שתף קטע נבחר

חישב מסלול מחדש

אסף דביר עזב שנים של קריירה כמנהל היי־טק בכיר והפך לרכז המתמטיקה בתיכון גימנסיה הרצליה בתל-אביב. "עבודה חינוכית מעניקה דברים שלא נמצאים בעולם העסקי"

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים

 

אחרי קריירה של 33 שנים במשרות ניהול בכירות בעולם ההיי-טק, הבין אסף דביר שהוא רוצה לעשות למען הקהילה ולהיות שותף לשיפור הידע והחיבור של צעירי ישראל עם מקצוע המתמטיקה.

 

מה הוביל את דביר מניהול צוותי פיתוח וטיסות סביב העולם, להפוך לרכז המתמטיקה של תיכון גימנסיה הרצליה בתל-אביב? "רציתי לעשות למען הקהילה", הסביר. "להתגייס למשימה הלאומית בנקודה שבה המבחנים הראו שרמת הידע וההישגים במתמטיקה נמצאים בירידה. מתמטיקה הוא מקצוע יפהפה, מדויק ולוגי. לא הבנתי איך תחום כזה הופך לטראומטי עבור רבים כל כך. בנוסף, רציתי לראות אם אחרי עבודה עם מבוגרים בסביבה היררכית ומוכוונת ליעדים עסקיים, אצליח לעבוד עם בני נוער".

 

אסף דביר
אסף דביר
 

את המעבר מעולם ההיי־טק לחינוך עשה דביר בהדרגה. במשך עשור הוא התנדב במערכת החינוך כשעמד בראש חברת "עת הדעת", שמטרתה לחולל שינוי במערכת החינוך באמצעות הכנסת טכנולוגיה. אבל זה לא הספיק לו והוא החליט להשלים את המעבר במלואו.

 

תוכניות ההסבה להוראה בישראל נתמכות על ידי מספר גופים מרכזיים, ביניהם מפעל הפיס וקרן טראמפ, באמצעות מלגות ותוכניות ייעודיות לאקדמאים ואנשי תעשייה. דביר פנה ללימודי הוראה והמשיך ללמוד לתואר שני ושלישי בחינוך מתמטיקה באוניברסיטת ת"א.

 

אל תפקידו כרכז מתמטיקה בגימנסיה הרצליה הגיע בעקבות פנייה של ד"ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה. "המערכת מספקת לי הגשמה אישית", תיאר. "בסיפוק שלי כשאני רואה תלמיד ברגע שבו 'נופל לו האסימון'. עבודה חינוכית היא מגשימה ונותנת דברים שלא נמצאים בעולם העסקי שהגעתי ממנו".

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים


פורסם לראשונה 13/05/2019 12:45
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים