נא להכיר - פיאג'ו X8
הוא אמנם לא אחיו הקטן של ה-X9 המרשים, אבל יש לו נתונים מבטיחים גם כך. שימו לב: הנשק החדש של פיאג'ו עבור הכרך העמוס
יצרנית הרכב הדו-גלגלי פיאג'ו, חשפה לאחרונה את ה-X8 החדש, קטנוע מודרני בשני נפחי מנוע - 125 או 200 סמ"ק. האם מדובר באח קטן ל-X9 של החברה האיטלקית, קטנוע המנהלים הגדול עם מנוע בנפח 500 סמ"ק? ממש לא. ה-8 חדש לגמרי, ולפחות לדברי היצרן מדובר דווקא ביורש של ההקסגון הוותיק.
ומה זה אומר? שלמרות מראה דומה לאח הגדול, עם כל הרושם והפוזה הנדרשים, מיועד ה-X8 למשימות עירוניות בעיקר, בעוד אחיו הבכיר ישאר הכלי המועדף למשימות בין עירוניות ותיור נינוח למרחקים.
נראה מפנק
כדי להתמודד בשוק הקטנועים הכל-כך צפוף ותחרותי, עושים פיאג'ו את הדבר היחיד האפשרי, ומציידים את ה-X8 בשפע פינוקים כמו למשל שקע טעינה לסלולארי בתא מסמכים קדמי, משבת תנועה מובנה ולוח מחוונים מפורט מאד, הכולל בין היתר גם אזהרה לתא אחסון אחורי שאינו נעול.
אפרופו, תא האחסון מציע לא פחות מ-56 ליטר של נפח, האמורים לא רק להפוך אותו לאחד הנדיבים בתחום זה בין הקטנועים העירוניים, אלא גם כזה המציע מקום הולם לשתי קסדות שלמות, ומקום נוסף למעט חפצים אישיים. הגישה - מתחת למושב או דרך פתח ייעודי מאחור, בשני המקרים בעזרת מתג על הכידון.
מושב בגובה 79 ס"מ בלבד מבטיח כי גם ממוצעי קומה ירגישו בבית. ובכל מקרה, כדי להסיט את הרוח במהירויות גבוהות, יש מיגון הולם שתוכנן - כך היצרן - בעזרת שעות ארוכות של שימוש במנהרת רוח.
וגם מנוע ושלדה
כאמור, ה-X8 מציע צמד מנועים בנפחי 125 ו-200 סמ"ק. בשני המקרים מדובר במנועי ארבע פעימות מתוכננים מחדש, בעלי צילינדר יחיד וארבעה שסתומים. יש קירור מים וממיר קטליטי, הנחוץ לעמידה בתקנות אירופאיות חדשות ומחמירות מתמיד למניעת זיהום אויר. ההספק המרבי במנוע הקטן מהשניים יעמוד על 15 כ"ס, ואילו בגדול 21 כ"ס. לפי נתוני היצרן תהיה המהירות המרבית 105 ו-120 קמ"ש בהתאמה.
שלדת עריסה כפולה עם צינורות פלדה תחזיק את החבילה יחדיו. חישוקי "14 מלפנים ו-"12 מאחור יציעו אחיזת כביש. בלמי דיסק בקוטר 260 מ"מ מלפנים ו-240 מאחור, יציעו יכולת עצירה או לפחות האטה. והמשקל? 157 ק"ג משקל יבש, ללא נוזלים.
לדברי היבואן, טרם הוחלט אם לייבא את ה-X8 ארצה, אך הנושא נמצא כרגע בבדיקה.
מומלצים