שתף קטע נבחר

מתיחת פנים ומנועים חדשים לסיטרואן C4

המשפחתית הקומפקטית הצרפתית זוכה למתיחת פנים ראשונה, ארבע שנים לאחר שהושקה. הבשורה: מנועי בנזין מודרניים ועיצוב מעודכן

סיטרואן מרעננת את ה-C4, המשפחתית הקומפקטית שמשווקת מזה קרוב לארבע שנים. המכונית, שמבוססת על פיז'ו 307 ומיוצרת באותו מפעל, אך מציעה עיצוב שונה ומיוחד יותר, זוכה לעדכון קוסמטי קל ולצמד מנועי בנזין חדשים.


סיטרואן C4 מחודשת, במרכב חמש דלתות

 

מבחוץ, מתמקדים השינויים בפגוש חדש עם סבכה גדולה יותר. כעת נראית ה-C4 דומה יותר לגרסת המיניוואן C4 פיקאסו, שמבוססת על אותה פלטפורמה. מאחור זוכה ה-C4 לעדכון של יחידות התאורה, והיא תמשיך להימכר בגרסאות שלוש וחמש דלתות, המובדלות באופן משמעותי בעיצוב חלקן האחורי.

 

הצרפתים מספרים עוד כי בתא הנוסעים בוצע שיפור לאיכות החומרים וההרכבה, כמו גם שינוי קל לעיצוב. למשל, שמעתה לא תהיה תצוגה נפרדת למד הסל"ד מאחורי גלגל ההגה, אלא רק תצוגה דיגיטלית מרכזית. מד הסל"ד יופיע שם באיור המדמה מד סל"ד עגול.


 

שינוי חשוב במסגרת מתיחת הפנים, ניתן למצוא מתחת למכסה המנוע. שם מחליף את יחידות ה-1.6 (110 כ"ס) ו-2.0 ליטר (143 כ"ס) הוותיקות, מנוע 1.6 ליטר חדש שפותח בשיתוף עם ב.מ.וו. מנוע זה, שערך הופעת בכורה במיני, ולאחר מכן הצטרף גם למבחר של פיז'ו (207, 308), יוצע בשני הספקים: 120 כ"ס, או 140 כ"ס בתוספת מגדש טורבו. בשני המקרים תהיה תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית (AL4), ואילו מי שיבחר בתיבה ידנית יזכה ל-10 כ"ס נוספים בגרסה המוגדשת.

 

מסיטרואן נמסר כי למרות השיפור בהספק המנועים, תצרוכת הדלק וזיהום האוויר דווקא ירדו. גרסת ה-120 כ"ס מציגה תצרוכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת מזהמים של 165 גרם פחמן דו-חמצני (לעומת 180 למנוע הישן). גרסת הטורבו תוכל לנסוע 13 ק"מ לכל ליטר בנזין, ותפלוט 183 גרם CO2, לעומת 193 במנוע ה-2.0 ליטר.


 

ה-C4 המחודשת תוצג בבכורה עולמית בתערוכת מוסקבה, בסוף חודש אוגוסט. השיווק באירופה ובישראל צפוי להתחיל זמן קצר לאחר מכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C4, גרסת שלוש דלתות
עדכון קוסמטי קל מבחוץ
מד הסל"ד מצטרף לקונסולה המרכזית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים