שתף קטע נבחר

 

נפסלה פרסומת אסקייפ עם המקל בעכוז

הרשות השנייה פסלה את הפרסומת בגלל "פגיעה בטעם הטוב ובכבוד האדם". בשבוע הבא תפרסם הרשות חוות דעת שהוכנה על ידי חברה חיצונית על כל אסטרטגיית הפרסום של אסקייפ

הרשות השנייה תפרסם בשבוע הבא חוות דעת על כל מהלך הפרסום של אסקייפ. כך נודע ל-ynet. הקמפיין החל - למי שלא זוכר, לפני תשעה חודשים עם השקת המותג. זאת, בעקבות תלונות רבות של צופים כנגד הפרסומות של מותג הצעירים של פלאפון. חוות הדעת הוכנה על ידי חברה חיצונית.

 

בתוך כך הודיעה היום (ה') הרשות על פסילת התשדיר האחרון של אסקייפ, בו נראה בחור צעיר הנענה להזמנתה של בחורה צעירה. בדרכו לפגוש אותה הוא קופץ מעל גדר, ועם נחיתתו על הקרקע, משפד את חפירה את עכוזו. הבחור צועד לקראת הבחורה כאשר האת תקועה בישבנו, מושך אותה ותוך כדי כך מזדקרת האת באופן המרמז לזקפה גברית.

 

מהרשות נמסר, כי בימים האחרונים הגיעו אליה עשרות פניות הקובלות על שידור הפרסומת בערוץ 2. הטענות הן כי מדובר בתשדיר וולגרי, בוטה, פוגע ומעליב, שעובר את גבול הטעם הטוב ומחנך את הנוער לערכים נלוזים.

 

הרשות דנה בתשדיר, וקבעה כי הוא עומד בניגוד לכלל 3 לכללי האתיקה בפרסומת, מאחר שיש בו משום פגיעה בטעם הטוב וברגשות הציבור וכן פגיעה בכבוד האדם. לפי הרשות, הצגת הדברים בתשדיר עומדת בניגוד לנורמות חברתיות מקובלות ויש בה מסרים אלימים ומיניים וכן פגיעה ברוטלית בגוף האדם ובכבודו, ועידוד של ילדים ובני נוער להתנהגות אלימה ופוגענית.

 

פלאפון רואה בחומרה

 

מפלאפון נמסר בתגובה, כי "הפרסומות של Esc הן פרסומות הומוריסטיות במהותן וכך הן גם נתפסות על ידי קהל המטרה. בסקרים מרובים שערכנו ובקבוצות מיקוד עולה כי הנוער אוהב את הפרסומות ומקבל אותן בהומור, לראייה ההצלחה הגדולה של Esc בקרב קהל זה.

 

"הפרסומות נוגעות לעיתים בבעיות אמיתיות עימן מתמודדים בני הנוער, כגון חוסר בטחון, שגרה, שעמום וכד', אך ההתמודדות עימן תמיד חיובית.

 

"אנו רואים בחומרה רבה את פסילת הפרסומות ואת צעדי הצנזורה המופעלים על פרסומות כיום, יש לראות בצנזורה פגיעה חמורה בחופש הביטוי. הקריטריונים המופעלים עתה כלפי פרסומות מחמירים יותר מאשר לגבי התוכניות המשודרות ממש באותה עת בערוץ".

 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים