לפעמים משתלם לקנות בזול
בדיקת חשב מאשרת: אחזקת מכונית ישנה בת שמונה, זולה ב-34% מאחזקת מכונית חדשה. ככה זה כשקונים ביוקר...
חשבתם פעם שרכישת מכונית חדשה עדיפה על רכישת מכונית ישנה, בת שמונה שנים למשל? ובכן, יש לנו חדשות בשבילכם. מבחינה כלכלית עדיף לרכוש דווקא מכונית ישנה. היא אכן תריץ אתכם כנראה יותר למוסכים, אבל בכל זאת, ובניגוד למה שמקובל לחשוב, אחזקתה זולה משמעותית מאחזקת מכונית חדשה.
לפני יותר מחודשיים פרסמנו בדיקה שנעשתה על-ידי משה קצין מחברת חשב, שהשוותה בין עלות אחזקתה של מכונית חדשה מול מכונית שנרכשה כשהיא בת חמש. התוצאה היתה שעלות האחזקה של המכונית המשומשת, התגלתה כזולה ב-20%. לקחנו את הבדיקה צעד קדימה, כדי לראות אם גם במכונית מבוגרת עוד יותר מתקבלת תמונה דומה. והתשובה חיובית: אם תקנו רכב חדש אולי יהיה לכם ראש שקט ממוסכים לכמה שנים, אבל ההוצאה לאחזקת רכב חדש גבוהה ב-34% מאחזקת מכונית בת שמונה. אגב, הענתיקה" זולה באחזקה ביותר מ-22% גם ממכונית בת ארבע.
סמדר ומשה קצין מחברת חשב בדקו עבור "ידיעות אחרונות" 3 אופציות לרכישת רכב (1,600 סמ"ק, משפחתית) ואחזקתו במשך ארבע שנים: מכונית חדשה במחיר 117,000 שקלים, רכישת מכונית בת ארבע שמחירה 70,000 שקלים ואחזקתה עד גיל שמונה, ולבסוף רכישת מכונית בת שמונה שמחירה 35,000 שקלים, ואחזקתה עד גיל 12.
התוצאות: עלות האחזקה החודשית של רכב חדש מגיעה ל-3,148 שקל בחודש, אחזקתה של מכונית בת ארבע זולה בכ-15% ועומדת על 2,676 שקלים בחודש, ואחזקת הטרנטה" היא הזולה ביותר: רק 2,075 שקל בחודש, 34% פחות מאחזקתה של המכונית החדשה. ו-22% פחות מאחזקת המכונית בת הארבע.
הסיבה העיקרית לכך היא כמובן העלות הגבוהה של ההוצאה הראשונית על רכישת רכב חדש, וכן מחיר הביטוח למכונית חדשה. במקרה שלנו למשל נדרשנו להשקיע 117,000 שקלים כדי לרכוש מכונית חדשה. כדי לרכוש את אותה מכונית לאחר ארבע שנים, הספיקו 70,000 שקלים, וכדי לרכוש מכונית דומה בת שמונה, המחיר יהיה נמוך בחצי.
לעומת זאת, ההוצאה לתיקונים על רכב חדש היא כמובן הנמוכה ביותר, ועולה בממוצע 217 שקל לחודש. במכונית בת ארבע עולה ההוצאה ל-456 שקל לחודש, ובמכונית בת שמונה היא כמעט זהה - 459 שקל לחודש.
