שתף קטע נבחר

אתרי המזון - מה ההבדלים?

סקירה השוואתית בין רשתות השיווק המקוונות: לאחר כמאה קניות, מצאנו הבדלים גם ברמת התמיכה הטכנית, איכות המוצרים, השירות, האריזה והמשלוח

לאחר כמאה קניות, שהתפזרו בין שלושת האתרים, מצאנו הבדלים גם ברמת התמיכה הטכנית, איכות המוצרים, השירות, האריזה והמשלוח. לעיתים קרובות הבעיות אינן קשורות לתהליך הקניה באתר, אלא למה שבא אחריו - בחירה במוצרים חליפיים (למוצרים חסרים במלאי), זיהוי נכון על ידי האורזים במרכזי ההזמנות (לעיתים נשלח בטעות מוצר בעל שם או מראה דומים), האופן שבו נארזו (בצורה מסודרת או בבלגן שמסתיים בעגבניות מעוכות, למשל), לדיוק בהגעת השליח, וכדומה. כולם השפיעו על הציון הסופי.

 

אוהב אבל פחות - נטסל

 

נטסל, האתר של רשת שופרסל, היה זה שהכניס את אתרי המזון למודעות הגולשים, באמצעות קמפיין מוצלח בעיתונות, בטלוויזיה ובאינטרנט. כבר בתחילת 2002, הוא היה עשוי היטב, מעוצב ומתופרט נכון, ושיקף הבנה טובה של המדיה ועבודת עיצוב ממשק מקצועית מאד.

 

לבד מאפשרויות ניווט מתפריטים, האתר מציע מנגנון חיפוש טוב, כלי מיון נוחים, אפשרות פשוטה לניהול קטלוג אישי ושמירת הזמנות קודמות לשימוש נוסף. המידע על המוצרים מפורט, והם כמעט תמיד מלווים בתמונות. יש מבצעים רבים (אולי אפילו רבים מדי, כי לא תמיד קל להתמצא בהם), ומדיניות המחירים נראית הגיונית ומאוזנת (למעט אולי מחיר המשלוח הגבוה של 26 ש"ח, לקנייה בסכום של פחות מ-150 ש"ח).

 

ובכל זאת, למרות שגם היום יש לנו בעיקר דברים טובים לומר עליו, אנחנו פחות מרוצים מנטסל מבעבר. האתר שהיה בראשית השנה השליט הבלתי מעורער של הסופרים המקוונים, מתקשה היום לעמוד בסטנדרטים שהוא עצמו יצר.

 

קשה שלא להעריך את המאמץ המתמיד של האנשים שמאחורי נטסל לשנות ולעדכן, ולעיתים קרובות השינויים הם לטובה. אבל איפשהו, במהלך עדכוני הגירסאות של האתר, החלו להופיע בו באגים מטרידים. בכמה מקרים בשנה האחרונה נאלצנו להיעזר בשירותי התמיכה הטכנית - שהיו אמנם אדיבים ומקצועיים מאד - אבל היינו מעדיפים שזה ייחסך מאתנו.

 

מטרידה לא פחות השחיקה באיכות השירות. לעיתים קרובות מדי חסרו במלאי מוצרים שהופיעו באתר, ומדיניות הבחירה במוצרים חליפיים נתגלתה כלא עקבית. השירות הטלפוני נעשה פחות מקצועי, ובמספר מקרים ניכר שהמוצרים שקיבלנו נארזו בחיפזון: קיבלנו מוצרים שלא ביקשנו ושמו את תפוחי האדמה על העגבניות במקום מתחת. בדרך כלל הדברים האלה לא קורים, אבל מספיק שהם קורים פעם בחודש כדי שנאבד את הסבלנות לכל החודש.

 

אנחנו עדיין אוהבים את נטסל, אבל היינו רוצים שזה יהיה טיפה יותר הדדי. אחרי תקופה לא קצרה בה היינו חסידים גמורים שלו, ההתלהבות שלנו קצת הצטננה. נמשיך לבקר בנטסל, בעיקר עכשיו כשיש לו גירסה מעודכנת (מאז תחילת נובמבר). לבד מההנחות הרגילות, אפשר עכשיו לצבור "ירוקים" (נקודות זיכוי שניתן להמיר בהנחות בקניית ירקות ופירות), כולל מנגנון לשימוש בקופונים ועוד שיפורים. כדי לרכוש את אמוננו המוחלט כבעבר, דרוש עוד מאמץ.

 

ציון: ארבעה כוכבים מתוך חמישה.

 

בעד: נוח, מידע רב, מערכת הזמנות מתקדמת.

 

נגד: השירות, האריזה ותקינות האתר פחות מושלמים מבעבר.

 

מסקנה: היה הטוב ביותר, עכשיו קצת פחות טוב.

 

קריטי אך יציב - סופרנט

 

בקלאבמרקט חושבים כנראה - כפי שאמר לנו אחד השליחים שלהם - ש"יש הרבה בעיות עם האינטרנט". סופרנט הוא האתר הוותיק שבחבורה, וכך הוא גם נראה. למעשה, קשה לנו להצביע על שינויים מיוחדים שנערכו בו בשנתיים שחלפו מאז הסקירה הקודמת, שגם בה אמרנו עליו שהוא נראה מיושן. הם אמנם שינו לוגו, אבל עושה רושם שלא נגעו באתר עצמו - כולל בשגיאת התצוגה המביכה מהכתבה הקודמת.

 

סופרנט חסר כמה כלים די אלמנטריים, כמו אפשרות למיון רשימת המוצרים המוצגת. במקרים רבים מדי, הצגת שם המוצר והספק היא חלקית או לא מדוייקת, מה שמקשה על זיהויו. הפרטים על המוצרים מועטים והתמונות ספורות. אמנם נחמד לגלות שאפשר לקנות באתר הזה משמשים ואבטיחים בעיצומו של חורף, רק קצת מאכזב להבין שזה רק משום שהוא לא מעודכן.

 

קיווינו מאד שקלאבמרקט תשמור על המסורת של גרין מרקט, עסק שהתמחה בשיווק מקוון של פירות וירקות באיכות מעולה, ונרכש על ידי הרשת אשתקד. לצערנו, ההצלחה שלהם בזה היא רק חלקית. האיכות טובה, לא יותר.

 

היתרון של סופרנט טמון בזה שיודעים למה לצפות: אתר פשוט, יציב, עם ממשק לא יפה אבל גם לא מסובך מדי, ועם רמת מחירים קצת נמוכה משל המתחרים שמתקזזת מול מחיר המשלוח: 25 שקל. מחיר המשלוח הגבוה הוא חוכמה של הזמן האחרון (יולי 2003). לפני כן הוא עמד על 5 שקל בלבד (וחינם בהזמנה מעל 300 שקל), והשינוי האחרון מונע ממנו להיות זול ממתחריו.

 

סופרנט הוא אתר קל יחסית לניווט, עם מבחר מוצרים מכובד ומחירים סבירים, ובשלב זה מדובר כנראה באתר הקל ביותר לשימוש עבור המאותגרים טכנולוגית. לא בטוח שהכי כיף לקנות בו, אבל די ברור שקשה להסתבך איתו. השירות, האריזה, המשלוח והתמיכה הטכנית, כולם סבירים עד טובים.

 

ציון: שלושה וחצי כוכבים מתוך חמישה.

 

בעד: קל לשימוש, זול בקניות גדולות.

 

נגד: לא הכל במלאי, עיצוב מיושן, מחיר משלוח יקר.

 

מסקנה: קופא על שמריו, ואולי זה גם קצת לטובה.

 

שובר שוויון - בלו סנטר

 

האתר של הריבוע הכחול נראה כבר מההתחלה כמו אתר מושקע ומבטיח מאד. למגינת לבנו, ההבטחה לא התקיימה ובמשך זמן רב האתר הוסיף להיות מעוצב, חדשני למראה, אסתטי ומרשים - אבל מאד לא נוח. הוא החל להפתיע רק בחודשים האחרונים, ומקצה השיפורים האחרון הפך אותו, לדעתנו, לאתר הטוב מסוגו.

 

בעבר סבל האתר מבעיות ממשק מטרידות מאד. טכנית, הוא היה אמנם די בסדר (למרות שבהתחלה תפריטי הפופ אפ שלו היו קופצניים מדי לטעמנו), אבל הניווט היה בעייתי, חלון ההזמנה היה קטן וחייב גלילה אינטנסיבית, אפשרויות המיון היו מצומצמות ושלב ביצוע ההזמנה היה ארוך ומעצבן.

 

אפשר לראות גם היום שרידים לחלק מהחסרונות הללו, אבל במהדורתו הנוכחית הוא אתר טוב בהרבה. נוספו לו אפשרויות למיון מוצרים, קבלת פרטים על מבצעים, הוספת הערות ועדכון סל הקניות. המנגנון החדש לתזמון מועד המשלוח, השיפורים במערכת ההזמנות השמורות, האפשרות להזין כמויות במאות גרמים ולא רק בקילוגרמים (למרות שבנטסל האפשרות הזו גמישה יותר), ושיפורים נוספים בממשק ובכלים שהאתר מציע, הפכו אותו לנוח באמת. גם ביצועיו השתפרו מאד.

 

לכל זה מצטרפים יתרונותיו המסורתיים: מבחר גדול, עדכון סדיר של רשימות המוצרים ושירות מצוין. המוצרים נארזים יפה, מגיעים בזמן והשליחים מקצועיים ואדיבים מאד. הפירות והירקות באיכות טובה ולפעמים גם טובה מאד.

 

בלו סנטר עדיין מעט יקר יותר ממתחריו בחלק מהקטגוריות, ופחות מפורט מנטסל במידע (ובתמונות) שהוא מספק על המוצרים. כמה נקודות תורפה בממשק שלו הן בדיוק כאלה שנעקפו באלגנטיות בנטסל והיינו שמחים לראות אותן מתוקנות. אבל האתר עומד כרגע מבחינתנו במקום הכי קרוב לדבר הנכון.

 

אם בריבוע הכחול מבינים איך עובדים הדברים באינטרנט - אז זה השלב לעבור למדיניות מחירים תחרותית. צריך בשביל זה אומץ, אבל אין לנו ספק שמי שיעשה את זה ראשון ירוויח בגדול. בינתיים, היינו מציעים להם לשים לב יותר לכמויות המצוינות בהזמנה. יותר מפעם הזמנו מוצר אחד וקיבלנו שניים (כמובן שזה לא היה מפריע לנו לולא חוייבנו פעמים). צירוף מקרים מוזר? אורזים עם עודף מוטיבציה? ימים יגידו.

 

ציון: ארבעה וחצי כוכבים מתוך חמישה.

 

בעד: נוח, מבחר גדול, מצויין בשירות ובמשלוח, פירות וירקות באיכות טובה.

 

נגד: יש עוד מה לשפר בממשק.

 

מסקנה: הכי קרוב בינתיים למה שהיינו מצפים מסופר מקוון.

 

השתתפו בהכנת הכתבה: יונית מוזס, רועי שלומי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נטסל. התדרדר
צילום: נט מגזין
סופרנט. מאכזב
צילום: נט מגזין
בלו סנטר. הטוב מכולם
צילום: נט מגזין
מומלצים