שתף קטע נבחר

המשטרה פשטה על המועצה הדתית בי-ם

היחידה הארצית לחקירות הונאה בודקת חשד לאי סדרים שהתנהלו במועצה הקודמת, בין השנים 1999-2000. יו"ר המועצה הדתית דאז, הרב יצחק רלב"ג, וסגנו, יהושע פולק, מכחישים את החשדות

המשטרה פשטה היום (ב') על משרדי המועצה הדתית בירושלים והחרימה מסמכים מהמקום, במטרה לברר חשדות לגבי אי סדרים בניהול המועצה, שביצעו יו"ר המועצה הדתית לשעבר, הרב יצחק רלב"ג, וסגנו לשעבר, יהושע פולק.

 

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה חיפשו מסמכים הנוגעים לשנים 1999-2002, בהן כיהנו השניים כחברי מועצה. על פי הכתוב בצו החיפוש, המשטרה חיפשה מסמכים "הקשורים לתנאי שכר ונלוות של עובדים במועצה לרבות מסמכים הקשורים לשימוש ברכבי המועצה וכן מסמכי ועדת תמיכות".

 

פולק כיהן כסגן במועצה במשך 21 שנים ופרש מתפקידו בשנת 2000. כיום הוא משמש כסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר וועדת תכנון ובניה בעירייה. בתחילת 2004 מונתה מועצה דתית חדשה בבירה, ולכן טוען יו"ר המועצה המכהן, עו"ד אוסטידשר: "לנו אין שום קשר לחקירות המתנהלות". הוא הסביר: "כשנכנסתי לתפקיד קיבלתי מועצה עם גרעון של 30 מיליון שקלים, ומאז הגשנו תוכנית הבראה. אנחנו לא מחלקים הקצבות בכלל. מאיפה יש לי כסף לחלק הקצבות עם כאלה גרעונות? אני רק מקווה שהחשדות אינם נכונים".

 

פולק מצדו מכחיש את החשדות. "אני חושב שזו שטות לחשוב שאני מעורב בכך. נראה לי מאוד מוזר שהמשטרה מתחילה לחקור דברים שהיו לפני 6 שנים. מבחינתי כל החלוקה הייתה מאוד ברורה ובשעתו גם מבקרת עיריית ירושלים ביקשה את החומרים הרלוונטיים ומסרתי לה אותם. המבקרת לא מצאה שום היבטים שליליים בנושא".

 

יו"ר המועצה הדתית לשעבר, הרב יצחק רלב"ג נוקט באותה עמדה. "הייתה פשיטה במועצה הדתית ואותי לא שאלו ולא חקרו", אמר ל-ynet. "הכל דברים בטלים ושקרים. אני לא יודע מי מפיץ את הדברים ולמי יש את האינטרסים לדבר על זה. אני כבר 6 שנים לא במועצה הדתית", הוסיף. כיום מכהן הרב רלב"ג כממלא רב העיר לענייני נישואין מטעם הרבנות הראשית. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהדות התורה
יהושע פולק
צילום: יהדות התורה
מומלצים