שתף קטע נבחר

סטיב ג'ובס על מחיר ה-iPhone: "אנו מתנצלים"

לקוחות שהקדימו לרכוש את ה-iPhone ושילמו עבורו 599 דולר רותחים - חודשיים אחרי, הוא עולה 399 דולר. מנכ"ל אפל מתנצל ומציע זיכוי של 100 דולר בלבד

מנכ"ל ומייסד אפל, סטיב ג'ובס, הודיע כי הוא מתנצל על הורדת מחירי ה-iPhone חודשיים אחרי ההשקה - ואחרי שראשוני הרוכשים שילמו תמורתו 200 דולר יותר מהמחיר הנקוב כיום. כמו כן, הודיע כי יפצה את הקונים במחיר הקודם בזיכוי של 100 דולר לרכישת מוצרי אפל.

 

במכתב פתוח שפירסם באתר החברה, ג'ובס הכיר בכך שאפל איכזבה חלק ניכר מלקוחותיה כשקיצצה את מחירו של ה-iPhone, גאדג'ט הכולל סלולרי ונגן mp3 בנפח 8 גיגה, מ-599 דולר ל-399 דולר (וכן חיסלה דגם זול יותר של המכשיר, בנפח 4 גיגה), שליש מהמחיר. לדבריו, הוא קיבל מאות אימיילים של לקוחות שנפגעו מירידת המחיר והתלוננו על כך.

 

"בתור אחד שעוסק בתחום למעלה משלושים שנה, אני יכול להעיד כי טכנולוגיה היא כביש עתיר מהמורות. אלו החיים בעידן הטכנולוגי. אם תחכה לירידה הבאה במחיר או לדגם המשופר שייצא, לא תקנה בסוף מוצרי טכנולוגיה בכלל. תמיד יהיה משהו זול יותר וטוב יותר באופק", נימק ג'ובס את הקיצוץ במחיר.

 

הזיכוי בסך 100 דולר, לחנויות אפל וחנות המקוונת לאתר החברה, יינתן לכל מי שרכש iPhone מדגם ה-8 גיגה בשבועיים האחרונים. דוברת החברה מסרה כי עדיין אין הערכה לגבי עלות הזיכויים ללקוחות אפל.

 

ההנאה שבלהיות הראשון לרכוש מוצר אופנתי וחם כלשהו - לפני שהמחיר צונח והמוצר מגיע

להמונים - היא חלק מהתענוג, אומר אנדרו ברין, מטפל בהתמכרויות מלוס אנג'לס. "גם אם היו אומרים לי שמחר ה-iPhone שלי יעלה 200 דולר פחות, הייתי חושב על זה לרגע - ובכל זאת קונה. זה עלה 600 דולר, וזה המחיר שהייתי מוכן לשלם".

 

בלוגים רבים, לעומת זאת, העבירו ביקורת על ההתנהלות של אפל בפרשה. "אנחנו מנסים לעשות את הדבר הנכון עבור הלקוחות שלנו", כתב להם ג'ובס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים