שתף קטע נבחר

לידיעת מע"צ: דיווחי הגולשים על מצב הכבישים

מאות תגובות התקבלו במערכת ערוץ הרכב בנוגע לכבישים שבאחריות מע"צ. חלק ראשון לסקירה שמוכיחה כי אכפת לכם ממצב הכביש

כביש 1 כביש 4 כביש 5 כביש 40 
כביש 412 כביש 444 כביש 650 אלפי מנשה 
בית זית מחלף בית נקופה צומת גורל כביש גת רימון 
דימונה כביש החוף צומת חולון חמת גדר 
מחלף וינגייט יד מרדכי כפר סבא מעלות 
עמק האלה צומת נחשון צומת רעננה צפון 

כמובטח, לפניכם רשימה ראשונה וחלקית ממאות התגובות שהגיעו אלינו למבצע "דווח למע"צ על מפגע". רשימות נוספות יפורסמו בימים הקרובים.

 

גם אתם רוצים לדווח על מפגע? הכנסו לכאן . אנא שימו לב כי הפרויקט עוסק בכבישי מע"צ בלבד, זאת אומרת לא כבישים המתוחזקים על-ידי הרשויות המקומיות (בתוך העיר) ונתיבי איילון.

 

כביש 1

אורן דניאלי: כאשר נוסעים מכביש מספר 1 מכיוון ירושלים לתל אביב, מגיעים למחלף גנות ועולים על כביש 4 (גהה) לכיוון חיפה וצפונה. היציאה מכביש מספר 1 הופכת להיות יציאה עם שני נתיבים. התמרור שמזהיר משתלבות הנתיבים מרוחק מאד ונהגים שלא מכירים את הכביש מופתעים כל פעם. זה גורם למצבים לא נעימים בהשתלבות לכביש 4.

 

איל תלם: בכביש מס' 1 לכיוון מערב, כאשר עולים על כביש גהה לכיוון צפון, רדיוס הסיבוב אינו אחיד כנדרש. ובכביש גהה לכיוון דרום, כאשר יורדים לכביש מס' 1 לכיוון מזרח, שוב יש רדיוס סיבוב לא אחיד. ואם אתם רוצים עוד, אז גם בצומת רעננה-צפון ביציאה מרעננה לכיוון תל אביב, רדיוס הסיבוב לא אחיד. מיותר.

 

מ.א: בכביש תל אביב אשדוד, בירידה לכביש 1 הסימון על הכביש אינו ברור ומבלבל. בנוסף במחלף ראשון הנתיבים זזים חצי מטר ימינה. קיים שלט על כך, אבל 500 מטר לפני. ומחלף גן רווה הסימון של הנתיב לכיוון רחובות ונס ציונה לא ברור ומבלבל.

 

שמשון: כביש מס' 1 בין מחלף שפירים למחלף השבעה, שקיעה של הכביש כ-200 עד 300 מטר אחרי מחלף שפירים. (למרות ששקיעה קודמת תוקנה, הכביש שוקע שוב). בנוסף, מעט בהמשך, בנתיב השמאלי כ-400 אחרי מחלף שפירים הכביש מתחיל להתפורר. בנוסף , בהמשך, בנתיב ימני שקיעות עמוקות בכביש בין נתיב ימני לאמצעי.

 

חזור למעלה
כביש 4

עוז גולדשטיין: בכביש אשדוד אשקלון (מס' 4, כיוון דרום), אחרי הצומת עם הפניה שמאלה ליישוב "אמונים", יש שלט שמדווח על מרחק של 25 ק"מ מעזה. ממשיכים דרומה ואחרי כמה ק"מ יש שלט שאומר שיש רק 21 ק"מ, ועוד דרומה אחרי אשקלון יש שלט עם פתאום 26 ק"מ מעזה. לא קריטי אבל מרגיז. הודעתי למע"צ לפני שנה ולא תוקן. טעות נוספת שסתם מציקה לי בעין: כביש ת"א אשדוד (מס' 4 כיוון דרום), בין יבנה לאשדוד, יש שלט שמודיע על עוד 8 ק"מ לאשדוד. הספרה 8 הפוכה, כך שהעיגול הגדול למעלה והעיגול הקטן למטה. לא קריטי, אני מודה.

 

 

עדי כהן: בכביש תל-אביב-אשדוד, על הגשר ליד התחנה המטרולוגית, קיים בור ארוך ורצחני. כאשר מגיעים מתל-אביב ועולים במחלף, כ-400 מטר לפני תחנת הדלק "סיירים" יש על הגשר בור ארוך ועמוק מאוד כך שניתן לראות את הצינורות של הגשר. הבור קיים כבר מספר שנים ולא ברור לי איך עדיין לא טופל.

 

חזור למעלה
כביש 5

שירלי קרת: ביציאה מכביש 5, צומת ירקון, לכיוון הוד השרון, יש פניה שמאלה עם שלושה נתיבים. הנתיבים אינם מסומנים ולכן הנהגים שנוסעים בנתיב האמצעי "מאבדים" לא פעם את דרכם ונכנסים בטעות לנתיבים החיצוניים תוך כדי הפניה שמאלה. "כמעט תאונות" קורות שם מידי יום. סימון נתיבים ברור יותר יעזור מאד.

 

גיורא: כביש מספר 5. הכביש עובר שיפוצים אבל הצורה הכללית שבה מתבצעות העבודות היא שערורייה. בורות, מהמורות, מדרגות אספלט חדות, אין סימונים, אין שילוט, הכביש נעשה פתאום צר וללא שוליים, מעקות ברזל ס"מ מועטים מקו הסימון וכו'. מה יהיה הסוף?

 

יונתן: כביש 5, חוצה שומרון לכיוון מזרח, הירידה מגשר מורשה. הכביש משובש למרות שחודש לא מזמן. יש כמה פסים של חיבור בין האספלט שיוצרים מהמורות קשות.

 

עודד פירסט: כביש 5, בנסיעה מערבה לפני צומת מורשה אין שום שילוט. הגשרים המיועדים לשלטים מוצבים, אבל אין שלטים.

 

יעקב: בצומת גלילות בנתיב נסיעה מרמת השרון (כביש 5), בתוך הפניה ימינה לכוון צפון יש בור מסוכן ממש באמצע הסיבוב. בכביש 2 לפני מחלף פולג, בכיוון נסיעה צפונה, כבר חודשים שהכביש מקורצף וקשה לנסיעה.

 

חזור למעלה
כביש 40
אריאל אלמוג: הפניה שמאלה בכביש 40 מכיוון מחלף ירקון לכיוון נווה ירק, חלקה מסיבה בלתי ידועה. בכביש 40 בצומת נווה ירק (המרומזר) הרמזור אינו מכויל היטב, חוסם לעיתים את הנסיעה על כביש 40 לכיוון דרום-מערב, ומאפשר באותה עת את הנסיעה לכיוון צפון-מזרח. בכביש 40 בין אלישמע למפגש עם כביש 531, אחרי העקומה ימינה ולפני הטיפוס על הגשר, ניקוז המים שיורדים מהגשר אינו תקין, נוצרת שם שלולית שמפתיעה את היוצאים מהעקומה. בכביש 5504 בין צומת פקר פלדה למפגש עם כביש 55, לא ברור למה סלילה של קילומטר וחצי צריכה להמשך שנה. אבל אם כבר, למה לא מפקחים על התנועה באותו זמן?

 

חזור למעלה
כביש 412
גיל: כביש 412, כ-100 מטרים אחרי צומת סביונים (יהוד מערב), בנתיב הנסיעה לכיוון מחלף שפירים, יש שקע רציני בכביש וזה רק עניין של זמן עד שיהפוך לבור ענקי. בנתיב הנסיעה הנגדי, כ-150 מטרים נוספים לכיוון מחלף שפירים, מתבצעות במרץ עבודות פיתוח כביש הגישה לנתב"ג 2000. הבדל של 200 מטר ואף אחד לא שם לב לבעיה החמורה?

 

חזור למעלה
כביש 444

יובל מורנו: בכביש 444 ליד קיבוץ אייל, סיבוב מסוכן לכיוון גשר מעבר לכביש 6. כל הזמן תאונות. אין מחזירי אור של מעצ, ובגלל כל התאונות הם מחליפים רק את פסי ה"ספיגה".

 

חנוך, מני דהן, מיקי שוורץ: רמזור הפניה ימינה מכביש 444 לכביש 5. הייתה פניה ימינה עם נתיב השתלבות בלי רמזור, בלי תאונות, בלי פקקים. ואז רמזרו את הפניה, ביטלו את נתיב ההשתלבות בשביל מדרכה ענקית, ויש פקקים כל הזמן. פעם זמן ההמתנה היה שניות ספורות, היום זה 10 דקות. למה צריך היה לעשות את זה?

 

חזור למעלה
כביש 650
אורן דן: בכניסה לפרדס חנה, כביש 650 מכביש 65 מול אולמי פנורמה, יש אי תנועה נסתר ללא תמרורים (נפלו בשני הכיוונים בעקבות פגיעה של מכוניות). אי התנועה מוסתר בכל מקרה, גם כאשר התמרורים מוצבים. כמו-כן בתחנת הדלק החדשה ביציאה מפרדס חנה בכביש 652 לכיוון צומת עדה, יש גדר בטיחות עם חיצי הכוונה שעלולים ליעלם עם הזמן ואז זו מלכודת מוות לנהגים.

 

חזור למעלה
אלפי מנשה
חגי שפייזמן: לאורך כל הדרך מאלפי מנשה עד קדומים סימון הפרדת הנתיבים לא ברור. החליפו כמה פעמים בין רציף למקווקו, ועכשיו אין סימון ברור. איש הישר בעיניו יעשה. כבר התרחשו מספר תאונות בכביש זה.

 

חזור למעלה
בית זית
יניב: בדרך בית זית, מבית זית לכיוון גבעת שאול וחזרה. הדרך מגבעת שאול חד-סטרית, אבל המון אנשים טועים ונכנסים לתמרור אין כניסה שמוצב בכניסה לדרך, אבל אי אפשר לבחין בו. שתי הדרכים משובשות, עם המון בורות, ולא מתאימה לציר עמוס כל-כך.

 

חזור למעלה
מחלף בית נקופה
הראל: מחלף בית נקופה, לבאים ממערב (תל אביב) וגם ליוצאים למזרח (כיוון ירושלים). לכולם מוצב שלט "תן זכות קדימה". אין "עצור" לשום כיוון, הבלבול בהתאם וכולם נוסעים. סכנה.

 

חזור למעלה
צומת גורל
יוני: חסרים שלטי הכוונה בתוך הפניה בכביש המוביל מצומת גורל בדרום לכיוון עומר. חסרים כשמונה שלטים ליד הצומת המוביל לעומר.

 

חזור למעלה
כביש גת רימון
דני: כביש "גת רימון" המקשר בין פ"ת ל"גני תקווה" משובש ביותר ומלא מהמורות ובורות גדולים בכביש. מדובר בעיקר בקטע של כ-1.5 ק"מ לפני הפנייה ימינה לכיוון מועצת גני תקווה - אם באים מכיוון פ"ת כמובן.

 

חזור למעלה
דימונה
חיים ישי: בכביש בין דימונה ובאר שבע כבר למעלה מחודש שאין שילוט  מספיק, לאחר שנגנבו השלטים. האם מישהו יפתור את הבעיה לפני האסון?

 

חזור למעלה
כביש החוף

יצחק בנבנישתי: בכביש החוף מחיפה עד קיסריה, בעיקר בנתבי הימני של הכביש יש המון מהמורות, תיקוני טלאי על-גבי טלאי, שקיעות בכביש ובקיצור, כביש שנראה כשייך למדינות עולם שלישי. 

 

חזור למעלה
צומת חולון
ליאור כהן: ביציאה מצומת חולון ישנה נזילה בכל לילה של מים לכביש בנתיב השמאלי. הנזילה מתרחשת בכל לילה עקב השקיה של הצמחיה הקרובה, ומהווה סיכון רב לאופנועים ולכלי רכב בכלל. בנתיב השמאלי מצטברים מים לגודל של שלולית שממלאת כמעט את הנתיב כולו למספר שעות.

 

חזור למעלה
חמת גדר
אבי לוי: בכביש שמוביל לחמת גדר, אתר שמושך עשרות אלפי מכוניות בשנה, יש עיקול חד ומסוכן שמוקף עשבייה גבוהה כחצי קילומטר אחרי הצומת לעין גב. הנהג שמגיע מכיוון צמח לא מודע לסכנה ולא מאט, נכנס לעיקול במהירות גבוהה מדי. מישהו לקח יוזמה ושם שלט קרטון לפני העיקול שמזהיר מפני הסכנה, אך המפגע הקשה הוא שילוב של חוסר שילוט שמפריע במיוחד בלילה וצמחייה גבוהה שחוסמת את שדה הראיה כמעט מכל הכיוונים.

 

חזור למעלה
מחלף וינגייט
עודד גרנוט: ממחלף וינגייט לצפון הכביש סלול בחלקו מחדש, מגורד בחלקו האחר, עם קפיצות ומדרגות לכל רוחב המסלולים. העבודה מתבצעת כבר זמן רב. למה אי אפשר לסיים מהר יותר, ולמה אי אפשר לסמן את הנתיבים בצבע נורמלי?

 

חזור למעלה
יד מרדכי
אייל אלבר: הכביש מקיבוץ יד מרדכי ממש עד לשער מושב נתיב העשרה הוא המסוכן בישראל. מובילי טנקים, האמרים צבאיים, ובזמן שחרור הסגר אלפי טרנזיטים שנוסעים בטירוף להספיק כמה שיותר. הכביש אינו ארוך אבל צר מאד, לא מואר, בלי גדר, מפותל, בלי שוליים, עם בורות עמוקים של מספר מטרים בצד. נכנסים אליו מאזור חקלאי במפתיע ובלי שום שילוט חוץ מאזהרה מחיות בר מצד אחד בלבד של הכביש.

 

חזור למעלה
כפר סבא

עליזה חיון יוסף: צומת טבע כפר סבא, היכן שאירעה תאונה המחרידה בה נהרגו שלושה אנשים. עדיין לא עושים משהו בשטח. למעלה משנה מתעללים בנהגים עם סימונים שהם עדיין לא ברורים והמצב רק מחמיר בגלל הפקק שנוצר ברמזור הכניסה לכפר סבא. כמה אפשר לסבול כדי לעבור קטע כל כך קטן?

 

רועי בסר: שבועיים אחרי התאונה בכפר סבא בכביש 55. תיקנתם אמנם את הטעות האיומה בסימון המעקף, צבעתם פסים לבנים ושמתם עיני חתול, ושיניתם את זווית ההסטה ימינה. אבל למה לא החלפתם את השלט המתריע על המעקף לאלה הבאים מרחוב וייצמן? השלט מראה כי המעקף הוא לכיוון שמאל, בעוד שכ-200 מטר אחרי העיקול מתברר שהוא פונה ימינה.

 

חזור למעלה
מעלות
יעקוב אסולין: בדרך ממעלות לכרמיאל, דרך איזור התעשייה תפן, הכיכר האחרונה מאד משונה. אלה שמגיעים מכרמיאל לא חייבים לפנות כי הכיכר אינה במרכז הצומת, ולעומתם הנוסעים לכרמיאל עושים סיבוב מוגזם מאותה סיבה. רכב הבא מכרמיאל מופתע פתאום לראות רכב העושה סיבוב סביב הכיכר.

 

חזור למעלה
עמק האלה
ליאור סידלסקי: בכביש העולה מעמק האלה לירושלים דרך צור הדסה, בשני קטעים באזור הקילומטר השני והשלישי של הכביש(מתחילת העליה) נשפך מלט על הכביש, שהופך את חלקו הימני של המסלול למשובש ביותר. באזור המון רוכבי אופניים שכדי לעקוף את המכשול רוכבים במרכז הכביש ומסכנים את עצמם והנהגים העוקפים אותם.

 

חזור למעלה
צומת נחשון
אייל אזולאי: בקטע הכביש מצומת נחשון לכיוון צומת מסמיה, יש מעבר מכביש דו-נתיבי לדו-מסלולי. השילוט אינו ברור ובעצמי ראיתי שני כלי רכב שהתבלבלו ונסעו נגד כיוון התנועה. יש להציב תמרורי "אין כניסה" למסלול הנגדי ולהציב חץ הוראה גדול יותר המראה את נתיב הנסיעה הנכון.

 

חזור למעלה
צומת רעננה צפון
אריק גרינשטיין: בצומת רעננה צפון, לבאים מכיוון צומת רעננה מרכז לכיוון בית ליד, יש מערך של רמזור-אחר-רמזור בגלל תכנון לקוי של הצומת. האי-סנכרון בין השניים עושה פקקים גדולים ומיותרים. כשהרמזור הראשון ירוק, הרמזור השני (20 מטר ממנו) אדום. זה יוצר פקקים עד צומת רעננה מרכז. צריך אולי לתכנן את כל הצומת מחדש, אבל אפשר גם לסדר את הרמזורים...

 

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכביש מלוכלך?
מסוכן?
צילום: אבי פרידמן
אתם עוזרים למע"צ לטפל במפגעים
צילום: אבי פרידמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים