שתף קטע נבחר

כמה טוב קווצת שיער שלכם יכולה לעשות

הילה חמני, בתו הבכורה של ד"ר ירון חמני ז"ל מקיימת לזכרו אירוע התרמת שיער עבור יצירת פאות לחולות סרטן. בטור אישי היא מזמינה את כולם להצטרף

שיער - לכולנו יש, עניין טריוויאלי. המון צורות, תספורות וגוונים. האם חשבתם פעם, מה היה קורה אילו לא היה לכם שיער? שיערנו צומח וצומח, אך ישנן כאלה שאצלן פסק התהליך, שיערן נשר ואינו צומח עוד. הן נשארות מסומנות, מאבדות חלק מה'אני' שלהן, מאבדות חלק מצלם האנוש. תארו לעצמכם כמה טוב קווצת שיער שלכם יכולה לעשות, תארו אילו חיוכים יעלה שיערכם על פניהן של חולות סרטן.

 

אבא שלי, ד"ר אהר̇ן (ירון) חמני, נפטר לפני שנתיים וחצי ממחלת הסרטן. אבי היה גניקולוג, תת התמתחותו הייתה ניתוחים גניקולוגיים זעיר פולשניים ועיקר מומחיותו הייתה באנדומטריוזיס. במקרים רבים הצליחו נשים להרות בזכות הטיפולים שהעניק להן והניתוחים שביצע.

 

צפו בכתבתה של שלומית שרביט ברזילי על עמותת פ.ל.א - פאה לכל אישה:

צילום: יהונתן צור. הכתבה מלווה בכתוביות להנגשה לכבדי שמיעה

 

בזמן השבעה שמענו הרבה את המשפט: "אני אמא בזכות ד"ר חמני". אבא אהב את המקצוע וראה בעבודתו שליחות. תמצית חייו של אבי שהיה כה מסור לעבודתו הייתה נתינה ועזרה לזולת. בית החולים היה לו לבית ראשון, ואנחנו קיבלנו זאת באהבה. אפילו בעת הטיפולים הקשים, בשעות מאוחרות בלילה, בשבתות ובחגים היה מקדיש את כולו לעזרה למטופלותיו.

 

בזמן שחלף מאז פטירתו, ערכנו, אמא שלי ואני, שני אירועי תרומת שיער לצורך הכנת פאות לנשים ולילדות החולות בסרטן. האירועים שהוקדשו לזכרו של אבי המשיכו את מורשתו של תרומה ועזרה לאחר.

 

לאירוע יגיעו ספרים שיספרו בחינם את כל מי שתסכים ויסכים לתרום לפחות 30 סנטימטרים של שיער ()
לאירוע יגיעו ספרים שיספרו בחינם את כל מי שתסכים ויסכים לתרום לפחות 30 סנטימטרים של שיער

האירוע הראשון התקיים בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (יאס"א) בו למדתי. לאירוע הגיעו מטופלות של אבא, בנות שיילד והרבה אנשים טובים. סך הכל נאספו עשרות צמות, שחלק גדול מהן תרמו תלמידות מבית ספרי. האירוע השני התקיים במושב נווה אילן בו משפחתי ואני גרים. גם באירוע זה הייתה היענות רבה ונאספו יותר ממאה צמות. בכוונתנו להפוך את האירועים למסורת ולקיימם בכל שנה.

 

השנה תערך תרומת השיער ב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי, בין השעות 12:00-18:00 בבית החולים הדסה הר הצופים בו עבד אבי.

 

    ()

 

לאירוע יגיעו ספרים שיספרו בחינם את כל מי שתסכים ויסכים לתרום לפחות 30 סנטימטרים של שיער. האירוע יהיה בשיתוף פעולה עם עמותת פל"א (פאה לכל אישה) בראשותו של אלי בן זקרי. עמותה זו מעניקה פאות ללא תשלום לנשים ולילדות החולות במחלת הסרטן.

 

חולי סרטן מודעים לעובדה שטיפולי הכימותרפיה מביאים לאובדן השיער וזו עבור רבים מהם היציאה האמתית מארון המחלה. זה לא רק שיער הראש. זו אינה קרחת רגילה - הם מאבדים את כל שיער הגוף וזה קשה. תרומת השיער נותנת לנשים האמיצות את התחושה שהן לא מאבדות הכל.

 

לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, נפטר לפני כשלוש שנים ד"ר ירון חמני - גניקולוג בכיר בהדסה. נשוי לנילי ואב לשלושה. לאחר מותו, בתו הבכורה הילה, החלה במסורת לזכרו וארגנה אירוע התרמת שיער ביחד עם עמותת פ.ל.א - פאה לכל אישה למען נשים חולות סרטן .השנה האירוע יתקיים בבית החולים הדסה הר הצופים,. ביום ה' ה- 08.03.18 ,יום האישה הבילאומי, בין השעות 12:00-18:00.

 

רוצים להתנדב ולעשות טוב? ב-13 במרץ יתקיים יום המעשים הטובים, המהווה יום שיא לעשיית טוב כל השנה. מיליוני בני אדם צפויים להשתתף ביום גלובלי זה, שיתקיים בכמאה מדינות. רוצים להשתתף? היכנסו לעמוד האירועים של "יום מעשים טובים" ומצאו את האירוע המתאים לכם! יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב כל השנה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים