שתף קטע נבחר

תגידו שלום לגלגל הרזרבי

החל משנת הדגם 2006, שתתחיל בישראל בעוד כחצי שנה, תותר מכירת מכוניות ללא צמיג רזרבי. זאת, כחלק מאימוץ התקינה האירופית

במשרד התחבורה "נכנעו", והחל משנת 2006 ואילך יתחילו לנוע על כבישי הארץ מכוניות לא מעטות שלא יהיה להן גלגל רזרבי כלל. יצרני הרכב מנסים כבר זמן רב להיפטר מ"עול" הגלגל הרזרבי כדי לחסוך במקום, במשקל וכמובן בכסף. תחילה המציאו את הגלגל הקטן, גלגל רזרבי צר ובעל קוטר קטן יותר, התופס פחות מקום בתא המטען וגם שוקל פחות. הוא נועד לשמש לנסיעה עד למתקן התקרים הקרוב, במהירות של עד 80 קמ"ש.

 

אבל בכלי רכב מודרניים, ואפילו רכבי שטח מפוארים ויקרים כמו פולקסווגן טוארג ופורשה קאיין, אין כלל גלגל רזרבי. במקומם מציידים את הנהג במדחס, שבאמצעותו ניתן למלא אוויר בגלגלים, ובערכה לסתימת דליפת האוויר. לחלופין מותקנות במכוניות מסוימות צמיגי אל-תקר ("Runflat") המסוגלים להמשיך בנסיעה במהירות נמוכה גם ללא אוויר. במקרה של תקר סביר שהשיטה תעבוד, אבל אם חלילה יתרחש פיצוץ בגלגל, אתם בבעיה. המערכות האלה לא יעזרו לכם.

 

עד לשנה האחרונה חייב משרד התחבורה את יבואני הרכב לספק גלגל רזרבי גם לכלי רכב שבהם היצרן לא סיפק גלגל כזה. כחלק משינוי תקנות התעבורה לקראת שנת הדגם 2006, כך שיתאימו לתקינה האירופית, נקבע כי בכלי רכב שתוכננו ללא מקום לנשיאת גלגל חלופי לא יחויב היבואן לספק גלגל כזה, כל עוד ברכבו יותקנו אחד מהאביזרים המוזכרים - ערכת תיקון לצמיג או צמיגי אל-תקר.

 

לגבי כלי רכב שנמכרו עד לשנת הדגם 2005 (כולל), הוחמרו התקנות, ונקבע לא יורכב ברכב צמיג המוגבל למהירות פחותה מהמהירות המרבית המתוכננת של הרכב (למעט צמיג רזרבי קטן במכוניות המצוידות באחד), או צמיג שלא תוכנן לכושר ההעמסה המירבי של הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
הסוף לצמיג הרזרבי?
צילום: שאול גולן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים