שתף קטע נבחר
זירת הקניות

MORAN

הנה כמה דברים שלא ידעתן על מורן אטיאס: במילאנו מינו אותה לתפקיד דוברת העירייה, רוברטו קוואלי שולח לה שמלות חינם, והיא גם כמעט הייתה נערת ג'יימס בונד הבאה. בון אנו, מיס אטיאס!*

נכון לפרסום שורות אלה, ידוע כבר שמורן אטיאס לא תהיה נערת ג'יימס בונד הבאה. אבל למרות זאת, ברור שלהיות אחת מארבע מועמדות סופיות זה כבר סטטוס הוליוודי מסוג אחר. כל זה קורה במקביל לצילומים לסרט החדש של אדם סנדלר, "אל תתעסק עם זוהאן". אמנם אטיאס אינה השחקנית הישראלית היחידה על הסט, אבל היי, היא מופיעה בסצנה הפותחת כנאווה, חברתו הישראלית של איש המוסד שרוצה לפרוש בשיא ולממש את חלומו לעצב שיער. מה שנקרא, חיפה מזמן לא נראתה קטנה כל כך.

 

סוף עונת הפרסומות

איך היה להצטלם לסרט של סנדלר?

 

"צילמנו במקסיקו. זאת הפעם הראשונה שאני מצטלמת לסרט קומי, אם כי אפשר גם לתאר את 'ימים של אהבה' של מנחם גולן כפרויקט מצחיק. בכל אופן, זאת רמה של מקצועיות שקשה לדמיין. משתפים אותך בכל שינוי בתסריט, גם אם הוא לא קשור אלייך, מדפיסים הכול מחדש ושולחים אלייך. סנדלר מאוד חם ומקסים. הוא גורם לך להרגיש אסיר תודה על ההשתתפות שלך בעוד שכמובן את היא זו שצריכה להודות לו בענק על הליהוק".

 

תחושות הבטן שלך אמרה שתקבלי את ג'יימס בונד?

 

" בכל מקרה מרגשת אותי עצם העובדה שהגעתי לשלב כל כך מתקדם. אם עד עכשיו כל הסוכנויות שמייצגות אותי בעולם - בניו יורק, גרמניה, איטליה ופריז - הציעו אותי בעיקר במחלקת הפרסומות, עכשיו ברור שהכיוון הוא אחר".

 

בישראל אנחנו יכולות היום לראות את מורן בתור הפרזנטורית של חברת הנעליים "גלי", ובמקביל היא קוטפת תפקידים בסרטים איטלקיים, שלפעמים הצופים בארץ בכלל לא שמעו עליהם. אטיאס מדגישה שמדובר בין השאר בעבודה עם הבמאי שעבד עם מרצ'לו מסטרויאני וסופיה קופולה, ומדווחת על מועמדות לפרס הקולנוע האיטלקי כבר על ההשתתפות בסרט הקולנוע הראשון בחייה.

 


 

"סירבתי להרבה הצעות קולנועיות", היא מספרת. "לא רציתי שהתפקיד הראשון שאעשה בקולנוע יהיה בקומדיה רומנטית ותתקבע לי תדמית קלילה. בסוף הגיעה ההצעה לגלם דמות של מתבגרת בעלת עולם פנימי מורכב. סרט איטלקי בסגנון 'טריינספוטינג'".

 

אטיאס בכלל לא מתאמצת לשכנע שהיא שווה. מבחינתה, הפרויקטים שהיא עושה בארץ נועדו כדי לשמח את המשפחה שלה ולא יותר: "באיטליה, להיות סלב שווה הרבה. רק בשביל להגיע לאירועים שונים כסלב, משלמים לי סכומים שבארץ אני מקבלת על קמפיין שלם. היחס שאני מקבלת שם הוא מדהים".

 

מקוואלי באהבה

למרות ההצלחה בארץ, אין ספק שבאיטליה היא נהנית ממעמד של מגה־סטאר. במילאנו מינו אותה לתפקיד דוברת העירייה, ועד היום היא מעורבת בפרויקטים בנושאי אקולוגיה ועזרה לשכבות חלשות.

 

אז כאן את בעצם נהנית משקט שאין לך באירופה

 

"פפראצי בחו"ל זה לא עניין פשוט. הרבה פעמים הגבול נפרץ. הם שוכרים חדרים מול החדר שלך במלון ומכוונים אלייך מצלמות ענק מאחורי וילונות כדי לתפוס אותך עירומה. השיא היה שלילה אחד פרצו לדירה שלי צלמי פפראצי שהיו מאוד לחוצים על תמונה. בעיתוי מסוים היה צלם שגר במכונית מול הבית שלי במשך שבוע. הייתי יוצאת ומביאה לו אוכל. זאת העבודה שלו. אני לא כועסת או שונאת אותם. אחרי הכול, זה ממתג אותך גבוה. אבל כיף גדול זה לא".

 

את לובשת לאחרונה הרבה "קוואלי"

 

"כרגע יש לי סיכום איתו. היו לי שנתיים של בלעדיות עם 'דולצ'ה וגבאנה'. הם מאוד נדיבים והיה ממש כיף. הם היו שולחים לי דגמים נדירים ומשאירים אותם אצלי אחרי שלבשתי. בזכותם, הארונות שלי ושל החברות שלי נראים היום מצוין. אחר כך היה לי חוזה עם המעצב ג'ון ריצ'מונד ולבשתי רק בגדים שלו, כי הובלתי את קמפיין ההלבשה התחתונה שלו, ועכשיו זה 'קוואלי'. סגרנו על שנה עם אופציה להארכה".

 

אי פעם הרגשת שמתייחסים אלייך כאל קלת דעת בעקבות הדוגמנות ושמלות ה"קוואלי" הצמודות?

 

"ממש לא. גם דברים שעשיתי שנראים לכאורה שטחיים, הם יותר מורכבים משנדמה. להנחות שעשועון מצליח במשך שנתיים ולהגיש תוכנית רדיו בת ארבע וחצי שעות אלה לא דברים שאפשר לעשות עם מעט איי־קיו. ייתכן שבעבר דוגמניות נתפשו כטיפשות, אבל היום אלה שמצליחות הן נשות עסקים טובות. יש יפות ממני, עם מידות מוצלחות משלי, אבל הן לא מצליחות כמוני כי אולי ההתנהלות שלהן אחרת. כדי להישאר בפסגה דרושה חוכמה מסוימת".

 

טי אמו

את מאוד נחשקת ולוהטת, אך לא יודעים הרבה על חיי האהבה שלך?

 

"כן", אטיאס צוחקת. "מהשב"כ כבר פנו והציעו לי ג'וב".

 

מה יש לך להסתיר?

 

"אני מרגישה מאוד בת מזל מבחינת חיי האהבה שלי, אבל אני לא אוהבת לערב בזה את התקשורת".

 

אטיאס צולמה בעבר עם ניר כספי, מבעלי בית הקפה התל אביבי "לנדוור", וניהלה רומן עם שחקן הכדורגל האיטלקי אדריאן מוטי. לאחרונה היא צולמה עם ג'רמי פיבן (ההורס!) מ"הפמליה", אבל גם איתו היא מתעקשת שאין לה משהו רציני.

 


 

"אני פשוט לא אוהבת להגיע לאירועים רק בשביל לתחזק את ה'סלביות'", היא טוענת, "ולהגיע לאירועים עם בני זוג אני בכלל לא אוהבת. אם אני באה לאירוע שיש בו תקשורת אז זה בגלל שזו עבודה, ואז אני לא צריכה מישהו שיחזיק לי את היד".

 

תני דוגמה לגבר מושלם?

 

"אבא שלי. הכי מהמם. הוא טוטלי, מצחיק, גבר־גבר, והוא מגהץ לבד את התחתונים שלו ולא מתבייש בזה. אני אוהבת אנשים שיודעים ללטף גם את השריטות והצלקות שלהם".

 

לאבא של אטיאס, מורדי, יש חנות לריהוט עתיק בחיפה. "אני כבר מתה לקנות בית ולתת לו לרהט לי אותו", היא אומרת, "יש לו טעם מדהים. הוא אמן".

 

איפה יהיה הבית הראשון שתקני?

 

"ליד הים".

 

באיזו מדינה?

 

"אני באמת לא יודעת. אולי בישראל. למרות שבשנים הקרובות אני לא רואה את עצמי חוזרת ומשתקעת פה. קורים איתי בינתיים יותר מדי דברים מעניינים בחו"ל".

 

לאחרונה שכרה אטיאס שתי דירות, אחת בניו יורק ואחת בלוס אנג'לס, וריהטה אותן בזריזות, והיא ממשיכה לנדוד בינן לבין איטליה, שם היא חולקת דירה עם חברה.

 

בלי פשרות

כמה את משקיעה במראה שלך?

 

"עשיתי כבר חמישה שיעורי פילאטיס ואני מקווה להמשיך. ירשתי מסבתא שלי אהבה למתוקים ויש לי גם חולשה לפסטה. אבל אני מאמינה שכשאתה אוכל יותר ממה שאתה צריך, זה בא ממקום לא טוב. מבחינתי, כדי להיראות טוב צריך בעיקר להרגיש טוב. אני מקפידה לעבוד עם אנשים שאני אוהבת ושעושים לי טוב. אני מאמינה שאהבה זה דבר שמזין את הקריירה והחיים ולא מתפשרת גם שם".

 

את בכלל בחורה בלתי מתפשרת

 

"אני אדם טוטלי. כל דבר שאני עושה, אני עושה עד הסוף. מגיל צעיר זה ככה. זה החינוך שקיבלתי. ההורים שלי חינכו אותי לעבוד קשה כדי למלא את המקרר. חלומות צנועים. אני לא מתפנקת, לא סולדת מעבודה קשה ולא מעייפות. לסבול ממצבי רוח זה פינוק שאני לא מכירה. אני מאוד מעריכה את החינוך שקיבלתי. לא יכולתי לקבל דבר טוב יותר ממה שנתנו לי".

 

וכדי להתקדם בהוליווד את מאמינה בעיקר בעבודה קשה או גם בעבודה על הקשרים הנכונים?

 

"עבודה. לחלוטין. לא מאמינה בהתחככויות. הסוכן הראשון שאמר לי שלא צריך להשקיע במינגלינג אלא בעבודה, אצלו חתמתי. אף אחד לא ייתן לך תפקיד בסרט אולפנים גדול רק כי אתה חבר של מישהו. עדיף לקחת את המורה הנכון למשחק".

 

*שנה טובה, מיס אטיאס! 

 

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין GO


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אטיאס. לא מאמינה בהתחככויות
צילום: אלון שפרנסקי
כתבו לנו
מומלצים
מומלצים