שתף קטע נבחר

קניון ארנה: ההתלהבות שככה ומספר המבקרים ירד

קניון ארנה במרינה בהרצליה נפתח ביוני ומשך עשרות אלפי מבקרים מדי יום. ארבעה חודשים אחרי, הדלדל מספר המבקרים מ-23 אלף איש ביום ל-14 אלף וחלק מהחנויות עומדות יתומות מקונים. מנהלת השיווק: המבקרים יחזרו כשהאטרקציות ייפתחו

קניון ארנה במרינה בהרצליה נפתח לפני ארבעה חודשים בקול תרועה רמה, בהשקעה של 153 מיליון דולר, וזכה לעשרות אלפי מבקרים מדי יום. אולם כיום ניכרת ירידה דרסטית במספר המבקרים. 

 

עם פתיחת הקניון הצהיר היזם מוטי זיסר, יו"ר קבוצת אירופה ישראל, כי הוא צופה להכנסות של 20 מיליון דולר לשנה בהתבסס על תנועה ממוצעת של כ- 25 אלף מבקרים מידי יום. ואכן, במהלך יולי ואוגוסט נכנסו לקניון 23 אלף איש באמצע השבוע וכ-50-60 אלף איש בשבת. אולם סיור בחודש האחרון במתחם הקניון באמצע השבוע מגלה חנויות כמעט ריקות ומוכרות משוועות לקונים.

 

מה גרם להידלדלות בתנועת המבקרים, שלפני חודשיים עמדו בפקקים בלתי נגמרים בכניסה להרצליה כדי להגיע לקניון המדובר והמושקע ביותר בארץ? נכון, הסקרנות וההיסטריה הראשונית חלפו וטבעי שאחריהן יצטמצם מספר הכניסות למקום, אך זו אינה הסיבה היחידה. הקניון גם סובל מתדמית של מקום שהגישה אליו קשה בשל עומס פקקים, למרות שלאחרונה נפתח כביש חדש שמונע את הלחץ בכניסה.

 

מיכל בשור, מנהלת השיווק של ארנה, מודה שמאז הפתיחה חלה הידרדרות בכמות המבקרים וכיום מגיעים למקום 14 אלף איש ביום רגיל ובסוף שבוע כ-40 אלף איש. בשור מעידה כי היא תתאכזב אם בחול המועד סוכות ירד מספר המבקרים מתחת ל-60 אלף מדי יום.

 

עם זאת, קניון לא יכול להתבסס על מכירה של ימי שבת וחג בלבד.

 

"נכון, ההבדל בכניסות בין אמצע השבוע לסוף שבוע הוא גדול מאוד ואני גם מעריכה כי מתוך כל 130 החנויות שבמקום ייסגרו כ-10% מהן. זה נורמלי וטבעי שמהלך כזה יקרה".

 

איך את מסבירה את העובדה שהחנויות כמעט ריקות?  

 

"לא נכון לומר את זה לגבי כל החנויות. מתחם ה-view, קסטרו, רזילי ו-NO NAME תמיד מלאות. אבל יש מותגים חדשים שלא מוכרים לצרכן הישראלי שגם לא טרחו לפרסם את עצמם ולהגיד לאנשים שהם פתחו חנות בארנה. למשל את חנות גודה אנשים מצפים למצוא בכיכר המדינה אבל לא בטוח שהם יודעים שהיא נמצאת בארנה".

 

ניתן לחשוב שהעובדה שהקניון משדר יוקר ויוקרה מרתיעה את הצרכנים, אבל עם זאת קניון רמת אביב שמכיל חנויות לא פחות יקרות מארנה לא סובל מתופעה דומה לזו של ארנה. בשור מספקת הסבר לתופעה בכך שקניון רמת אביב קטן בשטחו מקניון ארנה. "קניון רמת אביב משתרע על שטח של 14 אלף מ"ר וארנה משתרע על 60 אלף מ"ר. בנוסף, רמת אביב בנוי בסטריט אחד וארנה בנוי בשלושה סטריטים, כך שאם ניקח את כל האנשים שברמת אביב ונלכד אותם לארנה, עדיין הוא יראה ריק, בשל גודלו".   

 

בשור טוענת, כי למרות הירידה בכמות המבקרים יש עלייה ברמת הקניות בשעות הבוקר, וזאת בשל הקהל המבוסס של רמת השרון, כפר שמריהו ובני ציון שהחל להגיע למקום. התקווה הגדולה של הנהלת הקניון היא שהאטרקציות המובטחות שעדיין לא נפתחו, ביניהן מתחם בתי הקולנוע סימקס שיפתח ב-5 בנובמבר, מתחם המזון Bellgio שיפתח בפברואר, גן חיות שבו יבקרו תלמידי בתי ספר, ומכון הכושר של חיים סקאל שנפתח לאחרונה, יביאו לגידול במספרים. בשור אומרת, כי הצפייה היא שמתחם Bellgio לבד ימשוך 40 אלף איש בשבוע.

 

על פי המספרים שפורסמו בפתיחה, נראה שאתם לא עומדים בציפיות. 

 

"אנחנו כן עומדים ולא עומדים בציפיות של עצמנו", מסבירה בשור. "מצד אחד לא חלמנו לכזו היסטריה כפי שהייתה ביולי-אוגוסט, אבל מצד שני, אלו לא המספרים שאנו מצפים להם עם פתיחת האטרקציות. צריך גם לזכור, שהכביש החדש שמוביל לקניון נפתח וזה מונע את הפקקים שהיו בעבר וצפוי להגדיל את מספר הבאים לקניון".

 

 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים