שתף קטע נבחר

מדריך: כך תגדילו את המכירות ב-eBay

אתרי המסחר מאפשרים להציג מוצרים שונים לקהל רחב מאוד, אך יש גם מתחרים רבים. אלי שמעוני עם עצות וכללים להגברת המכירות והגדלת קהל הקונים

על מנת להגביר את המכירות שלנו באתרי מסחר אלקטרוני המיועדים לגולשים, עלינו להציע למכירה מוצרים במחירים טובים ביחס לשוק בו אנו מציגים את המוצרים.

 

הערך החשוב במסחר אלקטרוני הוא אמינות מול הלקוח. לקוח שלא יהיה בטוח באמינותו של המוכר לא ירכוש את המוצר גם אם הוא זול בעשרות אחוזים מהמתחרה.

 

 

כללי האצבע להגברת המכירות

הציעו מוצרים ייחודיים לקהל רחב של לקוחות

 

זו השיטה האולטימטיבית למכירה מוצלחת באתרי מסחר אלקטרוני. קונים אלה יגיעו דרך מוצרים אלה גם למוצרים אחרים שאתם מוכרים, וכך תגדילו את המכירות. 

 

הכירו את המוצרים שאתם משווקים

 

כמו בכל עסק, אתם חייבים לדעת מה אתם מוכרים, על מנת לתת תשובות ענייניות לשאלות של קונים פוטנציאלים. שאלות ותשובות אלה ייחשפו באתר לעיני כל הקונים. לכן, כדי לספק תשובות מקצעיות, גם כדי לחסוך שאלות החוזרות על עצמן.

 

השתמשו במצלמה איכותית לצילום המוצרים

 

הצגת המוצרים בצורה ברורה ואיכותית היא גורם מכריע בשיווק המוצר מול לקוחות פוטנציאלים. השקיעו באיכות הצילום.

 

הציגו מוצרים עם נתח רווחים גבוה

 

כדאי לתמחר מוצרים כך שהרווח יהווה בין 25 ל-35 אחוז מהמחיר ויהיה לפחות 20 דולר. פחות משתלם למכור מוצרים זולים יותר. כך, אחרי עמלות השיווק והסליקה של PayPal (כ-6 עד 7 אחוז), כ-18 עד 29 אחוז מהמחיר יהוו רווח (לפני המס, כמובן).

 

אפשר החזרת מוצרים מלאה

 

כחלק ממערך המוניטין כמוכרים יש להגביר אמינות מול הקונים. אפשרות החזרה של המוצרים "ללא שאלות", מקובלת מאוד בארה"ב וכדאי להשוות רמת שירות זו ולאפשר החזרת מוצרים לתקופה של לפחות 14-21 יום.

 

הציעו לפחות 70 מוצרים בכל רגע נתון

 

מגוון רחב של מוצרים המוצגים למכירה באתר המכירות מאפשר נוכחות בולטת יותר של החנות שלכם ב-eBay. המוצרים השונים מקדמים גם מוצרים אחרים.

 

קבלו רק כרטיסי אשראי ו-PayPal

 

כדי למנוע מעצמכם עוגמת נפש, קבלו תשלומים רק דרך PayPal וכרטיסי אשראי. לא נבון להציע קבלת תשלום דרך העברה ב-Western Union, מבחינתנו כסוחרים זה מצוין כי מדובר בכסף מזומן, אך זה פוגע באמינות המוכר.

 

פרסמו בצורה ברורה את דרכי המשלוח ואת העלויות

 

זמני המשלוח ודרכי המשלוח מאפרות לקונים להבין את הזמן שיידרש למוצר להגיע אליהם. ספקו זמנים אלו כדי לצמצם חששות ואי הבנות.

 

הציעו רישום וביטוח

 

משלוח רשום עם ביטוח יגן עליכם מפני תקלות במשלוח המוצר, הן כלפי חברת התשלומים וגם כלפי הלקוח. דואר ישראל וכל חברת שילוח בינלאומי מספקת ביטוח למשלוח. תשלום עבור ביטוח יפחית את הוצאות השילוח.

 

פרסמו רק מוצרים שזמינותם בשליטתכם המלאה

 

זמינות מוצר, גם אם לא בשליטתנו, צריכה להיות בוודאות גבוהה. מצב בו לקוח רוכש מוצר ומשלם עליו, אך אין אפשרות לשלוח אליו את המוצר עלול לעלות לכם בפידבק שלילי. מלבד הפגיעה במוניטין, תפרו את חובתכם למכור מוצרים שקיימים בזמינות מלאה.

 

קשרו את המכירות לאתרי האינטרנט שלכם

 

הצגת המוצרים באתרי מכירות פומביות גדולים עשויה לסייע לאתרי אינטרנט שאתם מפעילים. תעבורת הקונים הגדולה זולגת לאתר גם בלי פרסום נוסף.

 

אסטרטגיות מכירה ב-eBay

מכירת מוצרים זולים ומבוקשים – דרך זו מספקת הרבה מכירות ברמה היומית ורווח בהתאם. סוג זה של אסטרטגיה מעניק באופן מהיר יחסית כמות של פידבקים גדולה וגם ניסיון מכירתי ענף. אך החיסרון המרכזי הוא כמות משלוחים גדולה אשר גוזלת זמן רב.

 

מכירת מוצרים יקרים – מעט מכירות, אך רווחים נומינליים גבוהים.

 

ריבוי רישום ע"י מכירות מסוגים שונים (קידום מוצלב).

 

בסופו של יום מה שמנצח זה המוניטין של המוכר ומחיר טוב למוצר, אלה הם שני העוגנים להצלחה במכירות באינטרנט הגלובלי. אבל אם תשתמשו בכללים הללו תוכלו להגביר מכירות בעשרות אחוזים. בהצלחה.

 

הכותב הוא מנהל פורום מסחר ב-eBay ב-ynet . לפרטים נוספים . 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים