שתף קטע נבחר

ילדים, הבאנו לכם מישהי מהווילה

אחרי החשיפה הענקית ב"פרויקט Y" דקלה קידר, הרכש החדש של ערוץ הילדים וילדה טובה נצרת עלית, מרגישה על הסוס ("כבר שבוע שאני משדרת, וכל פעם מתרגשת מחדש").את הפרויקט השאירה מאחור ו"הבלוג" שבו השתתפה זעזע אותה. "אני מאוד מאמינה בחינוך מהבית"

בדיוק לפני שנה, בדצמבר 2003, פסעה דקלה קידר, 22, הרכש החדש של ערוץ הילדים, למגלה עתידות. חודש לפני כן היא יצאה מהווילה ברמת השרון, המומה מכמות החשיפה שלה זכתה בעקבות השתתפותה ב"פרויקט Y" הראשון. ביחד עם אורן רוטמן, שהשתתף אף הוא בפרויקט והפך לבן זוגה, היא שכרה דירה בתל אביב.

 

"מגלה העתידות אמר לי שבאוקטובר יקרה לי משהו גדול. כשפתח לי בקפה, הוא הוסיף שאכיר מישהו גבוה, בעל גוון עור כהה, שלא קשור לתחום הבמה אלא לתחום ההייטק", היא מספרת. באוקטובר האחרון הוזמנה קידר לאודישנים לערוץ הילדים. עוד קודם פירקה את החבילה עם רוטמן, וכמה חודשים לאחר מכן הכירה את בן זוגה הנוכחי, שי ג'רבי, בעל המסעדה היוקרתית "זומא" בתל אביב, בחור גבוה ובעל גוון עור שחום. "אחרי כמה זמן שיצאנו, שאלתי אותו מה עשית לפני המסעדה, והוא אמר לי שעבד בחברת הייטק", היא מגלה.

 

חברת פרלמנט הנוער

 

בקיץ 1995, בחופש הגדול בין כיתה ז' לח', אחרי מיונים שערך ערוץ הילדים במסגרת יום זכויות הילד, נבחרה קידר, שהיתה חברת פרלמנט הנוער של נצרת עלית, להיות ראש עיר ליום אחד. כאן, היא מסבירה, נולדה אהבתה לערוץ הילדים. "החלפתי את ראש העיר וגם ביליתי באולפני הערוץ", היא נזכרת. "מאוד התחברתי עם הקונספט שלו וההתייחסות לילדים. התייחסו אליי כאל מבוגרת שהולכת להוביל שידור, ושיש לה מה להגיד. מבחינתי, מאז אותו יום הערוץ היה עבורי חלום. כל הזמן ביקשתי מהסוכנת שלי, עטרה צחור דיין, שתשלח אותי לאודישן לערוץ. ברגע שנפתחו אודישנים, ניגשתי".

 

קידר, בוגרת מגמה ביולוגית ריאלית עם עבר של קצונה בצבא, עברה שורה של מבחנים טרם התקבלה לערוץ. "עשיתי מונולוג על עצמי, שחיברתי בחרוזים", היא מדווחת. "מילאתי שאלוני ידע כללי ואקטואליה. הביאו ילדים שאני לא מכירה לאולפן ובדקו את הכימיה בינינו, והיו גם מבדקים פסיכולוגיים".

 

לפני כשבוע החלה לשדר טיפין טיפין עם המנחים הוותיקים. בימים האחרונים החלה להנחות לצד אחד הוותיקים. "עוד לפני שהתחלתי להגיש, הגעתי יום יום לאולפנים כדי להכיר את האנשים מאחורי הקלעים: אנשי האולפן, הבקרה והסאונד", מתגאה קידר. "למדתי מה התפקיד של כל אחד, ואיך זה עובד. נפגשתי עם העורכת הראשית, ותוך כדי התהליך הכרתי את המנחים, ראיתי איך הם עובדים ואיך הם מתכוננים לשידור".

 

פגשת את גיבור ילדותך מהערוץ, עודד מנשה?

 

"עדיין לא נפגשנו, הוא עסוק בחזרות לפסטיגל. אבל יום אחד השארתי לו הודעה בקשר לכרטיסים לפסטיגל, והוא חזר אליי והשאיר לי הודעה. עודד מנשה אצלי בפלאפון בשיחה המזוהה. אני עדיין מתרגשת".

 

"צוות המנחים מאוד מגובש", מספרת קידר על חבריה להנחיה - טל מוסרי, עודד מנשה, תום אבני, הדר לוי, סופי צדקה, רודריגו גונזלס, מיקי גבע וקובי מחט. "קצת קשה להיכנס לצוות מגובש, יש להם את ההווי שלהם. אבל בגלל שזה מקום פתוח מחשבתית, זו קרקע נוחה להתפתחות. כבר שבוע שאני משדרת, ובכל פעם מתרגשת מחדש. זה לא עובר, ועם זאת, יש לי תחושה של שייכות למקום, כאילו תמיד הייתי שם. חוץ מהשידורים החיים, אנחנו מקליטים מערכונים עם דמויות בלבוש תיאטרלי. זו לא רק הנחיה, זה תחום נוסף של משחק. יש כימיה בין המנחים, זה נעים וכיף".

 

איזה עצות הם נתנו לך בנושא החשיפה?

 

"לא משהו מיוחד, הם נראים לי מסוג האנשים שכל כך אוהבים מה שהם עושים, שזה לא מטריד אותם. אני מודעת להתעניינות בחיים שלי. אני מודעת שאין לי שליטה על זה. לפעמים זה פוגע, בייחוד בתחום האישי. כשיצאתי מהווילה, ראיתי כותרת ב'ידיעות אחרונות': 'יוגב עזב את הווילה בגלל דקלה'. אמרתי 'את מי זה מעניין?'. עם כל הכבוד לפרויקט, אני לא חושבת שזה אמור להיות כותרת בעיתון. זה הביך אותי ונראה לי קצת מוגזם. אני משתדלת לקחת דברים בפרופורציה, לא יותר מדי אישי, ולהבין שזה יותר יחסי ציבור ופחות התייחסות לדברים כמו שהם".

 

כתבו גם עלייך ועל אורן.

 

"חצי שנה היינו חברים. זה לא נגמר בטינה או בריב גדול. זה נגמר בהסכמה של שנינו, מאוד יפה יחסית למה שהיה כתוב בעיתונים. היום הוא בארה"ב".

 

אתם בקשר?

 

"לא, אני לא מאמינה בידידות אחרי יחסים. אם זה נגמר אז זה נגמר. זה לא אומר שלא אגיד לו שלום אם אראה אותו, או שאסרב לדבר איתו אם הוא ירצה".

 

לפרויקט הגיעה דרך מודעה בעיתון. "היה כתוב שם שעוברים הכשרה במשחק אצל טובי המורים בארץ. בצבא הייתי בשטח, באבטחת יישובים, ומשם יצאתי למבחנים בתל אביב. האודישנים נערכו עד השעה ארבע, הגעתי בחמש. אנשים כבר קיפלו את המצלמות ורצו ללכת, ואני עם המדים והנשק. לא היתה לי תעודת זהות וגם לא תמונות פספורט. היו לי כמה גרושים בארנק, ורצתי לחנות צילום קרובה. נכנסתי לאודישנים לבד, בכלל לא ידעתי איזו המולה היתה שם קודם. גם שהגעתי לאודישן הבא באולפני הרצליה, היה לי מושג קלוש עם איזה אנשים אני הולכת להיות. כשהודיעו לי שהתקבלתי, יצאתי לחופשה ללא תשלום, תוך כמה ימים הגעתי לווילה, ושם הבנתי שפרק הצבא בחיי הסתיים".

 

בפרויקט הריאליטי הראשון שנעשה כאן, בלטה קידר בשמרנותה, בעוד חבריה שפעו הורמונים אחד כלפי השני. "זה חינוך, ואני מאוד מאמינה בחינוך מהבית", היא מסבירה. "זה לא שהגבילו אותי ואמרו לי מה לעשות, או שההורים שלי שמרנים. גדלתי בבית פתוח (שלישית מבין חמישה ילדים). ככה אני רואה את עצמי, כזאת אני באמת".

 

התפרקה ב"בלוג"

 

העבודה הקשה של קידר התחילה בקיץ האחרון, קצת לפני האודישנים לערוץ הילדים, כשהשתתפה כמנחה ב"בלוג" של ליאור דיין, בערוץ הצעירים של הלוויין. הוא דיבר על סקס במילים בוטות ופלרטט איתה, והיא ישבה לידו די מזועזעת. אחרי כמה תוכניות פורקה החבילה. "ליאור בעצמו אמר לי שהוא חושב שהעניין לא בשבילי", אומרת קידר, "שאני לא שייכת לכאן. אני מתאימה יותר לערוץ הילדים. עובדה שאחר כך לקחו אותי לפרסומת ל'קרלו'. אני מאמינה שאם היה לי אופי אחר, לא הייתי בערוץ הילדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חנוך גריזיצקי
עם טל מוסרי בערוץ הילדים. "אני מתאימה יותר לערוץ הזה"
צילום: חנוך גריזיצקי
לאתר ההטבות
מומלצים