שתף קטע נבחר

לכבוד רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב

"67 פעם ניסיתי לדבר עם מחלקת החניה והאכיפה בעיריית תל אביב, ולא הצלחתי. הסיפור הקטן הזה משקף בדיוק נפלא את סדר העדיפויות שלך בתור ראש העיר". גדי שוורץ במדור חדש - מכתב פתוח

לכבוד רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב

 

שלום רב.

 

בשבוע שעבר חטפתי עוד דו"ח חניה. אני מבקש להבהיר מראש: זהו איננו מכתב תלונה על מצוקת החניה, מחירי החניונים או גובה הקנסות. למרות שכל הנושאים האלה ראויים למכתבים משל עצמם, ויש לי מה לומר עליהם - לא באתי להתלונן על עצם קבלת הדו"ח. באתי לספר לך מה קורה בחצר האחורית של מחלקת החניה והאכיפה בעירייה שלך.

 

בעקבות הדו"ח הטרי, החלטתי לעשות מעשה. אי אפשר לומר שאני אדם מסודר יותר מדי בכל הקשור לניירת, וידוע לי שישנם עוד כמה דו"חות חניה שממתינים לתשלום מהשנה-שנתיים האחרונות. מי יודע - אולי כמה מהם כבר הכפילו את עצמם פעם או פעמיים. ומכיוון שאני אדם שלא אוהב שיש לו עניינים פתוחים עם הרשויות, חשבתי שיהיה זה נכון לפנות למחלקת החנייה והאכיפה בעיריית ת"א ולבקש פירוט של כל הדוחות והקנסות שלי, על-מנת שאוכל לשלם אותם.

 

תזכור את המספר הבא, מר חולדאי: 67.

 

מה 67, אתה שואל? אני אענה מיד, כדי שלא תישאר במתח. 67 פעמים, על-פני מספר ימים, ניסיתי להתקשר למוקד החניה המטפל באזרחים, זה שמספרו הוא 5133333.

 

אני אתחיל מהסוף - שוב, כדי שלא תישאר במתח. התשובה לשאלה הבאה שלך היא לא. לא הצלחתי לשוחח עם מחלקת החניה והאכיפה של עריית תל-אביב. גם לא אחרי 67 חיוגים.

 

אם אתה רוצה פירוט, אז בבקשה, הנה הנתונים בשלמותם. 36 חיוגים נענו בצליל תפוס; 19 חיוגים נוספים העניקו לי את הזכות - ואני מעריך זאת, אל תחשוב - להאזין למענה קולי המנתב אותי אל המוקד המאויש, רק כדי להתנתק בברוטאליות מיד עם הלחיצה על המקש "2" (תשאל אצל החברה מהטלפוניה, הם כבר יסבירו לך); ב-12 חיוגים, לעומת זאת, צלחה דרכי עד כדי המתנה של ממש (!) למוקד המאויש, עם התנצלות "אנו מטפלים בפניות קודמות" מדי כמה שניות.

 

רק שתדע, שהייתי מוכן להמתין עד שתסיימו לטפל בפניות הקודמות. אבל אתם בעירייה, נשמות טהורות שכמותכם, לא מוכנים לתת לאזרח להמתין סתם. אחרי 5 דקות אתם מעיפים אותו החוצה מהתור, אגב נזיפה זועפת בנוסח "הקו תפוס, נסה שנית מאוחר יותר".

 

סליחה, באמת סליחה. לא התכוונתי.

 

צא וחשוב מר חולדאי. מה היה קורה קורה אילו היית לוקח רכב (סליחה שאני מטריד אותך בעניינים פעוטים כאלה מכורסתך במושב האחורי, אבל זה חשוב לצורך הדיון), יוצא אל העיר, וחונה 67 פעמים במקום אסור? בכמה מתוך 67 המקרים האלה היית חוטף דו"ח? 60? 55? אחוז די גבוה, ואני אומר את זה מניסיון מר.

 

כלומר, כדי לתת לאזרח דו"ח חניה, יש לך מספיק כוח אדם. אין צורך להמתין בתור, אין צור לנסות יותר מדי, אפילו אין צורך לחייג: תת המחלקה האחראית על מתן דו"חות פועלת פשוט נפלא, ויש לה את כל המשאבים בעולם.

 

לעומת זאת, נסה לחייג 67 פעמים אל מוקד החניה - לא חלילה כדי להתלונן, אלא בשם אלוהים כדי לשלם קנס. בכמה נסיונות מתוך 67 תצליח? אל תנסה. ניסיתי בשבילך. התשובה היא אפס.

 

תרצה או לא, הסיפור הקטן הזה משקף בדיוק נפלא את סדר העדיפויות שלך בתור ראש העיר. וזה עוד לפני שהזכרתי את פרשיית ראובן גרוס, שקשורה ועוד איך לעניין הזה. אם תרצה, פעם אסביר לך למה.

 

בכבוד רב, גדי שוורץ.

 

תגובת העירייה

 

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי "בספטמבר הקרוב תוכנס לשימוש מערכת קול סנטר שרכשה העירייה בכ-200 אלף שקל, שתפחית את זמן ההמתנה לכ-3 דקות בממוצע.

 

"אנו מודעים לקשיים בהם נתקלים המתקשרים למשרדי המחלקה לאכיפה וחניה, ומצטערים על עוגמת הנפש הנגרמת להם בקבלת מענה טלפוני. הסיבה לכך היא העומס הרב של שיחות טלפון. בינתיים, הארכנו את שעות הקבלה והכפלנו את מספר המוקדנים".   

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערן (יופי) כהן
חולדאי. "רציתי לשלם קנס"
צילום: ערן (יופי) כהן
מומלצים