שתף קטע נבחר

גוטמן לילדים: האומץ להיות מה שתרצו

צייר וסופר תל אביבי יוצא יום אחד בעקבות חלומו - להרפתקה באפריקה, בעקבות האוצר הגדול של לובנגולו מלך זולו. הפקה חדשה לילדים מספרת את סיפורו של נחום גוטמן

בעיר קטנה (פעם תל אביב היתה כזו), על חוף הים התיכון, חולם צייר אחד על חיות הבר של אפריקה ומחליט לצאת להרפתקה. הוא יוצא לדרך, בעקבות חלומו, ולא יודע שמחכה לו הרפתקה הרבה יותר גדולה ממה שציפה - מסע בעקבות האוצר הגדול של לובנגולו מלך זולו, אבי המטבולו, אשר בהרי בולוויה. נחום גוטמן ועימו חבורת הרפתקנים, נסחפים בסיפור האוצר ויוצאים בעקבותיו.

 

  

את הסיפור להפקה החדשה "בארץ לובנגולו מלך זולו" כתב במקור גוטמן כסיפור בהמשכים ל"דבר לילדים". חבורת האוצר הם ג'ו – הצייד האמריקאי הצד חיות לצורך הצגה בגן החיות, הנרי – הצייד האנגלי הבז לטבע ומבקש לחמוס את אוצרותיו, גוטמן – התייר הנפעם אל מול עוצמתו של הטבע ואומגבבא – הלוחמת השחורה הנושמת את קצב האדמה. במהלך מסעם פוגשים הארבעה דמויות ויצורים שונים, שמובילים אותם לקראת האוצר והלקח שילמדו. ציוריו של גוטמן יהפכו בידיו של המעצב פרנקלין טברס לבובות ולתלבושות.

 

ההצגה תעלה במרכז לאופרה פרינג' במרכז תרבות מנדל בתל אביב בסוף אוקטובר. על הטקסט אחראית הסופרת והעיתונאית סמדר שיר ועל המוזיקה ירון כפכפי ("דויד", "הקוסם" ו"מסביב לעולם בשמונים יום"), במאי: יובל זמיר - המנהל האמנותי של המרכז. הפרויקט זכה בברכתו  ובאישור זכויות של חמי גוטמן, בנו של הצייר והסופר נחום גוטמן. זמרים-שחקנים: זמרות האופרה דנה מושקטבליט והגר ליבוביץ', זמר הבס צחי סיטון והשחקנים עופר רגירר ואורן כהן. אל החמישייה מצטרף כוכב הילדים גל לב ("האי", "חצויה", "רעש"), בוגר טרי של הסטודיו למשחק של ניסן נתיב, שיגלם את גוטמן – הסופר והצייר ההרפתקן.

  

  • פרטים נוספים והזמנת כרטיסים בטלפון: 03-6819294.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך ההצגה
צילום: יוסי צבקר
מומלצים