קייטרהם מציגה: מעט משקל, המון כוח
יצרנית הרכב הבריטית הציגה R500 סופר-לייט חדשה, עם משקל עצמי נמוך (מאוד) והספק גבוה (מאוד). התוצאה הצפויה: ביצועים מסמרי שיער
והנה לכם עוד דרך מקורית לרוקן מחשבון הבנק שלכם 260,000 שקל, לפני מסים: קייטרהם, יצרנית רכב בריטית קטנה המתמחה בייצור גרסאות מודרניות ללוטוס 7, חשפה גרסה קלת משקל וחזקה במיוחד. קוראים לה R500 סופר-לייט, ובמסורת קייטרהם המשמעות היא שיש לה יחס הספק למשקל של 500 כ"ס לטון, תודות למשקל עצמי נמוך.
_wa.jpg)
למעשה, אם להיות מדויקים, יחס ההספק עומד על 520 כ"ס לטון, תודות למנוע 2.0 ליטר מתוצרת פורד ששופר משמעותית על-ידי קייטרהם. כתוצאה מכך יש לו 263 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-24.5 קג"מ ב-7,200 סל"ד, ללא שימוש במגדש טורבו או מגדש-על. והמשקל העצמי? 506 ק"ג, פחות ממחצית משקלה של מכונית סופר-מיני כמו רנו קליאו או פיז'ו 207, וכשליש ממשקלה של מכונית משפחתית מהשורה.
_wa.jpg)
את הכוח מעבירה לגלגלים האחוריים תיבת שישה הילוכים ידנית, המאפשרת זינוק מ-0 ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) תוך פרק זמן שנראה כנלקח מעולם אופנועי סופר-ספורט חזקים במיוחד - 2.88 שניות. המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. ניתן להזמין במקום התיבה הידנית תמסורת רובוטית-סיקוונסיאלית, אך מלבד תוספת התשלום תצברו גם 10 ק"ג נוספים למשקל הרכב. לא חבל?
_wa.jpg)
כדי להשיג את המשקל העצמי הנמוך, ה-R500 עושה שימוש נרחב בחלקי מרכב ותא נוסעים מחומרים קלים - סיבי פחם וקוולאר. אפילו המושבים והקונסולה עשויים מחומרים קלים.
_ot.jpg)
ה-R500 סופרלייט מוצעת בבריטניה תמורת 37,000 פאונד, או כ-260,000 שקל - לפני מסים. מכיוון שמדובר ביצרנית שאינה מוכרת על-ידי הבירוקרטיה של משרד התחבורה, נאלץ להסתפק בתמונות ולדמיין.