שתף קטע נבחר

חולדאי: האוצר והתחבורה מפרים הסכם הרכבת הקלה

במכתב ששלח לשרי האוצר והתחבורה, טוען ראש עיריית ת"א כי המשרדים החליטו באופן חד צדדי לצמצמם את יכולת תפקודו של "הקו האדום" כקו רב קיבולת להסעת המונים, על ידי קיצור וצמצום שטח התחנות התת-קרקעויות שלאורכו

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, יוצא למלחמה במשרדי האוצר והתחבורה בנוגע לתוכנית הרכבת הקלה, האמורה לעבור גם בשטח העיר תל אביב. זאת עקב ההחלטה לצמצם את שטח התחנות התת-קרקעיות שלאורך "הקו האדום".

 

במכתב ששיגר לאחרונה לשרי התחבורה והאוצר טוען חולדאי כי המשרדים הפרו הפרה יסודית את סיכום הדברים בין העירייה למשרדי הממשלה.

 

"נדהמתי לקרוא כי החלטתם באופן חד צדדי, ובניגוד לסיכום הדברים שנחתם עם עיריית תל אביב-יפו, לצמצם את יכולת תפקודו של הקו האדום כקו רב קיבולת להסעת המונים, על ידי קיצור וצמצום שטח התחנות התת-קרקעויות שלאורכו", כותב חולדאי.

 

לטענתו, בסיכום בין הצדדים נאמר במפורש כי "הקו יתוכנן כך שיתאפשר שדרוגו בעתיד לשיטת וטכנולוגיות מטרו (לרבות גאומטריות התוואי וקוטר המנהרה). החלטתכם הנ"ל לא זו בלבד שפוגעת באפשרות שידרוג הקו, כמתחייב, אלא שהיא אף מונעת אפשרות לשדרוג ביניים, מול צרכים מתפתחים וטבעיים לאורך שנות הפעלת הקו האדום והפיתוח העירוני שינבע מכך".

 

"עם כל הכבוד הראוי", כותב חולדאי, "לא ייתכן כי תתקבל החלטה בעלת משמעות והשלכות כבדות שכאלו, בניגוד להסכם חתום וללא תאום מוקדם עם עיריית תלאביב-יפו, שהינה צד לו... לא נוכל להשלים עם הפרה כה בוטה של ההסכמות, הפוגעות ברווחתם של תושבי המטרופולין והבאים בשעריו, לפיכך אני קורא לכם לחזור, לאלתר, מהחלטתכם המפרה והפוגעת הנ"ל".

 

"הקו האדום" - 22 ק"מ, 2 מיליארד שקל

 

"הקו האדום" - קו הרכבת הקלה הראשון באזור גוש דן - עבר באוגוסט האחרון את אישור ההולנת"ע (וועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים שעל יד המועצה הארצית לתכנון ובנייה). אורך הקו 22 ק"מ והוא מתוכנן לעבור דרך הערים פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים.

   

הקו אמור לכלול 10 תחנות תת קרקעיות, 23 תחנות עיליות. היקף ההשקעה בקו נאמד ב-1.5 עד 2 מיליארד דולר והוא אמור להתחיל לפעול ב-2012. הקו צפוי להסיע יותר מ-400 אלף נוסעים ביום ויותר מ-100 מיליון נוסעים בשנה. עבודות לפינוי תשתיות לאורך תוואי הקו החלו לפני כשלוש שנים.

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: הממשלה מינתה חברת בקרה בינ"ל שבחנה את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. חלק מההמלצות היו לערוך אי אלו שינויים לעומת התכנון המוקדם של נת"ע. שינויים אלו אמורים לחסוך מאות מיליוני שקלים בעלות הפרויקט. להערכת המומחים, השינויים לא צפויים לפגוע בתפקודה ובייעודה של הרכבת הקלה ככלי להסעת המונים.

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: האוצר הזמין דו"ח מחברת לואיס ברג'ר, שבדקה את תוכניות הרכבת הקלה. אחת מההמלצות העיקריות בדו"ח היתה להקטין את אורך הרציפים ל-70 מטרים במקום 105. ההסבר היה כי לדעתם אין הצדקה, על פי הערכות מספר הנוסעים הצפוי, לבנות רציפים באורך זה, דבר שייקר את העליות.

אי לכך העמדה שהתגבשה על ידי כל אנשי המקצוע היתה להקטין את אורך הרציפים בהתאם להמלצה  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת הקלה (הדמיה) - האם יצומצם ה"קו האדום"?
מומלצים