לידיעת מע"צ: דיווחי הגולשים על מצב הכבישים
מאות תגובות התקבלו במערכת ערוץ הרכב בנוגע לכבישים שבאחריות מע"צ. חלק ראשון לסקירה שמוכיחה כי אכפת לכם ממצב הכביש
כמובטח, לפניכם רשימה ראשונה וחלקית ממאות התגובות שהגיעו אלינו למבצע "דווח למע"צ על מפגע". רשימות נוספות יפורסמו בימים הקרובים.
גם אתם רוצים לדווח על מפגע? הכנסו לכאן . אנא שימו לב כי הפרויקט עוסק בכבישי מע"צ בלבד, זאת אומרת לא כבישים המתוחזקים על-ידי הרשויות המקומיות (בתוך העיר) ונתיבי איילון.
אורן דניאלי: כאשר נוסעים מכביש מספר 1 מכיוון ירושלים לתל אביב, מגיעים למחלף גנות ועולים על כביש 4 (גהה) לכיוון חיפה וצפונה. היציאה מכביש מספר 1 הופכת להיות יציאה עם שני נתיבים. התמרור שמזהיר משתלבות הנתיבים מרוחק מאד ונהגים שלא מכירים את הכביש מופתעים כל פעם. זה גורם למצבים לא נעימים בהשתלבות לכביש 4.
איל תלם: בכביש מס' 1 לכיוון מערב, כאשר עולים על כביש גהה לכיוון צפון, רדיוס הסיבוב אינו אחיד כנדרש. ובכביש גהה לכיוון דרום, כאשר יורדים לכביש מס' 1 לכיוון מזרח, שוב יש רדיוס סיבוב לא אחיד. ואם אתם רוצים עוד, אז גם בצומת רעננה-צפון ביציאה מרעננה לכיוון תל אביב, רדיוס הסיבוב לא אחיד. מיותר.
מ.א: בכביש תל אביב אשדוד, בירידה לכביש 1 הסימון על הכביש אינו ברור ומבלבל. בנוסף במחלף ראשון הנתיבים זזים חצי מטר ימינה. קיים שלט על כך, אבל 500 מטר לפני. ומחלף גן רווה הסימון של הנתיב לכיוון רחובות ונס ציונה לא ברור ומבלבל.
שמשון: כביש מס' 1 בין מחלף שפירים למחלף השבעה, שקיעה של הכביש כ-200 עד 300 מטר אחרי מחלף שפירים. (למרות ששקיעה קודמת תוקנה, הכביש שוקע שוב). בנוסף, מעט בהמשך, בנתיב השמאלי כ-400 אחרי מחלף שפירים הכביש מתחיל להתפורר. בנוסף , בהמשך, בנתיב ימני שקיעות עמוקות בכביש בין נתיב ימני לאמצעי.
עוז גולדשטיין: בכביש אשדוד אשקלון (מס' 4, כיוון דרום), אחרי הצומת עם הפניה שמאלה ליישוב "אמונים", יש שלט שמדווח על מרחק של 25 ק"מ מעזה. ממשיכים דרומה ואחרי כמה ק"מ יש שלט שאומר שיש רק 21 ק"מ, ועוד דרומה אחרי אשקלון יש שלט עם פתאום 26 ק"מ מעזה. לא קריטי אבל מרגיז. הודעתי למע"צ לפני שנה ולא תוקן. טעות נוספת שסתם מציקה לי בעין: כביש ת"א אשדוד (מס' 4 כיוון דרום), בין יבנה לאשדוד, יש שלט שמודיע על עוד 8 ק"מ לאשדוד. הספרה 8 הפוכה, כך שהעיגול הגדול למעלה והעיגול הקטן למטה. לא קריטי, אני מודה.
עדי כהן: בכביש תל-אביב-אשדוד, על הגשר ליד התחנה המטרולוגית, קיים בור ארוך ורצחני. כאשר מגיעים מתל-אביב ועולים במחלף, כ-400 מטר לפני תחנת הדלק "סיירים" יש על הגשר בור ארוך ועמוק מאוד כך שניתן לראות את הצינורות של הגשר. הבור קיים כבר מספר שנים ולא ברור לי איך עדיין לא טופל.
שירלי קרת: ביציאה מכביש 5, צומת ירקון, לכיוון הוד השרון, יש פניה שמאלה עם שלושה נתיבים. הנתיבים אינם מסומנים ולכן הנהגים שנוסעים בנתיב האמצעי "מאבדים" לא פעם את דרכם ונכנסים בטעות לנתיבים החיצוניים תוך כדי הפניה שמאלה. "כמעט תאונות" קורות שם מידי יום. סימון נתיבים ברור יותר יעזור מאד.
גיורא: כביש מספר 5. הכביש עובר שיפוצים אבל הצורה הכללית שבה מתבצעות העבודות היא שערורייה. בורות, מהמורות, מדרגות אספלט חדות, אין סימונים, אין שילוט, הכביש נעשה פתאום צר וללא שוליים, מעקות ברזל ס"מ מועטים מקו הסימון וכו'. מה יהיה הסוף?
יונתן: כביש 5, חוצה שומרון לכיוון מזרח, הירידה מגשר מורשה. הכביש משובש למרות שחודש לא מזמן. יש כמה פסים של חיבור בין האספלט שיוצרים מהמורות קשות.
עודד פירסט: כביש 5, בנסיעה מערבה לפני צומת מורשה אין שום שילוט. הגשרים המיועדים לשלטים מוצבים, אבל אין שלטים.
יעקב: בצומת גלילות בנתיב נסיעה מרמת השרון (כביש 5), בתוך הפניה ימינה לכוון צפון יש בור מסוכן ממש באמצע הסיבוב. בכביש 2 לפני מחלף פולג, בכיוון נסיעה צפונה, כבר חודשים שהכביש מקורצף וקשה לנסיעה.
יובל מורנו: בכביש 444 ליד קיבוץ אייל, סיבוב מסוכן לכיוון גשר מעבר לכביש 6. כל הזמן תאונות. אין מחזירי אור של מעצ, ובגלל כל התאונות הם מחליפים רק את פסי ה"ספיגה".
חנוך, מני דהן, מיקי שוורץ: רמזור הפניה ימינה מכביש 444 לכביש 5. הייתה פניה ימינה עם נתיב השתלבות בלי רמזור, בלי תאונות, בלי פקקים. ואז רמזרו את הפניה, ביטלו את נתיב ההשתלבות בשביל מדרכה ענקית, ויש פקקים כל הזמן. פעם זמן ההמתנה היה שניות ספורות, היום זה 10 דקות. למה צריך היה לעשות את זה?
יצחק בנבנישתי: בכביש החוף מחיפה עד קיסריה, בעיקר בנתבי הימני של הכביש יש המון מהמורות, תיקוני טלאי על-גבי טלאי, שקיעות בכביש ובקיצור, כביש שנראה כשייך למדינות עולם שלישי.
עליזה חיון יוסף: צומת טבע כפר סבא, היכן שאירעה תאונה המחרידה בה נהרגו שלושה אנשים. עדיין לא עושים משהו בשטח. למעלה משנה מתעללים בנהגים עם סימונים שהם עדיין לא ברורים והמצב רק מחמיר בגלל הפקק שנוצר ברמזור הכניסה לכפר סבא. כמה אפשר לסבול כדי לעבור קטע כל כך קטן?
רועי בסר: שבועיים אחרי התאונה בכפר סבא בכביש 55. תיקנתם אמנם את הטעות האיומה בסימון המעקף, צבעתם פסים לבנים ושמתם עיני חתול, ושיניתם את זווית ההסטה ימינה. אבל למה לא החלפתם את השלט המתריע על המעקף לאלה הבאים מרחוב וייצמן? השלט מראה כי המעקף הוא לכיוון שמאל, בעוד שכ-200 מטר אחרי העיקול מתברר שהוא פונה ימינה.