שתף קטע נבחר

מזוז: יגאל עמיר ולריסה טרימבובלר - בעל ואשה

בתשובת המדינה לעתירת יגאל עמיר ולריסה טרימבובלר, נאמר שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הורה למשרד הפנים לרשום את השניים כזוג נשוי במרשם האוכלוסין. הנימוק: בידי השניים יש פסק דין מוסמך של בית דין רבני

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הורה למשרד הפנים לרשום את יגאל עמיר ולריסה טרימבובלר במרשם האוכלוסין כזוג נשוי. כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה הערב (יום א') לבג"ץ במסגרת עתירה שהגישו בני הזוג לרשום אותם כנשואים.

 

בית הדין הרבני האזורי בירושלים קבע לפני כחצי שנה שהנישואים תקפים, אולם הרישום, על-פי תשובת המדינה, עוכב משום שהנישואים "נערכו בדרך שנוגדת את תקנת הציבור". טרימבובלר ועמיר עתרו בטענה שמשרד הפנים משהה בכוונה את רישום נישואיהם ומסרב לבקשתם להירשם. בתשובה שהוגשה לבג"ץ על-ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, נכתב כי לאור ההחלטה, הופכת העתירה לתיאורטית ודינה להימחק.

 

המדינה מפרטת בתשובה מדוע התעכבה ההחלטה לרשום את השניים כנשואים: עמיר וטרימבובלר נישאו בנישואים פרטיים שנעשו ב"קידושי שליחות" פנימי, לאחר שאביו של עמיר סייע בהליך ההלכתי. בית הדין הרבני האזורי בירושלים קבע כי נישואים אלה תקפים, וזאת בניגוד לפסיקות קודמות של בית המשפט העליון לפיהן נישואים פרטיים נוגדים את תקנת הציבור ויש להשתדל שלא להכיר בנשואים כאלה. לפיכך, פנה שר הפנים דאז אופיר פינס ליועץ מזוז וביקש לקבל את חוות דעתו בנושא, וזה ביקש מפרקליטות המדינה לחוות את דעתה בעניין.

 

מברור הפרקליטות עלה כי לעתים מסרבים בתי הדין הרבנים להכיר בנישואים פרטיים ורק לאחר בירורים שונים הם מכירים בהם. בנוסף, נודע שאחד משלושת הדיינים של בית הדין הרבני האזורי בירושלים חשב שאין מקום לדון בבקשה להכיר בתוקף נישואיהם של השניים, מטעמי תקנת הציבור, אולם עמדה זו נדחתה ללא נימוקים.

 

בתשובת המדינה נכתב כי לאחר הברורים, למרות הבעייתיות שבהכרה בנשואים כאלה, המליצה הפרקליטות למזוז להורות למרשם האוכלוסין לרשום את השניים כנשואים. הנימוק היה שבידי השניים יש פסק דין מוסמך של בית דין רבני, המצהיר על תקפות הנשואים. עו"ד ניצן מדגיש בתשובתו שאין לחייב את המדינה לשלם הוצאות לעמיר וטרימבובלר, כפי שדורשים השניים.

  

בשבוע שעבר הטיל בית דין של שירות בתי הסוהר עונש של שלילת ביקורים ושיחות טלפון על תנאי למשך חודש על יגאל עמיר. זאת לאחר שנשק על לחייה של טרימבובלר. אם עמיר ישוב וינשק את טרימבובלר, הוא צפוי לקבל עונש בפועל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
מזוז הורה
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
יגאל עמיר . בעל ללריסה
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
יש בעל. לריסה טרימבובלר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים