שתף קטע נבחר

"עלות גדר ההפרדה כפולה מגדר בקווי 67'"

כך עולה מנייר עבודה של פרויקט "סנאט". לדברי עורך המסמך, הכפלת העלות נובעת בראש ובראשונה מכך שבתוואי הנוכחי ארוך כמעט פי-שניים מתוואי קווי 67' וכן בשל הצורך בבניית פיתולים וכיסים טריטוריאליים

"עלות בניית גדר ההפרדה בתוואי הנוכחי כפולה מעלות הקמתה בקווי 67'. כך עולה מנייר עמדה של פרויקט "סנאט", הפועל במימון ובחסות קרן פרידריך אברט הגרמנית ועוסק בהעברת מידע לח"כים ולמקבלי ההחלטות.

 

לדברי מחבר המסמך, ד"ר אלי שגיא, הכפלת העלות נובעת, בראש ובראשונה, מגידול דרמטי באורך הגדר, כמעט פי-שניים מאשר התוואי בקווי 67' וכתוצאה מכך הצורך בבניית פיתולים וכיסים טריטוריאליים. כמו-כן נדרשת הקמת חומות בטון במקטעים שונים שלא היו נדרשים בקו הירוק.

 

לדברי ד"ר שגיא, ראש המגמה לכלכה וניהול במכללה האקדמית ת"א-יפו וחבר סגל אוניברסיטת תל-אביב, עלות הקמת כל ק"מ גדר מוערכת ב-10-12 מיליון שקלים. האומדן הכולל של הקמת הגדר בקו הקיים מוערך בכ-10 מיליארד שקלים. לדבריו, זהו סכום כבד-משקל, במיוחד בעידן של מיתון ואילוצים תקציביים כה חמורים, והקמתה של גדר הפרדה ביטחונית לאורך הקו הירוק יכלה לחסוך מיליארדי שקלים מהתקציב.

 

ד"ר שגיא הדגיש, כי לצורך בחינה כלכלית נכונה של מיקום הגדר יש להשוות את התועלת לעלות של תוואים חלופיים: התוואי הנוכחי מול תוואי חלופי שיוצע. גם אם היקף הפיגועים ועוצמתם קטנים יותר בחלופת התוואי הנוכחי, מול תוואי חלופי לאורך קווי 67', ספק רב אם תוספת התרומה לכלכלה הנובעת מכך מצדיקה הפרשי עלות כה ניכרים, סבור ד"ר שגיא.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים