שתף קטע נבחר

אליפות העולם באתלטיקה: שיא עולם בזריקת כידון לנשים

אוסלדיס מננדס מקובה שיפרה את שיאה ב-16 ס"מ, 71.70 מ'. נילי אברמסקי סיימה 49 במרתון, פולה רדקליף ניצחה. ראשיד ראמזי השלים דאבל היסטורי וניצח בריצה ל-800 מ'

אליפות העולם באתלטיקה נחתמה הערב (א') בהלסינקי, לא לפני שזורקת הכידון הקובנית, אוסלדיס מננדס, קובעת שיא עולם - שלישי באליפות. מננדס, השליטה המוצהרת של הענף בעולם, זרקה את הכידון למרחק 71.70 מטרים כבר בהזדמנות הראשונה שלה. מדובר בשיפור של 16 ס"מ לשיא העולם הקודם, שהיא עצמה קבעה.

 

כאמור, זהו שיא עולם שלישי באליפות העולם באתלטיקה, כולם נקבעו בידי נשים. את השיא הראשון קבעה אולימפיאדה איבנובה מרוסיה בהליכה ל-20 ק"מ, ילנה איסנבייבה שיפרה את שיאה העולמי בקפיצה למוט, וכעת עשתה זאת גם מננדס, שצפתה בשלווה במתחרותיה נאבקות על הכסף והארד. כריסטינה אוברגפול הגרמניה זכתה בכסף (70.03 מ'). בת ארצה שטפי נריוס זכתה בארד (65.96 מ').

 

בנג'מין לימו מנע מקניה אליפות עולם ללא מדלית זהב, ובפיניש נהדר הקדים את סילשי שיאיין מאתיופיה וסיים ראשון בריצה ל-5,000 מ', בתוצאה 13:32.55 ד'. שיאיין סיים בתוצאה 13:32.81 ד' וזכה במדלית כסף שנייה באליפות, אחרי שסיים מאחורי בן ארצו, קניסה בקלה, בריצה למרחק הכפול. קרייג מוטראם מאוסטרליה הפתיע בסיומת חזקה וזכה במדלית ארד, 13:32.96 ד'.


ראשיד ראמזי משלים דאבל מצוין, בהלסינקי (איי.פי)

 

היסטוריה קטנה נרשמה הערב בהלסינקי. לראשונה זכה אצן בריצות ל-1,500 מ' ול-800 מ' באליפות עולם אחת. ראשיד ראמזי, יליד מרוקו שמייצג את בחריין, ניצח בגמר ל-800 מ' אחרי ריצה צמודה. ראמזי סיים את הריצה בתוצאה 1:44.24 דקה והקדים את יורי בורז'קובסקי מרוסיה (1:44.51 ד'), שהצליח להשתחל ברגע האחרון אל המקום השני אחרי שעקף את וויליאם יאמפוי ו-ווילפרד בונגאי, שניהם מקניה, ממש במטרים האחרונים של המרוץ. 

 

יורי קרימרנקו מאוקראינה זכה בתחרות בקפיצה לגובה כשהיה היחיד שעבר גובה מינורי של 2.32 מ'. זוהי התוצאה הנמוכה ביותר לזוכה במדלית זהב בעשר אליפויות העולם שנערכו עד כה. קרימרנקו עבר את הגובה האמור בנסיון השלישי והאחרון, ובקפיצה האחרונה בתחרות כולה. ויקטור מויה מקובה וירוסלב ריבקוב מרוסיה דורגו ראשונים בין שבעה קופצים שעברו גובה של 2.29 מ', והודות למאזן פסילות טוב משל האחרים חלקו שתי מדליות כסף. אי לכך, לא חולקה מדלית ארד. 

 

לרגע קט נדמה היה כי האצניות מרוסיה זכו בשלוש המדליות בריצה ל-1,500 מטרים. טטיאנה טומאשובה ניצחה בתוצאה 4:00.35 ד', יוליה צ'יזנקו זכתה במדלית הכסף (4:00.93 ד') ואולגה יגרובה בארד - 4:01.46 ד'. אולם בעוד צ'יזנקו מתכוננת לעלות על הפודיום ולקבל את מדליית הכסף, היא התבשרה כי נפסלה. הסיבה: במהלך ההקפה האחרונה, היא דחקה את מריים ג'מאל מבחריין באופן לא חוקי. בעקבות הפסילה, קודמה בוחרה ז'זילה הצרפתיה למקום השלישי וזכתה בארד. יגרובה קיבלה את מדליית הכסף של צ'יזנקו.

 

הרצות מרוסיה זכו במדלית זהב נוספת, בריצה בה הן שולטות בשנים האחרונות, 4X400 מ'. במקצה חצי הגמר הפילו אצניות ג'מאייקה את המקל באחד החילופים, והרצה הרביעית לוריין פנטון נזקקה לריצה הירואית כדי להעלות את מדינת האתלטיקה לריצת הגמר. פנטון היתה הרצה האחרונה גם בגמר, והיא דאגה לשמור על המקום השני ולהעניק לג'מאייקה מדלית כסף. בריטניה הקדימה את פולין על הקו וזכתה בארד.

 

ובתחרות האחרונה באליפות העולם - הריצה המקבילה ל-4X400 גברים - ניצחו כצפוי אצני ארה"ב. ג'רמי וורינר ואנדרו רוק, שזכו במדליות זהב וכסף בהתאמה בריצה ל-400 מ' (וורינר אלוף אולימפי מאתונה), היו בין ארבעת הרצים שהובילו את ארה"ב למדלית הזהב, בתוצאה 2:56.91 ד'. איי הבאהמה סיימו במקום השני (2:57.32 ד'), ג'מאייקה זכתה בארד - 2:58.07 ד'.

 

ארצות הברית סיימה את האליפות עם 14 מדליות זהב, 8 מכסף ו-3 מארד, הרבה לפני רוסיה (7 זהב, 8 כסף, 5 ארד) ואתיופיה (3, 4, 2).

 

מרתון: נילי אברמסקי סיימה במקום 49, ניצחון גדול לפולה רדקליף מאנגליה

 

יום התחרויות האחרון באליפות העולם באתלטיקה נפתח בצהריים עם ריצת המרתון לנשים. לאחר שהגברים הישראלים השיגו תוצאות נאות אתמול, במיוחד היילה סטאין שסיים במקום ה-21, זינקה נילי אברמסקי, האשה היחידה במשלחת הישראלית להלסינקי והגברת הראשונה של הריצות הארוכות בארץ. 


פולה רדקליף (מימין) מובילה את חבורת הרצות, היום בהלסינקי (צילום: AP)

 

אברמסקי השתרכה מאחרו במרבית שלבי הריצה, והגיעה לאיצטדיון במקום ה-49, אחרי 2:54.8 שעות, כמעט 18 דקות משיאה הישראלי. אחריה סיימו שתי רצות נוספות, ואילו שמונה מתחרות נשרו מהריצה באמצעה ולא הגיעו לקו הסיום.

 

פולה רדקליף הבריטית ניצחה בריצת המרתון. לאחר שאיכזבה ב-10,000 מטר, לא איכזבה הפעם אשת הברזל, לקחה את ההובלה כבר מפתיחת הריצה והגיעה לאיצטדיון לאחר 2:20.57 שעות. רדקליף חילקה את הכוחות היטב והגדילה את הפער מיריבותיה ככל שהתקרבה לקו הסיום. במדליית הכסף זכתה קתרין נ'דרבה מקניה, עם 2:21.01 שעות, קונסטנטינה טומסקו לקחה את הארד כשסיימה את 42 הקילומטרים ו-195 המטרים בזמן של 2:23.13 שעות. 


פורסם לראשונה 14/08/2005 17:06

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אוסלדיס מננדז קובעת שיא עולם, הערב בהלסינקי
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
פולה רדקליף לאחר הניצחון במרתון
צילום: רויטרס
מומלצים