירה על הריכוז - ישיבה נכונה. הישיבה על הכיסאות בכיתה לא תמיד נוחה, אך תוכלו לשפר את ההרגשה אם תשבו נכון - הגב קרוב לגב הכיסא וכל כף הרגל מונחת על הרצפה. אתם לא מגיעים לרצפה? התקרבו לקצה הכיסא ושבו בגו זקוף, כשאמות הידיים מונחות על השולחן.

     

    אם אתם מרגישים צורך להימתח, כי הגב מרגיש עייף או סתם כי בא לכם להתמקם מחדש - שלבו את כפות הידיים מאחורי הגב, הרימו את החזה למעלה, משכו את הכתפיים לאחור והרחיקו את הידיים מהגוף. בו בזמן מתחו את הרגליים קדימה כשאצבעות הרגליים 'מסתכלות' למעלה. הישארו בתנוחה זו מספר שניות ושחררו.

     

    בוקר טוב גם למורים

     

    כמורה ותיקה אני שותפה להרגשה שאתם חווים כל בוקר מחדש. הצורך לאסוף את כל התלמידים ולרכז את המחשבה שלהם כדי שילמדו, יאהבו את מה שאתם מעניקים להם - ויעניקו לכם תשומת לב בחזרה. המפגש הראשון בכיתה 'על הבוקר' הוא השלב המכריע לגבי המשך יומם ויומכם.

     

    אחרי הרבה מחשבה על מה הכי נכון לעשות ומתוך ניסיון נרכש, הבנתי שמה שהיה נהוג לעשות לפני הרבה שנים - התעמלות בוקר - חשוב עוד יותר היום. אז בואו נקסים את הילדים, נמקד את תשומת ליבם בנו, נאפשר להם לשחרר את כל מה שהביאו איתם מהבית ונציב להם מכנה משותף - התחברות לעצמם ואלינו המורים, מה שיאפשר למידה טובה יותר, שיפור הריכוז ואמון מלא בנו, כאנשים שרוצים את טובתם. חשוב שתבצעו איתם את ארבעת התרגילים.

     

    תרגילי מתיחה להגברת הריכוז
    התעמלות ילדים תרגילים מתיחותכולם עומדים במקומם בין הכיסא לשולחן

     

    תרגיל ראשון: (תמונה מס' 1) שלבו ידיים למעלה ומתחו אותן צמודות לאוזניים בניסיון למתוח את הגוף גבוה ככל האפשר - והרפו. בצעו זאת שלוש פעמים.

     

    תרגיל שני: (תמונה מס' 2) כשהידיים ישרות למעלה, יד ימין אוחזת את פרק כף יד שמאל ומושכת את הגוף לכפיפה הצידה; ואחר כך לצד שני. שלוש פעמים לכל צד.

     

    תרגיל שלישי: (תמונה מס' 3) באותה אחיזה אך לפני הגוף - הובילו את הגוף ימינה ואחר כך שמאלה, שלוש פעמים לכל צד.

     

    תרגיל רביעי: (תמונה מס' 4) סובבו את הראש פעם לימין ופעם לשמאל לסירוגין, ארבע פעמים לכל צד.

     

    שבו במקומכם והתחילו יום חדש. בהצלחה!

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "התעמלות לילדים: לשיפור הריכוז וחיזוק הגב"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: חן מיקא
    תרגילי העתמלות פשוטים. עוזר לריכוז בלימודים
    צילום: חן מיקא
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים