שתף קטע נבחר

דרוקר זכה בגביע האתגר: "לקחנו את התואר בצדק"

אוראל גרייט אמנם התרשלה והפסידה בבית 80:74 לחימיק יוז'ני, אולם מאמנה הישראלי יכול לחגוג תואר אירופי שני בשלוש שנים בזכות הניצחון במשחק הראשון באוקראינה. דרוקר: "עשינו את המקסימום, זה גם הישג לכדורסל הישראלי"

רק שנתיים בלבד עברו מאז הוביל את הפועל ירושלים לזכייה חסרת תקדים בגביע יול"ב והערב (ה') יכול שרון דרוקר להתגאות בתואר אירופי נוסף - שני בשלוש השנים האחרונות. המאמן הישראלי המוערך עשה זאת שוב, הפעם עם הקבוצה הרוסית אוראל גרייט פרם, איתה הוא חוגג את הזכייה בגביע האתגר (צ'אלנג'-קאפ) של פיב"א.

 

דרוקר השלים את המשימה הערב, מול 7,000 אוהדים רוסים באולם 'מולוט' שבעיר פרם, שם נערך משחק הגומלין מול חימיק יוז'ני האוקראיני בגמר של המפעל. זה לא היה סיום מכובד לקמפיין האירופי של המארחים. הם כמעט הבטיחו לעצמם את התואר עם ניצחון חוץ משכנע 67:80 במשחק הראשון, ואולי בגלל זה הרשו לעצמם להתרשל ברבע אחרון מזעזע בגומלין - אותו סיימו עם הפסד מוזר 80:74. למזלם, הפסד זה לא מנע מהם את הזכייה בגלל הפרשי הסלים בסיכום שני המשחקים.

 

"זו הרגשה טובה מאוד להביא תואר לאוראל גרייט", אמר דרוקר, לאחר שחגג עם שחקניו בחדר ההלבשה שטוף השמפנייה. "אני מאוד מאוד שמח ומגיעות תודות לכל הצוות, כולל אנשים בארץ שעוזרים לי, וכמובן לכל השחקנים. חלקם שיחקו פצועים, הוצאתי אותם לקראת הסוף רק כדי לא לפגוע להם בקריירה. אני לא יכול לדבר בשמי, אבל עשינו את המקסימום".

  

אוראל גרייט פתחה את המשחק נחושה להכריע אותו כבר בתחילתו ודריק אלסטון הוותיק הציב אותה ביתרון משמעותי 40:56 בהפסקה. למרות העיקשות של האוקראינים העיקשים, הצליחו אלסטון, יסמין הוקיץ' והאחרים לבלום כל ניסיון לקזז בפער עד לסיום הרבע השלישי ביתרון 55:71.


ואסילי קראסב. רכזה הוותיק של אוראל גרייט (איי.פי)

 

בשלב זה, כשהם יודעים כי התואר בכיסם (עם הפרש מצטבר של 29 נקודות הפרש בשני המשחקים), חדלו חניכיו של דרוקר מלתפקד. שחקני חימיק הנואשים העלו את האינטנסיביות בהגנה, והמארחים החלו לאבד כדורים ולא הצליחו לקלוע ולו סל שדה אחד. "לא היתה משמעות לרבע האחרון - הובלנו כבר ב-16 נקודות הפרש, כך שהנחישות שלנו ירדה".

 

האוקראינים פתחו בריצה מדהימה של 3:25 ברבע. זה לא הספיק כדי לסגור את פער 13 הנקודות מהמשחק הראשון, אך השאיר להם טעם טוב בפה עם ניצחון בשש נקודות הפרש - 74:80. הרבו לקלוע לאוראל גרייט: אלסטון 24, יוריצ'ה גולמאץ' 13, טרל ליידיי 11 ויסמין הוקיץ' 9. הרבו לקלוע לחימיק: דוברבקו זמליץ' 14, אלכסנדר דיוריץ' 12, יארוסלאב זובריצקי 10.

 

"לקחנו את התואר הזה בצדק", קבע דרוקר בסיום. "אני חושב שהיינו הכי טובים במפעל וננסה לעשות כעת את הכי טוב שאנחנו יכולים בפלייאוף הרוסי. זה גם הישג לכדורסל הישראלי, אחרי שדייויד בלאט לקח תואר בשנה שעברה – זה מעלה את קרנו של הכדורסל הישראלי. היום כולם יודעים באירופה שהמאמנים והשחקנים הישראלים הם מהטובים ביבשת".

 

אגב, היום הודיע נשיא דינאמו סנט פטרבורג, ולדימיר רדיונוב, כי הקבוצה תתפרק בסוף השנה בגלל בעיות כלכליות. זאת שנתיים בלבד מאז יסודה ושנה אחרי שבלאט הובילה לזכייה ביורופליג כבר בשנה הראשונה לקיומה. מאמנה הנוכחי של הקבוצה, פוטיס קאצקאריס היווני, הוזכר כמועמד להחליף את פיני גרשון מכבי תל אביב בשנה הבאה, ממש כמו דרוקר עצמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים