שתף קטע נבחר

"בזכות ישראל מצאתי את סמנתה"

לפני שלוש שנים נפגשו ג'רמי שטבול מצרפת וסמנתה הריס משיקגו, אז עולים "טריים", באולפן עציון של הסוכנות היהודית בחיפה. בין לימודי העברית לניסיון להיקלט בישראל האהבה ביניהם פרחה. במסגרת פרויקט "כמה טוב שבאתם" בשיתוף הסוכנות היהודית, "ידיעות אחרונות" ו־ynet הם נפגשו עם ישראלים שביקשו להקל עליהם את הקליטה ולתת להם תחושה שהם לא לבד. היינו שם

בשיתוף הסוכנות היהודית

 

קרדיטים: צלמים: שחר גולדשטיין, אסף קוזין, במאי: אסף קוזין, מפקח קול: יהב שמש, הפקה: דולב לשם, תחקירנית: שביט חילו

 

מראשיתו של היישוב היהודי בארץ ישראל, העלייה היוותה מרכיב מרכזי בבניין הארץ. גלי העלייה השונים השפיעו דרמטית על המצב הכלכלי במדינה ועל המאזן הדמוגרפי - ויצרו את אותו "כור היתוך" של אוכלוסיות אשר מתקיים עד עצם היום הזה.

 

והניגון ממשיך: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2018 עלו לישראל 28 אלף יהודים. אחד האתגרים שאיתם מתמודדים העולים החדשים בשנותיהם הראשונות הוא הניסיון להיטמע בחברה הישראלית, שעם השנים הפכה לבעלת זהות אופיינית ומגובשת.

התאהבו באולפן - ג'רמי שטבול וסמנתה הריס  (צלם: אוראל כהן )
התאהבו באולפן - ג'רמי שטבול וסמנתה הריס (צלם: אוראל כהן )

במסגרת פרויקט "טוב שבאתם" המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet והסוכנות היהודית תיעדנו מפגשים בין עולים חדשים לבין ישראלים מקומיים שביקשו לפגוש, לארח ולהכיר אותם, וזאת במטרה לסייע לאותם עולים להתאקלם בארץ. באותם מפגשים שוחחו הצדדים על אתגרי העלייה, התרבות הישראלית וגם על החיים עצמם.

 

אחד המפגשים חשף בפנינו סיפור אהבה מרגש. לפני שלוש שנים נפגשו ג'רמי שטבול (28) מצרפת וסמנתה הריס (27) מארה"ב, אז עולים "טריים", באולפן עציון של הסוכנות היהודית בחיפה. בין לימודי העברית לניסיון להיקלט בישראל, האהבה בין הריס - מעצבת גרפית משיקגו, לשטבול - איש היי־טק צרפתי, פרחה.

 

את עפרי קרנץ וניצן אורמן, זוג ישראלים שחיים בבנימינה, פגשו ג'רמי וסמנתה בשכונת נווה צדק בתל־אביב. "אני מאוד אוהבת לפגוש אנשים חדשים. זה תמיד נחמד. בגלל זה פניתי לפרויקט הזה", מסבירה עופרי קרנץ בראשיתו של המפגש.

העולים ג'רמי שטבול וסמנתה הריס במפגש עם עפרי וניצן קרנץ, זוג ישראלים שחיים בבנימינה.  (צלם: אוראל כהן )
ג'רמי שטבול וסמנתה הריס במפגש בשכונת נווה צדק בתל אביב עם עפרי קרנץ וניצן אורמן. (צלם: אוראל כהן )

אחרי שסיפר בעיניים נוצצות כיצד פגש את סמנתה, ג'רמי סיפר על הקליטה בישראל. "אני חושב שהישראלים אנשים חמים יותר מהצרפתים", אמר לבני הזוג, "ויש לי גם יותר ביטחון אישי להסתובב ברחוב בארץ מאשר בצרפת. אני מרגיש חופשי יותר בסביבה שלי, למרות שיכולות להיות פה גם סכנות. מה שכן - כשהגעתי לארץ חשבתי שאני אוכל חומוס כל יום, וזה לא קרה".

העולים ג'רמי שטבול וסמנתה הריס במפגש עם עפרי וניצן קרנץ, זוג ישראלים שחיים בבנימינה.  (צלם: אוראל כהן )
העולים ג'רמי שטבול וסמנתה הריס במפגש עם עפרי קרנץ וניצן אורמן, זוג ישראלים שחיים בבנימינה. (צלם: אוראל כהן )

אחרי המפגש המוצלח קבעו הזוגות הצעירים לשמור על קשר, וג'רמי וסמנתה סיכמו: "אנחנו מאמינים שעשינו את ההחלטה הנכונה לעלות ארצה. בזכות ישראל מצאנו אחד את השנייה. אם יש לנו מסר להעביר לעולים חדשים זה שעלייה עושים רק מתוך אמונה במקום הזה". 

 

העולים ג'רמי שטבול וסמנתה הריס במפגש עם עפרי וניצן קרנץ, זוג ישראלים שחיים בבנימינה.  (צלם: אוראל כהן )
(צלם: אוראל כהן )

בשיתוף הסוכנות היהודית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים