שתף קטע נבחר

באקו 2015

9 מיליארד אירו, 6,300 משתתפים: המספרים מאחורי משחקי אירופה בבאקו

1,000 מוניות חדשות, 253 מדליות זהב, 140 ישראלים, 25 ענפי ספורט ו-16 ימי תחרות. אלה הם רק חלק מהמספרים של משחקי אירופה הראשונים שיייפתחו ביום שישי הקרוב באזרבייג'אן

הכל זה במספרים. כיאה לאירוע הספורט הגדול של הקיץ, משחקי אירופה הראשונים שיפתחו ביום שישי הקרוב בבאקו, מציגים מספרים שלא מביישים סדר גודל את המשחקים אולימפיים המוכרים, החל מהכמויות, ההשקעות ועד שידורי הטלוויזיה.

 

כדי לעשות לכם סדר, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת ולהיות מוכנים ל-16 ימים של חגיגה ספורטיבית, אליו לא הייתם מורגלים עד היום, וייכנס ליומנים שלכם מעכשיו, אחת לארבע שנים.

 

הכל בשביל הספורט. באקו (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
הכל בשביל הספורט. באקו(צילום: gettyimages)

 

אם באולימפיאדה משתתפים קרוב ל-11,500 ספורטאים, מעל חצי מהכמות הזו ייקחו חלק במשחקי אירופה. סדרי הגודל של המספרים האחרונים וגם שינויים של הרגע האחרון כמו הגדלת המשתתפים בתחרות הג'ודו שתהווה את אליפות אירופה, מדברים על כך שבטקס הפתיחה ב-12 ביוני יצעדו 6,300 ספורטאים מ-50 מדינות שונות. גם המשלחת הישראלית תגיע בכמות מכובדת של 140 ספורטאים הבטיחו את השתתפותם ועמדו בקריטריון האירופאי שהציבו המארגנים לפני שנתיים.

 

במשך 16 ימי התחרויות, ישתתפו הספורטאים ב-25 ענפי ספורט אולימפיים ועוד חמישה לא אולימפיים (כדורגל חופים, כדורסל 3X3, סמבו, קארטה והתעמלות אקרובטית) והם יאבקו על 253 מדליות הזהב שיחולקו באירועים שונים.

 

כדי להגדיל את חשיבות האירוע ולתת מוטיבציה ולהביא את הספורטאים הכי טובים ביבשת, ב-13 ענפים לתחרות תהיה חשיבות כפולה - כיוון שהם יעניקו או כרטיס ישיר לאולימפיאד, או ניקוד שיאפשר להשתתף גם במשחקים האולימפיים בריו.

 

3 מתוך 140 חברי המשלחת הישראלית (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
3 מתוך 140 חברי המשלחת הישראלית(צילום: אורן אהרוני)

 

כמו באולימפיאדה, גם כאן נבנה כפר אולימפי מיוחד לספורטאים, שיכול לאכלס עד 8,000 ספורטאים, שם נמצאות כל ההטבות המפנקות, החל מאזורי בילוי, חדרי אוכל גדולים הפתוחים 24 שעות ביממה, בריכות שחייה, מכבסה, מרפאה ועוד.

 

בשנתיים האחרונות הוציאה אזרבייג'אן ברשותו של הנשיא אילהם אלייב, סכום עתק של 9.2 מיליארד אירו כהכנות למשחקי אירופה, שהלכו לתשתיות, אצטדיונים, בתי מלון חדשים ופיתוח אזורים חלשים.

 

כדי שהכול יעמוד בזמן, גויסו 40 אלף עובדים חדשים, כש-5,000 מהם עמלו על האצטדיון האולימפי החדש שנבנה בזמן שיא של שנה וחצי, כשבנוסף הוקמו עוד 5 אצטדיונים חדשים וביניהם מרכז המים ואולם ההתעמלות.

 

בסך הכול התחרויות יתקיימו ב-18 מתקני ספורט, כשבדומה לאולימפיאדת לונדון והבאה אחריה בריו, גם כאן 5 מתקנים יבנו במיוחד למשחקי אירופה ויפורקו בסיומם כמו הטריבונות בכדורגל חופים, באופניים (הרים וכביש), טריאתלון והכדורסל 3X3.

 

40,000 עובדים במשך שנים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
40,000 עובדים במשך שנים(צילום: AFP)

 

1,000 מוניות חדשות נרכשו לטובת האירוע ו-150 אוטובוסים חדישים שיעמדו לרשות הספורטאים, מאמנים ואנשי התקשורת ואילו העסקנים ייהנו מ-100 מיניבוסים ו-80 רכבים מפוארים שישרתו אותם. אגב 800 נהגים עברו חודשיים של הסמכה, כדי להכיר את הדרכים למקומות השונים ועל הדרג גם למדו שיעורי אנגלית.

 

כל מי שהיה פעם במשחקים אולימפיים, לא היה יכול לשכוח את כל המתנדבים שנמצאים בכל פינה ופינה, מכוונים את הצופים ליעד או לכיסא הנכון באצטדיון, כשגם בבאקו יהיה ניתן להבחין ב-20,000 מנם שגויסו בחודשים האחרונים.

 

בסך הכול הוקצו למשחקי באקו 650 אלף כרטיסים למכירה לתחרויות כשהמחירים נמוכים במיוחד. הכרטיס היקר ביותר למשחקים יעלה 5 יורו בלבד, ילדים עד גיל 16 ייכנסו בחינם בליווי מבוגר או ישלמו לכל היותר פחות מיורו. לטקס הפתיחה באצטדיון הלאומי מחירי הכרטיסים יהיו גבוהים יותר ויעלו החל מ-17 יורו. בטקס הסיום מחירי הכרטיסים ירדו ל-8.6 איורו.

 

למי שלא יהיה יכול לעלות על הטיסה ולהגיע לבאקו, הוועד האולימפי האירופי ביחד עם הוועדה המארגנת, עשה הכול כדי שמשחקי אירופה יגיעו לכל בית ובית, לא רק ביבשת עצמה אלא בכל רחביי העולם.

 

מתוך 253 מדליות זהב, כמה תגענה לישראל? שטילוב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מתוך 253 מדליות זהב, כמה תגענה לישראל? שטילוב(צילום: אורן אהרוני)

 

בפעם הראשונה, גם אנשי התקשורת ייהנו מכפר משלהם, כשב"media village", נבנו חמישה בתי מלון חדשים, כדי שיכלו לאכלס את 1,400 הכתבים, צלמים, אנשי רדיו וטלוויזיה שיגיעו לסקר את המשחקים.

 

במשך 17 יום, יועברו 1200 שעות שידור לתחנות השונות, החל מרשת 7 האוסטרלית, NEO ההודית, CCTV SPORT הסינית, Universal sports האמריקאית ועד לעשרות תכנות באירופה ובכללם כמובן ישראל (ערוץ הספורט וספורט1).


פורסם לראשונה 10/06/2015 16:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הוועד האולימפי בישראל
משלחת ישראל לבאקו 2015
צילום: הוועד האולימפי בישראל
מומלצים