שתף קטע נבחר

ארה"ב: ניסאן הציגה מקסימה חדשה

הבכירה בהיצע ניסאן זוכה לדור חדש ומשופר, עם עיצוב מרשים ומנוע חזק מבעבר. אין כוונה לשווקה באירופה, ועל כן הגעתה לישראל בייבוא סדיר לא תתאפשר

חמש שנים לאחר שהוצג הדור הקודם, חשפה ניסאן מקסימה חדשה. מכונית הדגל של היצרנית היפנית בשוק האמריקני, תהנה מפלטפורמה חדשה, מנוע חזק מבעבר ועיצוב חיצוני ופנימי מרשימים. מחברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, נמסר ל-ynet כי מכיוון שהמקסימה אינה מתוכננת להגיע לאירופה, שיווקה בישראל לא ייתאפשר. בשנות ה-90 נמכרה כאן המקסימה, אך לא נהנתה מהצלחה משמעותית.

 

הדגם החדש זוכה לעיצוב ספורטיבי ומרשים, הכולל יחידות תאורה קדמיות בעיצוב יוצא דופן. המרכב נראה "שרירי" מבעבר, במיוחד מאחור - שם בתי הגלגלים תפחו לממדי ענק. וכך, הדגם החדש נראה מזוויות מסוימות כמכונית קופה ספורטיבית, מה שמאפשר לניסאן לדבר על המקסימה כמתחרה של דגמי ספורט-סדאן כמו ב.מ.וו סדרה 3.


מקסימה החדשה. סוף-סוף מצדיקה את השם?

 

לעיצוב המושך תורמים שינויים בממדים: המכונית החדשה רחבה מקודמתה בארבעה ס"מ (186 לעומת 182 ס"מ), וקצרה ב-4.5 ס"מ בבסיס הגלגלים, 278 לעומת 282.5 ס"מ. זאת, בשל שימוש בפלטפורמת הנעה קדמית חדשה שהופיעה כבר באלטימה הקטנה יותר. פלטפורמה זו מאפשרת גם שימוש במערך מתלים חדש, עשוי בחלקו מאלומיניום, ומיקום המנוע נמוך יותר להורדת מרכז הכובד.

 

בתא הנוסעים חוזר המוטיב המוכר של ניסאן, עם קונסולה מרכזית שקועה שמרכזת את מרבית הפקדים. בהשוואה לדגם הקודם, מדובר במה שנראה כמו שיפור מהותי בעיצוב, ובניסאן מבטיחים גם שיפור לאיכות החומרים ויותר אבזור.


 

המקסימה החדשה תוצע עם מנוע V6 משופר, בנפח 3.5 ליטר ו-290 כ"ס. בהשוואה למנוע הקודם, מדובר בתוספת של 35 כ"ס. גם נתון המומנט השתפר, עם 36.2 קג"מ לעומת 34.8 בעבר. תצרוכת הדלק, כך טוענים בניסאן, לא גדלה למרות העדיפות בביצועים: שמונה ק"מ לליטר בדרך עירונית ו-11 ק"מ לליטר בדרך בינעירונית.

 

המקסימה החדשה תשווק בארצות הברית החל מראשית הקיץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקסימה החדשה
עיצוב מעניין
תא נוסעים אופייני לניסאן
הדגם הקודם
כך נראה מאחור
וזה היה תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים