בטיחות בחמישית
הסניק מצטרף לארבעה דגמי רנו שזכו בציון גבוה במבחני הריסוק של ה-euroNCAP. שוב חמישה כוכבים, אם כי הלגונה נותרה הבטוחה מכולן
ארגון euroNCAP (ר"ת של European New Car Assessment Programme), העורך בקביעות מבחני ריסוק לבחינת בטיחות מכוניות חדשות, מפרסם בימים אלה תוצאות מבחן שערך לרנו סניק II, דור שני למיני-מיניוואן שהמציא את הקטגוריה, ועושה שימוש בפלטפורמה המוכרת של המגאן החדשה.
והתוצאות?
לפי דיווחי הארגון, עבר הסניק את המבחן בציון של חמישה כוכבי בטיחות, והפך בכך לדגם חמישי של רנו הזוכה בציון כוכבים מרבי אפשרי. זאת, לאחר שבמרץ 2001 היתה הלגונה המשפחתית למכונית הראשונה אי-פעם שזכתה בחמישה כוכבים. המגאן והול-סאטיס זכו בציון זה בנובמבר 2002, והאספאס החדש דורג כמיניוואן הבטוח בעולם ביוני 2003.
בכך הפך הסניק לא רק לדגם הבטוח ביותר בקטגוריה לה הוא שייך, אלא הוא גם היחיד עם חמישה כוכבים. במבחן הריסוק החזיתי, שנערך במהירות של 64 קמ"ש, קיבל הסניק 94% הגנה. בריסוק צד שנערך במהירות של 50 קמ"ש, זכה ל-100% מרביים. במבחן הגנה על הולכי רגל לעומת זאת, הסתפק הסניק בשני כוכבים מתוך ארבעה אפשריים, מה שמותיר לפחות בתחום זה את מתחרהו במבית פולקסווגן, הטוראן המודרני, כיחיד בקבוצה עם שלושה כוכבי הגנה לפי שיטת הניקוד החדשה.
הלגונה הבטוחה ביותר
בשקלול הסופי זכה הסניק ל-34.12 נקודות מ-37 אפשריות, מה שמותיר בכל זאת את הלגונה כמכונית בטוחה יותר. בעיקר תודות להגנה טובה יותר על הולכי רגל. אגב, צריך רק לזכור כי גם הארגון עצמו מודה שתרחישי התאונה אותם הוא מדמה, עונים רק ב-80% על מצבים אמיתיים.
וברנו? היצרן הצרפתי הגיב כמובן בשביעות רצון מופגנת לתוצאות המבחן, וסיפר כי אלה מדגישות את מומחיות רנו בתחום הבטיחות, פרי השקעה שנתית של 100 מיליון יורו, ובתמיכת צוות של לא פחות מ-600 עובדים. אגב, במבחן הקודם בו לקח חלק הסניק של רנו, עדיין בגרסתו הקודמת, נאלץ להפסיד למיני-מיניוואן טוב ממנו בתחום הבטיחות - הטינו של ניסאן.