שתף קטע נבחר

הליגה למניעת הרבצה

אמן הלחימה רני קאושינסקי פיתח שיטה שחוסכת את הצורך לפוצץ במכות אנשים שלא עברו סלקציה. איזה באסה

אמן הלחימה הישראלי רני קאושינסקי מנצל בשנתיים האחרונות את הידע העצום שלו בשבירת עצמות כדי ללמד אחרים איך לא לעשות את זה - ומה אתם יודעים, זה עובד. אפילו משטרת ישראל התרשמה, והחליטה להפוך את השיטה שלו לחלק אינטגרלי מהדרכת מאבטחי מועדונים בכל רחבי הארץ.

 

השיטה של קאושינסקי מכונה "קאו צ'י" (קאו כמו קאושינסקי, צ'י כמו צ'י) והייעוד העיקרי שלה הוא למנוע התפתחות של סיטואציות אלימות. או, אם כבר מאוחר מדי לדבר על מניעה, לסיים מצבים אלימים במינימום נזק. ועד כה, בכל מקום שבו היא נוסתה צנחה כמות התקריות האלימות באופן דרמטי. קאושינסקי אולי לא עשה את כל זה בכוחות עצמו - מי שמיישמת היום את השיטה היא חברת האבטחה ה.ס.מ.ת - אבל בכל זאת, כבוד.

 

לכל ערס יש שם

קאושינסקי לא ממש נולד עם כאפה ביד: את המסלול שלו כאמן לחימה הוא התחיל מאוחר, בגיל 24. בלי שום ידע מוקדם הוא טס לתאילנד והפך תוך שנה למתאגרף אדיר, אחד שמפרק בלי למצמץ גם את האלופים המקומיים. כשחזר לישראל הוא התחיל לעבוד בתור באונסר ראשי במועדון "החורבה" החיפאי, שהיה שייך לאחיו. במקביל, הוא פתח מועדון ללימוד איגרוף תאילנדי.

 

כעבור כמה שנים הפך קאושינסקי לאחראי על עבודת המאבטחים במועדון, וצבר הרבה ניסיון בהתמודדויות אלימות עם חבר'ה שלקחו קשה את העובדה שלא מכניסים אותם. הוא שם לב לקלות המדהימה שבה מתפתחת סיטואציה אלימה, ומה שיותר מטריד - למד שדווקא תגובות לא נכונות של השומרים הן שמציתות את רוב האירועים האלה.

 

כדי לנסות לצמצם את כמות התקריות האלימות, קאושינסקי התחיל ללמד את המאבטחים שלו כלים יסודיים בתקשורת בינאישית, גם ברמה המילולית וגם ברמת שפת הגוף. הרעיון היה לנטרל את התוקפנות באמצעות תגובה הפוכה. כלומר, בדרכי נועם. התוצאות היו מיידיות: רמת האלימות בכניסה למועדון ירדה בצורה משמעותית.

 

ההצלחה הזאת הניעה את קאושינסקי לייצא את הקאו צ'י, וכך במהלך 2006 הוכשרו בשיטה יותר מ־300 מאבטחים. התוצאות שוב היו מרשימות: במועדונים שבהם הוצבו מאבטחים למודי קאו צ'י נרשמה ירידה של כ־30 אחוז באירועים האלימים. במשטרה התרשמו, ושילבו את הסדנה בכל המסגרות שבהן מכשירים מאבטחים למועדונים. אז אם יוצא לכם לראות מחוץ לאחד המועדונים חבורה של ערסים שלא עברו סלקציה, שבמקום לשלוף סכינים מריצים צחוקים עם השומרים - תדעו שקאושינסקי היה שם.

 

ליל היללות הארוכות

יש גם מקרים שבהם אין ברירה אלא לפרק למישהו את הצורה - וגם את זה יודע קאושינסקי לעשות. לפני כמה שנים, כשה"חורבה" היה בשיא הצלחתו, הגיעו למקום כמה מאנשי העולם התחתון וביקשו לעצמם נתח מההצלחה. או במילים שלהם, "לעזור לשמור על העסק". קאושינסקי הסביר ששמירה היא לא ממש תחום שבו הוא צריך עזרה, וכשזה לא הרשים את החבר'ה הוא הציע להם דיל: תבחרו נציג שיתמודד מולי ראש בראש. אם הוא ינצח, הרווחתם את האחוזים שלכם ביושר. כך אירע שבלילה אפל בחוף הדרומי של חיפה, כשהוא מוקף באנשי העולם התחתון, רני קאושינסקי הכניע ללא תנאי את הנציג האומלל של אנשי הפרוטקשן. מאז רק הוא שמר על "החורבה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"רד ממני, יש לי טורט להוציא מהתנור"
צילום: אלון הוד
מומלצים