שתף קטע נבחר

החשיפה עשתה את שלה: מצלמת האכיפה חזרה

אם חשבתם שמשטרת התנועה ומשרד התחבורה לא מסוגלים לפעול במהירות, טעיתם לחלוטין. עובדה, 48 שעות בלבד לאחר שחשפנו את הסרת מצלמת האכיפה בנתיב תחבורה ציבורית, והתנערות שני הגופים מאחריות לכך, חזרה המצלמה למקומה

הפרסום השלילי כנראה עובד. ביום ב' סיפרנו לכם על מצלמת האכיפה שנעלמה מנתיב התחבורה הציבורית העמוס בתל אביב. בעקבות הסרתה התמוהה, העומדת בניגוד גמור לקווים המנחים של משרד התחבורה ומשטרת התנועה, פנינו לשני הגופים בבקשת תגובה. במשרד התחבורה לא ידעו על כך דבר, וטענו כי בכל מקרה, פרויקט האכיפה בנת"צים מתבצע באחריות אגף התנועה במשטרה. כאשר פנינו למשטרה, הובהר לנו כי משרד התחבורה אחראי.

 

בשני הגופים, כך מתברר, לא אהבו את החשיפה והטענות. אלא שהפרסום, כך נראה, עשה את שלו וחיבר בין העושים במלאכה. לראיה - היום (ד') בבוקר התנוססה המצלמה מחדש ובגאון במקומה המקורי. 


הותקנה בחזרה במהירות ראויה לציון - מצלמת האכיפה בדרך נמיר (תצלום: הלל פוסק)

 

המשטרה כושלת, ולמשרד לא אכפת

זו אינה פעם ראשונה בה אכיפה בנתיבי התחבורה ציבורית מייצרת חילוקי דעות בין הגוף האחראי על התחבורה, לבין הגוף האמון על אכיפת החוק. כבר לפני כעשור שנים התריע מבקר המדינה כי אכיפת איסור התנועה של כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית, אינה מתנהלת כראוי, בלשון המעטה. עיקר הבעיה הייתה התנערותה של המשטרה מהתחיבויותיה למשרד התחבורה, לאכיפת החוק בנת"צים: המשרד העביר למשטרה מימון לפרויקט האכיפה המשותף, אך המשטרה השתמשה בו כדי לממן כוח אדם בתפקידים אחרים.  

 

ולא רק המשטרה, שעשתה בכספים שימוש שונה מההתחייבות המפורשת, נקראה לסדר. גם משרד התחבורה ספג מנת ביקורת, שכן לטענת מבקר המדינה, לא דאגו שם לדרוש מהמשטרה לממש את התחיבויותיה. למעשה, לטענת המבקר ויתר המשרד האחראי על דיווחים ותכניות עבודה כלשהן - "...הוא (משרד התחבורה, ה.פ) שילם את שכרם אף שהיה ידוע לו כי הם הועסקו בשלל משימות, וכמעט שלא פעלו במסגרת פרויקט נת"צ". במילים פשוטות, המשטרה אמנם לא עשתה את עבודתה, אבל מצד שני, למשרד התחבורה לא ממש היה אכפת מה עושים בכספיו, או כמה פנויים נתיבי האוטובוסים בערים.

 

עשור חלף, וכלום לא השתנה

כמעט עשור מאוחר יותר החליטו שני הגופים לשנס מתניים, ולפתוח שוב באכיפה נמרצת בנתיבי התחבורה הציבורית. לפני מעט יותר משנה הודיעו במשרד התחבורה כי יגבירו את האכיפה. משטרת התנועה לא פיגרה, ומספר חודשים מאוחר יותר הודיעה כי מצלמות אכיפה דיגיטליות יהפכו מבצעיות בנת"צים. אלה אמרו, ואלה הבטיחו. ומה קרה בפועל?

 

לא תופתעו לשמוע, אבל מעט מאוד. לפני כשישה חודשים הופסקה האכיפה האנושית (באמצעות שוטרים) הנרחבת בנתיבי התחבורה העמוסים. פעילותן של חלק מהמצלמות (אחת משתיים...) הופסקה אף היא. ובמילים פשוטות - הגוף האמון על אכיפת החוק, החליט לוותר על אכיפת איסור הנהיגה בנתיבים החשובים. ומה על משרד התחבורה? שם לא ידע מכך איש. כך התברר ל-ynet בשיחה עם דובר המשרד. בקשת תגובה ממשטרת התנועה נענתה בהפניה למשרד התחבורה, ואילו שם הבהירו כי המשטרה אחראית.

 

אלא שבכל זאת נראה כי מישהו לקח אחריות. פחות מ-48 שעות לאחר פרסום הידיעה על הבריחה מאחריות וחוסר המעש, חזרה לפתע מצלמת האכיפה לעמוד המיותם בדרך נמיר בתל אביב - ממנה הוסרה לחלוטין. לא רגע אחד מוקדם מדי.

 

סייע בהכנת הכתבה: חיים זרזר

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב-7.2 - המצלמה חסרה
צילום: שחר הזלקורן
ב-9.2 - המלצמה חזרה
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים