שתף קטע נבחר

ערבות הדדית: עוזרים למשק הישראלי

חברות ישראליות רבות נרתמו כדי לעזור למשק הישראלי בשלל דרכים, החל ממיי הריטג' שהביאו לארץ 66 אלף מטושים עבור בדיקות ועד למובילאיי שהקימה קרן למעורבות חברתית על סך עשרה מיליון שקלים כדי לסייע לעמותות וארגונים ללא רווח

בשיתוף מובילאיי

 

 

מאות אלפי מובטלים חדשים מתחילת חודש מרץ, מחסור דרמטי במכונות הנשמה בבתי החולים, תוכנית כלכלית תקועה להצלת המשק והמגזר הפרטי, ומשפחות רבות שנכנסו מאז פרוץ המשבר למעגל העוני ואינן יודעות כיצד הסיפור הזה ייגמר. על אף המצב החמור ניתן עדיין למצוא פה ושם נקודות אור בדמות עמותות וארגוני סיוע המנסים בכל האמצעים העומדים לרשותם לנסות לשמור על חוסנה של החברה הישראלית.

 

נוכח המצב הכלכלי הקשה בישראל ובעולם החליטו בשבועות האחרונים חברות שונות במשק להירתם למען המגזר השלישי והחברה כולה בתרומות כספיות נדיבות כמו גם תרומות לרכישת ציוד חיוני במאבק הקורונה.

 

כך, בין השאר, תרמה חברת ישקר 20 מכונות הנשמה (בעלות של כ-15 אלף דולר כל אחת), משקפי מגן ואלפי מסכות תקניות מסוג 95 N, לטובת הצוותים הרפואיים בבתי החולים גליל בנהריה ורמב"ם בחיפה, חברת ההייטק מיי הריטג' ייבאה לישראל מארה"ב 66 אלף מטושים עבור בדיקות לגילוי הנגיף אצל מודבקים - מלאי זה אמור להספיק אמור להספיק למדינה לשבועות הקרובים, ואינטל הודיעה כי היא תורמת מימון של כמיליון שקל לרכישת מכונה לבדיקת ערכות קורונה לבית חולים רמב"ם אשר תביא להכפלת מספר הבדיקות המתבצעות מדי יום בבית החולים.

 

גם ענקית הטכנולוגיה הישראלית מובילאי הצטרפה לסיוע והקימה קרן מיוחדת למעורבות חברתית שתתרום במצטבר 10 מיליון שקלים לארגונים חברתיים ועמותות הזקוקים למענק כספי בכדי לצלוח את המשבר ולספק את שירותיהן השוטפים למען האוכלוסיות הנזקקות. בחברה הסבירו כי ארגונים ועמותות יוכלו להגיש בקשה למענקים עד לסוף החודש בתנאי שהם יעמדו במספר תנאים אותם הגדירה מובילאי, שבכללם עזרה לחלקים שונים בעם וקידום המשק. החברה הקימה לצורך כך ועדה המונה שלושה בכירים והיא אשר תנהל את הקרן ותחליט אלו ארגונים יקבלו את המענקים.

 

"מובילאיי יצאה בקול קורא לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח שהפעילות שלהם מתמקדת בתמיכה במשק הישראלי ובציבור הישראלי, במטרה לסייע להם לצלוח את המשבר ואת התקופה הקשה הזו. עשינו זאת מתוך הבנה שהערבות ההדדית והסולידריות בתקופה הזאת היא למעשה אחד הגורמים החשובים ביותר שיסייעו לנו בצליחה ובמעבר של המשבר הזה", סיפר צחי סויסה, יועץ טכני למנכ"ל מובילאיי.

 

  (עיצוב: מובילאיי)
 

"חלק מהקריטריונים שבהם צריך לעמוד הם להיות עמותה או ארגון ללא מטרות רווח או מלכ"ר שרשום לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, משמע רק עמותות וארגונים ולא לאנשים פרטיים", הסביר סויסה. "בנוגע לתהליך הבקשה הרי שהוא מאוד פשוט וכל שעל המבקשים לעשות הוא לחפש בגוגל את הדף 'מובילאיי למען הקהילה', למלא את טופס הבקשה ולשלוח אלינו."

 

בהתייחסו לתכליתה של קרן הסיוע ציין כי "אנחנו רוצים לעורר ולעודד מהלך שהוא יותר רחב, גם במגזר העסקי, גם בקרב אנשים פרטיים וגם במגזר הציבורי. המטרה שלנו היא להתחיל ולהניע פה את גלגלי הסולידריות וכבר עכשיו אנחנו רואים גילויים לפעולות כאלו בכל רחבי החברה, בכל הסקטורים ובכל המגזרים, והדבר הזה פשוט מחמם את הלב."

 

ארגונים ועמותות יוכלו להגיש בקשה למענקים ובלבד שפעילותם ממוקדת בתמיכה במשק הישראלי או בציבור הישראלי עד ה-31.3.2020. להגשת בקשות, לחצו כאן>>

 

בשיתוף מובילאיי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים