שתף קטע נבחר

גוש קטיף: הגשש הלך בראש הכוח - ונהרג

שיגדף (שי) גרמאי צעד לפני כוח צה"ל במהלך פתיחת ציר, ונפגע מירי פלסטיני. החמאס לקח אחריות לפעולה וכוחות צה"ל מנהלים מרדף בדיר אל בלח אחר חוליית המחבלים. משפחתו של שי: "אמא שלו לא ישנה בלילות מרוב דאגה, כשהוא היה בעזה"

חייל צה"ל, רב סמל שיגדף (שי) גרמאי, בן 30, מלוד, נהרג אתמול (יום ו') מירי מחבלים סמוך להתנחלות תל קטיפה בצפון גוש קטיף, ברצועת עזה. ארגון החמאס לקח אחריות להרג החייל.
מפקד כוחות צה"ל ברצועת עזה, תת אלוף ישראל זיו, סיפר כי גרמאי צעד בראש כוח של צה"ל בפתיחת ציר, סמוך לתל קטיפה. מחבל שהסתתר בחממות פלסטיניות סמוכות למסלול פתיחת הציר ירה צרור לעבר גרמאי, שנפגע מקליע אחד בצווארו והתמוטט. כוחות רפואה החלו לטפל בו, אולם הוא מת כעבור זמן קצר. במקביל השיב הכוח באש לעבר מקורות הירי והצליח לפצוע את המחבל אולם הוא נמלט לכיוון בתי מחנה הפליטים דיר אל-בלח.
כוח צה"ל מגדוד "שקד" של חטיבת גבעתי פתח במרדף אחרי המחבל וכיתר בית שעל פי ההערכה אליו נמלט, אולם בסקירות שנערכו בבית התברר כי המחבל הצליח שוב להימלט. הכוח עצר בבית מבוקש אחר שככל הנראה השתתף גם הוא בפיגוע והוא הועבר לחקירת השב"כ.
תת אלוף זיו אמר כי בשבועות האחרונים מנצלים המחבלים נקודות חיכוך בהן נפגשים ישראלים ופלסטינים, דוגמת הפיגוע בהתנחלות שליו, בו רצח עובד פלסטיני את מעבידו הישראלי וצעיר ישראלי נוסף שהיה במקום.
לדברי תת אלוף זיו, במקביל לעלייה בהתרעות ובניסיונות הפיגוע, צה"ל הגביר את הפעילות ברצועה ובימים האחרונים פועל נגד מטרות של ארגוני המחבלים בכל רחבי הרצועה.

המשפחה: הוא היה ילד טוב של בית

מיד עם היוודע דבר מותו של הגשש שי גרמאי, התקבצו מאות חברים ומכרים, ברחוב אבא אחימאיר בשכונת גבעת הזיתים בלוד. מביתו של שי נשמעו זעקות שבר של בני המשפחה.
שי, השני מבין שמונה אחים, עלה לישראל מאתיופיה בשנת 1989. לפני כשלושה חודשים הצטרף למערך הקבע של צה"ל. אחיו בנימין סיפר כי אמם תמיד דאגה לשי כשהיה בעזה. "אמא שלי לא היתה ישנה בלילות מרוב דאגה, במיוחד כשהיו כל מיני אירועים בעזה. למרות זאת, שי מאוד אהב את השירות ואת תפקידו כגשש. כל פעם הוא היה מדבר עם אמא, מנסה להרגיע אותה ואומר לה ששקט שם בעזה".
גיסו של שי, עובדיה, סיפר: "שי היה בחור כזה שכולם אוהבים להיות לידו, ילד טוב של בית. היתה לו חברה והוא חלם להקים איתה בית".
הלוויתו תיערך ביום ראשון בשעה 13.30 בבית העלמין הצבאי בלוד.

מחבל נהרג סמוך לנצרים

במהלך היום פעלו כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, שם עצרו בכיר באירגון הג'יהאד האיסלאמי, ובבית לחם, בתגובה על הפיגוע בירושלים. הפעיל שנעצר בג'נין החליף בתפקידו את איאד סוואלחה, שנהרג על ידי צה"ל לפני כשבועיים. בחילופי אש באיזור נהרגו ילד פלסטיני ועובד של האו"ם.
בתוך כך סיכלו אתמול כוחות צה"ל חדירת מחבלים ליישוב נצרים שבצפון הרצועה. הכוחות זיהו את חוליית המחבלים, שנעה לעבר ההתנחלות, ופתחו לעברה באש. בסריקות שנערכו לאחר מכן נמצאה גופתו של אחד המחבלים כשהוא לבוש מדים מנומרים וחמוש ברובה סער, מחסניות ומספר רימונים.
באזור הגררה, מצפון לחאן יונס, הרסו אתמול בלילה כוחות צה"ל את ביתו של איאד פיאד, פעיל חמאס בכיר, ששימש כאחראי הזרוע הצבאית של החמאס באזור. פיאד שילח את המחבל שחטף ורצח שני חיילים בגוש קטיף באוקטובר 93'. כמו כן שילח את המחבל שפוצץ עצמו סמוך לאוטובוס בצומת גוש קטיף באוקטובר 92'. בפיגוע זה נהרג חייל ונפצעו שני חיילים ושלושה אזרחים.
הכוחות הרסו גם את ביתו של אמג'ד פיאד, מחבל מתאבד שהביא לפציעתם של ארבעה ישראלים בדצמבר 2001.

בהכנת הידיעה השתתף אלי סניור

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רפרודוקציה: דובר צה"ל
צעד בראש הכוח. רב סמל שיגדף (שי) גרמאי
צילום רפרודוקציה: דובר צה"ל
צילום דובר צה"ל
תת אלוף ישראל זיו. "הגשש הלך בראש"
צילום דובר צה"ל
מומלצים