שתף קטע נבחר
 

שר התחבורה מתערב במשבר כביש 431

לאחר חילופי ההאשמות, טענות לאי סדרים מחד וניגודי אינטרסים מאידך, החליט שר התחבורה לקיים דיון חירום בנושא כביש 431 בלשכתו. בסיומו הוא צפוי לדרוש שוב תיקון ליקויים, או הטלת סנקציות

הסכסוך בין המדינה לזכיינית כביש 431 מחריף: שר התחבורה יקיים היום דיון מיוחד, בו הוא צפוי לדרוש מהזכיינית - חברת דניה-סיבוס - לתקן באופן מיידי ליקויים בטיחותיים. אחרת תעכב המדינה העברת תשלום בגובה 300 מיליון שקל. ל-ynet נודע כי היום (ב') אחר הצהריים יקיים שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, דיון חירום בעניין כביש 431, בהשתתפות נציגים ממשרדי האוצר והתחבורה ונציגי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ). בדיון אמורות לעלות מספר בעיות הנוגעות לכביש, ובהן ליקויים לכאורה בהתקנת מעקות הבטיחות בכביש, וכן אי עמידה בתנאי החוזה שחתמה הזכיינית מול המדינה.


כביש 431 - מי יתקן את מעקות הבטיחות הלא בטוחים? (תצלום: מע"צ)

 

 

על-פי הערכות, מופז צפוי לאמץ את המלצות הדרגים המקצועיים במשרדו ובחברה הלאומית לדרכים, לפיהן יש לחייב את הזכיינית להציב מעקות בטיחות זמניים בכביש, וכן לתקן באופן מיידי ליקויים במעקות קבועים. אם לא תיענה הזכיינית לדרישות, צפויים משרדי התחבורה והאוצר לקבל את בקשת מע"צ, ולהקפיא את ההרשאה הזמנית לפתיחת הכביש. משמעות מהלך זה חמורה: המדינה תעכב העברת תשלום בגובה 300 מיליון שקל לזכיינית. בנוסף, על-פי הנחיית מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אם הזכיינית תעמוד בסירובה לבצע את העבודות הנחוצות, תעשה אותם מע"צ עצמה - כאשר התשלום עבור העבודות ייגרע מתשלומים המיועדים לזכיינית.


כביש 431 החדש (צילום: יוסי צבקר)

 

הזכיינית מכחישה ומאשימה

כביש 431, המחבר בין ראשון לציון ומודיעין, נפתח לתנועה לפני כחודש בלבד, ומעורר מאז מחלוקת חריפה בין נציגי הרשות הממונה - מע"צ ומשרדי הממשלה הרלוונטיים - והזכיינית, חברת דניה-סיבוס. על-פי חשדם של גורמי המקצוע במשרדי הממשלה, הזכיינית התקינה לאורך כמה קטעים בכביש מעקות בטיחות שאינם עומדים בתקן שקבעה ועדה בין-משרדית. עוד חושדים גורמי המקצוע כי התקנת אותם מעקות נעשתה על-ידי מתקינים שלא קיבלו אישור מתאים מיצרנית המעקות.

 

יש לציין כי הזכיינית מכחישה בתוקף את כל הטענות שהעלו כנגדה נציגי הממשלה. במכתב שנשלח אתמול (א') לעורך הדין המייצג את המדינה ואת מע"צ, דחתה דניה-סיבוס את כל הדרישות שהציבו בפני בכירי משרד התחבורה ומע"צ בשבוע שעבר. במכתב חזרה הזכיינית על טענתה, לפיה המקור למשבר הוא סכסוך מסחרי עם ספקית משנה, המייבאת מעקות בטיחות.

 

מנגד, במשרדי הממשלה מחריפים היום את טון הדברים הנאמרים כנגד הזכיינית. "לא ניתן שיח"צנים או משפטנים יקבלו החלטות בנושא בטיחות, כאשר מה שמנחה אותם הוא אינטרס כלכלי של הזכיינית או של חברת האם שלה", אומר ל-ynet גורם המקורב לנושא. כדאי לציין כי במשרדי הממשלה רואים חשיבות רבה במציאת פתרון הולם ומיידי למשבר - "ההחלטות שאנחנו מקבלים לבטיחות הנהגים. בנוסף, כל מה שנחליט היום ייקבע את המשך ההתנהלות מול הזכיינית עד תום מועד הזיכיון - בעוד 22.5 שנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כביש 431 - מי יתקן הליקויים?
צילום: מישל דור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים