שתף קטע נבחר

פלסטיני חדר לעוטף עזה: "הוא בדק תוואי"

פלסטיני בן 20 נתפס על ידי תושב קיבוץ מפלסים מנסה לחדור מתחת לגדר. בחקירתו התברר שלא הגיע חמוש אך יש מי שחושש: "יכול להיות שהוא בדק את ערנות הכוחות"

תושב קיבוץ מפלסים הצליח הבוקר (א') למנוע חדירה של פלסטיני לשטח ישראל ונטרל אותו עד לבוא כוח של צה"ל. מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה הוא לא ביקש לבצע פיגוע, מאחר שלא הגיע עם נשק כלשהו.

 

עוד בחדשות ynet:

 

סמוך לשעה 07:35 ניסה פלסטיני כבן 20 לחדור לקיבוץ שנמצא במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. ניר דמארי, שהיה בדרך לעבודתו במשק, הבחין בו מנסה לחצות את הגדר. "הוא ניסה לעבור מתחתיה כמו חפרפרת", סיפר דמארי. "תפסתי אותו ואמרתי לו בערבית לשבת במקום. קראתי לאדם נוסף שהיה במקום, אבל אותו צעיר דחף אותו והצליח לברוח משם. רדפתי אחריו בערך 300 מטר עד שתפסתי אותו והשכבתי אותו על הארץ. באותן שניות לא חשבתי בכלל אם יש לו או אין לו נשק, יש לי ארבעה ילדים יותר חשובים בגן".

 

ניר דמארי ליד הגדר (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
ניר דמארי ליד הגדר(צילום: רועי עידן)

 

לטענת דמארי, הצעיר ניסה להסביר לו שהוא שומר על הבקר. "הוא ניסה להגיד שמישהו שלח אותו לשמור על הכבשים והעזים, אבל זה לא נשמע לי הגיוני כי אין באזור הזה בכלל מרעה", הוא אומר. "זה היה נראה לי הזוי ואמרתי לו שיראה לי לאן הוא נשלח.

 בינתיים התקשרתי לרבש"צ של הקיבוץ ולאחר מכן הגיעו גם חיילי צה"ל ומסרתי אותו לידיהם".

 

בצה"ל אומרים כי הצעיר נתפס לא חמוש, אולם דמארי טוען כי ייתכן שמדובר בהכנה לפיגוע עתידי. "אני במקור מגוש קטיף ורגיל לאירועים כאלה. לדעתי, הוא נשלח לבדוק אם המסלול כשיר לחדירה אפשרית", העריך. "הוא נמצא בדיוק בגיל שאפשר לשלוח אותו לבדוק את תוואי השטח ואת ערנות הכוחות. מזל שזה נגמר ככה ולא בכמה הרוגים".

 

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב ותושב קיבוץ מפלסים, הוסיף: "אי אפשר לחסום את רצועת עזה באופן הרמטי, אבל יחד עם זאת כל אירוע של חדירה לשטח ישראל מצריך תחקיר מעמיק. אני מבין שזה מה שנעשה כרגע על ידי כוחות הביטחון".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניר דמארי
צילום: רועי עידן
מומלצים