יצרניות בשמים בצרפת נקנסו על תיאום מחירים
הרשות להגבלים עסקיים הטילה על 3 רשתות בשמים ו-13 מותגי קוסמטיקה ובשמים מובילים קנסות בהיקף של 55.1 מיליון דולר
רשות ההגבלים העסקיים בצרפת הטילה קנסות בהיקף של 46.2 מיליון אירו (55.1 מיליון דולר) על 13 מותגי קוסמטיקה ובשמים ועל 3 רשתות בשמים עקב תיאום מחירים בין השנים 1997-2000.
לדברי הרשות, מותגי בשמים מובילים הסכימו להפיץ את מוצריהם ברשתות הבשמים Marionnaud, Nocibe
ו-Sephora במחירים זהים. "בין השנים 2000-1997 חברות אלו המנהלות מותגי יוקרה בתחום ההשמים והקוסמטיקה החזיקו בהסכמים עם מפיצים ברשתות שונות, בעיקר ברשתות הלאומיות Marionnaud, נוסיב וספורה, מתוך מטרה למנוע תחרות עבור כל מוצר תחת שמות המותג השונים, בין רשתות הקמעונאות האמורות", טוענת רשות ההגבלים.
הקנס הגבוה ביותר הוטל על רשת Marionnaud, שנרכשה אשתקד על ידי קבוצת ווטסון, והוא עמד על 12.8 מיליון אירו (15.2 מיליון דולר). רשת Sephora של לואי ויטון מואה הנסי (LVMH) נקנסה ב-9.4 מיליון אירו (11.2 מיליון דולר), והקמעונאית הפרטית Nocibe נקנסה ב-6.2 מיליון אירו (7.4 מיליון דולר).
בין מותגי הבשמים והקוסמטיקה, "לוריאל" ספגה את הקנס הגבוה ביותר - 4.1 מיליון אירו (4.9 מיליון דולר). מותגי "שנאל" נקנסו ב-3 מיליון אירו, ו"איב סאן לורן" קיבלו קנס בסך 1.8 מיליון אירו. מותגי "קליניק" נקנסו ב-1.6 מיליון אירו, ו"ז'אן פול גוטייה" ו"איסי מיאקי" נקנסו ב-810 אלף אירו.
חברת "לואי ויטון" מסרה כי היא מתכוונת לערער על הקנסות. מהחברה נמסר כי הרשויות "סירבו להתחשב בדרישות ובנסיבות הספציפיות של הפצה במגזר מוצרי היוקרה". פרט לקנס שהוטל על רשת ספורה, הוטלו קנסות גם על מותגי "כריסטיאן דיור" (3 מיליון אירו), "גרלן" (1.7 מיליון אירו), "ג'יבנשי" (550 אלף אירו) ו"קנזו" (600 אלף אירו), השייכים ל-LVMH.